סנטה ברברה: המסעדה שתיפתח במקום האוצר

הבר-מסעדה החדשה של תומר אגאי תהיה האחות הקטנה והבועטת של סנטה קתרינה ותציע מנות ברוח מסעדת האם לצד קוקטיילים מושקעים

30 באוגוסט 2018

האוצר נפתח ב- 2016 בהשראת הר סיני, ויצר במהירות היפסטריה. הקיץ עזב אחד השותפים, דין בלר, את הבר, והותיר את החלל שנשאר לשותפים אורי להב והשף תומר אגאי. בתגובה, השותפים הנטושים החליטו לסגור את הבר אהוב ההיפסטרים בספטמבר הקרוב. אלא שמלכתחילה היה ברור שפתיחת המקום מחדש היא רק עניין של זמן, שכן אין ספק שהחצר האחורית של בית הכנסת הגדול ממגנטת אליה תועפות מליניאלס שעולים לרגל לתאילנדית בהר סיני, פורט סעיד והמסעדה המעולה של אגאי סנטה קתרינה.

האוצר. תגידו שלום. בן פלחוב
האוצר. תגידו שלום. בן פלחוב

כעת מסתמן כי במהלך חודש דצמבר יפתח תומר אגאי במקום האוצר את הסנטה ברברה. אגאי, שנחשב למי שפענח את הקולינריה המקומית, גדל במטבחו של השף הותיק והמוערך חיים כהן, והביא עם סנטה קתרינה אוכל מעולה באווירה בליינית בלתי מחייבת, עם טשטוש בין המטבח המסורתי למטבח המודרני ועם עסקיות הצהריים הכי אטרקטיביות בעיר. 

תומר אגאי. נפרד מההיפסטרים. צילום: איליה מלניקוב
תומר אגאי. נפרד מההיפסטרים. צילום: איליה מלניקוב

את סנטה ברברה יוביל השף בפועל של אגאי בסנטה קתרינה, דור פרחי, בזמן שאגאי יתפנה לפרוייקטים שלו מעבר לים ובקידום תוכנית הטלויזיה שצילם לאחרונה עם אילן פיבקו. השניים יקימו ביחד את מטבח סנטה ברברה שתיפתח, אם הכל ילך לפי התוכניות, ממש בתחילת החורף ותבטיח לנו אווירת דקלים קליפורנית בדיוק כשיתחיל להתקרר. המטבח בסנטה ברברה יהיה המשך של הקו הקולינרי של אגאי בסנטה קתרינה – מטבח ים תיכוני עם השפעות מכל אגן הים התיכון והתמקדות בחומרי הגלם המקומיים, עם דגש חזק במיוחד על נושא האלכוהול. לצורך הקמת הבר נמצאת הקבוצה בימים אלו במגעים עם כמה פיגורות מתחום הקוקטיילים. ביי ביי בירה מכבי פושרת, היוש קוקטיילים מושקעים. 

סנטה ברברה, הר סיני 1, תל אביב.