דוניא בדרך אל הים: רשת המזללות של מאיר אדוני מתרחבת

אחרי שכבש את מנהטן עם נור, ממשיף מאיר אדוני את תהליך ההתרחבות של רשת המזללות שלו ופותח במרכז העיר סניף שני למזללת דוניא. בתפריט (הכשר): שווארמה ותיירים צרפתיים

דוניא של מאיר אדוני, תמורה טובה לכסף. צילום: אנטולי מיכאלו
דוניא של מאיר אדוני, תמורה טובה לכסף. צילום: אנטולי מיכאלו
22 במאי 2018

מאיר אדוני נחת אמש בלב תל אביב ובמחיר נגיש. השף שמככב במספר תכניות טלביזיה כמעט בו זמנית, (משחקי השף ובייק אוף), ומנהל קריירה טראנס אטלנטית בין נור הניו יורקית שלו והמסעדה שהוא פותח בימים אלה בשכונת קרוייצברג בברלין, ממשיך להתרחב גם בארץ, כבר לא בגרסת המטבח העילי שעמה היה מזוהה בעבר אלא בגרסת אוכל הרחוב שלו.  אתמול הוא פתח סניף שני של רשת המזללות הים תיכונית, דוניא, ברחוב בן יהודה בעיר. עם פתיחת הסניף הראשון של דוניא ברמת החייל בתחילת חודש פברואר, אדוני הסביר שהרשת היא הסיפור שהוא רוצה לספר על המזרח התיכון ושלדעתו טרם סופר, לפחות לא בפרשנות שלו. בסניף החדש, שנפתח בפינת גורדון, הוא יוכל, לדבריו, "לספר את הסיפור גם לתיירים וגם לישראלים, בתפריט זהה לזה המוגש ברמת החיל".  

אדוני בפיתה. צילום: מרב סריג
אדוני בפיתה. צילום: מרב סריג

המאפייה השבדית מצאה בית של קבע 

בשורה התחתונה, תוכלו לזלול לצד התיירים הצרפתים שהחלו מציפים את חופי תל אביב מנות כמו שווארמה פרגית עם שומן אווז, עגבניות בגריל, שום ולימונים כבושים (37 ש"ח בפיתה, 57 ש"ח בצלחת), קבב מצוואר טלה טחון עם עשבים, שום ובהרט בפיתה או בפרנה (39/47 ש"ח), וגם מנה שהפכה מדוברת במיוחד של מחבת ממולאים ועשבים (ויכולה להגיע בגרסת כיסוי טבעונית או עם קבב טלה) ברוטב עגבניות, שום ובזיליקום, טחינה גולמית, שמן זית ולימונים (47/57 ש"ח), ואפילו עראייס צלוי על גריל פחמים עם חציל, עמבה, טחינה וסלט שוק (45 ש"ח) המצטרף למספר מנות עראייס מוצלחות במיוחד שהצטרפו לאחרונה לעיר (כמו הערוסה באבן גבירול). הסניף בגורדון הוא עוד יתד שתוקע השף סלב בדרך ל-10 סניפים נוספים שעתידים להיפתח בכל רחבי הארץ. אנחנו נבקש שיארזו לנו שווארמה וסלט טבולה ונרד לאכול על החוף.

דוניא, בן יהודה 89, תל אביב, ראשון-חמישי 22:00-12:00 שישי 17:00-12:00