הכירו את האימגאוויאקי – העוגה היפנית שמרטיטה את האינסטגרם

היא נראית כמו עוגת גבינה תמימה, אבל כובשת את הרשתות החברתיות כמו שרק קינוחים יפנים יודעים לעשות. בקרוב בארץ? תשאלו את עומר מילר

עוגת כותנה יפנית. צילום: שאטרסטוק
עוגת כותנה יפנית. צילום: שאטרסטוק
2 באוקטובר 2017

דוד ריקרו (UNCLE RICURO) מכין את עוגות הגבינה היפניות שלו מזה עשרים ושבע שנים. המתכון המיוחד שהתבסס על עוגות נפוצות ביפן, דרום קוריאה וטיוואן, יצר עוגות אוויריות שרוקדות ורוטטות לכל תנועת מגש קלה. העוגות האלה מכונות גם עוגות כותנה או עוגות ספוג. כשהן חמות הן פלאפיות ונימוחות וכשהן מתקררות הן צ'ואיות ודביקות. בתום האפייה מוטבעת בכל עוגה חמה וגבוהה דמותו של הדוד ריקרו אוכל עוגה. העוגות האלה לא מפסיקות לייצר תורים בקפה אוסקה בטוקיו, יפן, שבו הן נמכרות.

כמו כל תופעה אופנתית, ברגע שהעוגות האלה נחתו בניו יורק הן הפכו למאפה המדובר ביותר בקרב הפודיז. בתפוח הגדול הן נקראות עוגות IMAGAWAYAKI ונמכרות במאפיית KEKI MODREN CAKES. הסוד של העוגות האווריריות והמוקצפות הללו הוא כמובן המון ביצים. בתבנית גדולה של 24 אינצ'ים שמחולקת לשמונה עוגות "אישיות" נכנסות כ- 54 ביצים, ואם להאמין למתכונים שרצים ברשת אז גם חמאה, חלב, סוכר וגבינת פילדלפיה. תמצאו גרסאות של העוגות בטעם טבעי או בטעם תות, וכן כאלה שממולאות בתוספות כמו שוקולד.

בעלי מאפיית הקקי מודרן קייק מספרים שבכל פעם שהם מוציאים את התבנית מהתנור והופכים את העוגה החוצה, מתקבץ תור של סקרנים וזללנים בחוץ. מה שבטוח, אין ניו יורקי אחד שמרשה לעצמו שלא לרכוש נתח עוגה ולנענע את דרכה לסטורי.

מי יהיה הראשון שיביא אותה לארץ? אולי עומר מילר, שכבר טעם את העוגה בביקורו הנוכחי בניו יורק.

https://www.instagram.com/p/BZthWxbDT-6