פחמימות למכורות: מאפיית זומר מגיעה ליהודה הלוי

הכינו את נעלי הריצה: סניף שני למאפיית זומר המוצלחת מפרישמן נפתח ביהודה הלוי

זומר. צילום: יולי גורודינסקי
זומר. צילום: יולי גורודינסקי
31 במרץ 2015

כשהאופה יניב גרציאני חלף על פני יהודה הלוי 123 וראה שנסגרה חנות הרהיטים רטרו, הוא הסתער על חלל החנות והודיע לכל מי שרק היה בסביבה – "אני שוכר!". המיקום של החנות – בדיוק מול המזרקה והכניסה לפארק קריית ספר – הם חלק משגרת היום המשפחתית שלו, והיה לו ברור שזה המיקום המושלם למאפייה שלו. במקרה שאינכם פודיז, או שהנכם פודיז מעט דמנטיים, נזכיר שגרציאני הוא האופה שמאחורי מאפיית זומר המשובחת בפרישמן פינת דיזנגוף, והגרציאני שמאחורי מעדניית גרציאני בקינג ג'ורג'.

פרקט העץ הסבוך שהותירה אחריה חנות הרהיטים הפך לחיפוי מסוגנן לאחד הקירות, ואגב כך חשף את המרצפות הכתומות־צהובות המצוירות. קיר נוסף קורצף עד שלבני הבנייה נחשפו, והוצבו מדפים ללחמים, שכולם נאפים במקום: לחם שאור מלא (19 ש"ח), לחם עם תוספות של אגוזים, תמרים או זיתים (21 ש"ח), לחם שאור צרפתי (19 ש"ח), לחם שיפון 100 אחוז או כוסמין 100 אחוז (23 ש"ח), פוקאצ'ות עם גרעינים, עשבי תיבול או עם תרד וגבינות (10־24 ש"ח), קרואסונים ודיינישים (6־13 ש"ח) ורוגלעך ובורקסים לפי משקל (6־13 ש"ח). מדלפק השירות תוכלו לקחת קפה הפוך (12־14 ₪, ללא תוספת תשלום על חלב סויה) ומנות כמו מאפה בצק עלים, סלטים, ודיל צהריים הכולל כריך ושתייה. "נוהל שכן" הוא השם המקומי להנחות מיוחדות לתושבי השכונה, ולפעוטות המתיישבים במקום יציעו כדורי בצק ומערוכים כדי לרדד וללוש קצת בעצמם ולהעניק דקות של חסד להורים.

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

ככל שהימים מתארכים והשהייה בגינה אחר הצהריים מתאחרת, המאפייה של זומר, השייכת לגרציאני ולשותפו גיל זומר, תהפוך ללוקיישן אופטימלי לאיסוף פריטי נשנוש לפארק ולציון וי על סוגיית ארוחת הערב המשפחתית. חבל רק שבזומר אין מקלחות שהיו מאפשרות לשגר את הקטנטנים היו היישר מהגינה למיטה (אבל חייבים לציין לטובה את השירותים המרווחים במיוחד והנוחים לכניסת עגלות ילדים). אחרי השעה 19:00מתקיימת במקום מכירת חיסול – לחם שני ב־50 אחוז הנחה.

לסניף פרישמן של זומר