הקץ למאנץ': כל הפיצריות החדשות בתל אביב שחובה לנסות

זוכרים שהבטחנו לכם שצונאמי הפיצות יתעצם? קבלו את רשימת הפיצריות שהתווספו מאז הדיווח הקודם

קפה נאפולי, ג'נבה צילום: בועז לביא
קפה נאפולי, ג'נבה צילום: בועז לביא
18 באוקטובר 2018

הטרנדים בעיר הזאת לא מפסיקים להתחדש ולהעמיק בכיוונים איזוטריים, עיינו ערך מסעדת האבוקדואים שתפתח בקרוב. מה טוב שתמיד נותר כאן גם בית קולניארי יציב, תומך ומנחם לחזור אליו. גם הוא מתחדש כל הזמן, אך שומר על נוסחת הקסם הנצחית של בצק, גבינה נמסה ורוטב עגבניות. קבלו את הפיצריות החדשות בעיר.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
כיוון לירוק: בקרוב תיפתח בעיר מסעדה שכולה אבוקדו
איך הפך האבוקדו לטרנד הלוהט של 2018?
מצפון ועד חלמון: הבראנצ'ים הכי שווים מחוץ לעיר

פיצאלה

מאז שהפיציולו בעל מגע הזהב ג'וזפה (פפה) גורדנו, (מפיצה דה פפה המיתולוגית) עזב צפון דיזנגוף, נותר בשכונה חלל אוממי פעור וקרייב לפיצה. מי שהתייצבה כדי לתת מענה הולם היא פיצאלה, שהחלה את דרכה קצת לפני החגים בקיבוע של טאבון מיוחד שהובא ביבוא אישי מאיטליה ובו המילה האחרונה של לבני השמוט, ליצירת בצק דק וקריספי. תוכלו לבקש לשבץ לעצמכם על הפיצה מבחר תוספות ובניהן: ברוקולי, ארטישוק, אספרגוס, אננס, עגבניות שרי, אנשובי, צלפים, פפרוני, חזה אווז, תירס ובצל, או להעדיף פיצות מובנות, למשל עם ביצה רכה שמוסיפים לקראת סוף האפייה ושמנת מתובלת בזעתר להגשה. (78-92 ₪ לפיצה משפחתית). טבעונים ישמחו לפגוש על הפיצה גבינת בוטיק מקשיו, ויש גם סלטים וקינוחים.

קפה נאפולי

אמנם לא מדובר בפיצריה אישית קטנה שפורטת על נימי הבוטיק הארטיזנלי של הפודיז אלא במיזם של מסעדנים, אבל אחרי שזיהינו את הפיציואלו המבריק ג'וזפה (פפה) גורדנו, מגיח מאחורי הטאבון של קפה נאפולי, ואת השף האיטלקופיל מנה שטרום, עובד פה במרץ על ההקמה, לא יכולנו שלא לדווח על המתחולל בשרונה מרקט. בקפה נאפולי מכינים פיצות נפוליטניות דקות, למשל עם פטריות, מוצרלה, רוטב עגבניות, פרמזן ושמן כמהין, או פיצה פיצה לבנה עם מוצרלה, פסטו, חצילים, וצנוברים (59 שקלים לפיצה). לטבעונים פיצות עם ירקות קלויים ברוטב עגבניות ללא גבינה, לא ממש מפנק.

קפה נאפולי, פונגי. צילום: בועז לביא
קפה נאפולי, פונגי. צילום: בועז לביא

קפה נאפולי, קלמן מגן 5, שרונה מרקט, תל אביב, 03-6714653

פיצאלה, דיזנגוף 334, תל אביב 03-9448933

פיצה דיסקו

מה שהיה הבאצ'ו בקינג ג'ורג' התפצל לשני בתי עסק, בצד האחד פסטה קוקר האיטלקי, ומעבר לקיר, פיצה דיסקו, האיטלקייה גם היא. מדובר בפיצות אל טליו רבועות שמנמנות מבצק מחמצת הנמכרות לפי משקל, למשל פיצה ברוטב בשמל עם מדליוני תפוחי אדמה ורוזמרין או פיצה זוקא עם עגבניות, זוקיני, שום קונפי וריקוטה. (11 ₪ ל- 100 גרם).

פיצה דיסקו, קינג ג'ורג' 85, תל אביב.

אספטה

אמיר הירוש, שעבד בקורדליה ובבקאפיקו, והקונדיטורית מיכל פוסמן, פתחו מסעדונת זעירה המתמחה בפיצות תחת השם אספטה. תמצאו פה פסטה קפונטה, סלט וריזוטו, אבל אתם כמו כולם תגיעו קודם כל בשביל הפיצה הנפוליטנית. היא מגיעה עם סרדינים, אנשובי צלפים וזיתי קלמטה, או ביאנקה עם מוצרלה וגבינת עיזים ותרד, או בגרסת הפומדרו הקלאסית. כן, בהחלט יש גם פיצה טבעונית. (48-56) ש"ח

אספטה. צילום: אתי נמיר
אספטה. צילום: אתי נמיר

Aspetta, מקווה ישראל 3, תל אביב, כל יום 19:00-20, 03-6012222

 

פיצות

בפיצריה שנפתחה בלב דיזנגוף מציעים פיצות אל טליו רבועות הנמכרות לפי משקל ומוגדרות כפיצות שף. בין התוספות המועמסות על הפיצה בנדיבות תמצאו ראגו פטריות יער וכמהין עם תפוחי אדמה בלו ליפס, ושלוש גבינות: לבנה, מסקרפונה ופרובלונה, או פיצה של קרם קארי צהוב עם במיה ומוצרלה ואפילו פיצה מתוקה עם ריקוטה, דלעת מקורמלת, מייפל ושקדים פרוסים. (12 ₪ ל- 100 גרם). בכל יום יציעו לכם פיצה טבעונית, אבל בכל פעם היא תהיה שונה.

Pizzot, דיזנגוף 145, תל אביב, 054-2267190

פיצה בר

הבעלים החדשים של פארוק בשוק פתחו בצד השני של הסמטה פיצה בר המתמחה בפיצות עגולות בעובי בינוני עם תוספות כמו פפרוני חזה אווז ומוצרלה, או פיצת מק אנד צ'יז של בשמל, מקרוני, גבינה צהובה וצ'דר (57-64 ₪) וגם פיצת נוטלה וקינדר (45 ₪). בהתחשב בעובדה שהאיטלקיה בפשפשים לא רחוקה מכאן ומציעה פיצות, וגם הגברת הזקנה במרחק הליכה קצר, שוק הפשפשים הופך למתחם פיצות רווי. לטבעונים יציעו פה פיצה עם גבינת קשיו.

MIMI פיצה בר, רבי נחמן 5, יפו, 03-696-6409