ביי ביי באו: פלורנטין האוס נסגרת

אחרי שלוש שנות פעילות תסגור המסעדה האסייתית של השף שרון כהן את הדלתות ב-3 במרץ

פלורנטין האוס. צילום: זיו ממון
פלורנטין האוס. צילום: זיו ממון
21 בפברואר 2019

להתראות גיוזות, שלום באו שנחניזי – מסעדת פלורנטין האוס סוגרת את הדלתות. השף והבעלים שרון כהן פרסם לפני שעה קלה בדף הפייסבוק שלו הודעה שהמסעדה האסייתית תיסגר ב-3.3, בדיוק שלוש שנים מיום שנפתחה. "תמיד שואלים אם אתה מתחרט על פרויקט שלא הצליח אז התשובה שלי היא שמכל דבר שאנו עושים אנחנו גדלים, והצלחה לא נמדדת רק במישור הכלכלי או באהבת הקהל" כותב כהן. "בעקבות פלורנטין האוס נסעתי בעולם הכרתי אנשים מתרבויות שונות, חקרתי חומרי גלם שלא היו מוכרים לי, התמודדתי עם מכשולים שלא הכרתי רכשתי חברים חדשים ובגדול יצאתי עשיר יותר בידע קולינרי ותרבותי, הכלה, קבלה ואהבה של אנשים קצת שונים ממה שהורגלתי אליהם".

שרון כהן: לא מתפזר. צילום: יהונתן בן חיים
שרון כהן: לא מתפזר. צילום: יהונתן בן חיים

כהן ידוע כשף שלא מתפזר ובוחר את הפרויקטים שלו בקפידה. לכן כשפלורנטין האוס נפתחה בשנת 2016 היא עוררה עניין רב, שחלקו נבע מהשוני בינה לבין שילה, מסעדת הבית של כהן. המסעדה פעלה בקומת הקרקע של מלון בוטיק וכמותו עוצבה בסגנון אסייתי-היפסטרי.  אווירה שכונתית משכה למקום צעירים שהגיעו לבלות ערב על אלכוהול ומנות לחלוקה – נאמס וגיוזה, באו ובאנז, סלטים ומנות דגים ובשר קלילות. למרות ההצלחה, פלורנטין האוס נתפסה יותר כבר ופחות כמסעדה. היא לא הצליחה להתברג לרשימת המסעדות האסייתיות הטובות בעיר וקהל הפודיז לא מצא בה אותנטיות. אם מוסיפים לכך את הנטייה של כהן להתרחק מהתקשורת, ניתן להבין מדוע לא הייתה למסעדה נוכחות במדיה החברתית. ועדיין הסגירה מצערת, כי כל מסעדה שחדלה מלפעול מצמצמת עוד יותר את ענף המסעדנות ועימו את אפשרויות הבחירה שלנו, הסועדים.

פלורנטין האוס היא המסעדה השניה שכהן סוגר לאחר שיפודי אירופה, שפעלה במשך שנה וחצי עד לסגירתה באוקטובר 2017. מנגד, שילה ממשיכה להחזיק בקהל לקוחות נאמן, והיא נחשבת כבר יותר מעשור לאחת המסעדות הטובות בעיר. "תודה לכל הלקוחות שכיבדו אותנו ובאו לבלות ולסעוד", מסכם כהן, מבלי להוסיף אם פניו מועדות לפרויקט חדש.