שוב חילופי שפים באיטלקי מקומי: עינב בחוץ, פליקס בפנים

פליקס רוזנטל, שהפעיל בשבועות האחרונים פופ אפ של חומוסיית חאן מנולי בנמל יחליף את עינב ברמן שכיהנה בתפקיד רק שנה אחת

פליקס רוזנטל. צילום: אבי סימן טוב
פליקס רוזנטל. צילום: אבי סימן טוב
25 במרץ 2018

נראה כי מסעדת איטלקי מקומי, הממוקמת בחזית המבנה של ההאנגר שבו פועל שוק הנמל בתל אביב, משייטת על מים סוערים. רק שנה אחרי שעינב ברמן נכנסה לתפקיד שפית המסעדה וקטפה ביקורות מצויינות, המסעדה שוב עומדת בפני חילופי קונספט וחילופי שפים. אחרי שב-2016 נסגרה רוקח שוק של השף אייל לביא, שפעלה במקום, איישה המסעדנית אדווה זמר את מטבח המסעדה בשפית יהלומה לוי והשיקה את מסעדת את יהלומה בנמל.
כך עברה לוי מהביסטרו הקטנטן בשוק לוינסקי למסעדה גדולה בנמל תל אביב, עם המוני מקומות ישיבה על קו המים. אלא שב- 2017 עזבה לוי את יהלומה בנמל ואת מקומה תפסה השפית עינב ברמן, שיצרה במקום את אחת המסעדות הכי מוערכות בעיר "איטלקי מקומי".
ברמן, שצמחה במטבח של אורנה ואלה, וניהלה אותו, והייתה השפית והבעלים של מסעדת אסיף, הביאה את תפיסת העולם המקומית והדגישה במנות שלה את איכותם של חומרי הגלם. ברמן הצטרפה אל זמר עוד בתקופה שבה פעלה במקום מסעדת יהלומה בנמל, ואף סייעה לקחת פיקוד בשיתוף פעולה בינה לבין יהלומה לוי. צמד השפיות הפעילו את שתי המסעדות המשפחתיות של זמר, רוקח 73 שהפכה לנוח, והמסעדה שבשוק הנמל.

רוזנטל: נכנס. צילום: אבי סימן טוב
רוזנטל: נכנס. צילום: אבי סימן טוב
ברמן: יוצאת. צילום: איליה מלניקוב
ברמן: יוצאת. צילום: איליה מלניקוב

אלא שבמהלך השבועות האחרונים החל השף פליקס רוזנטל לאייש את מקומה של ברמן באיטלקי מקומי. רוזנטל הפעיל לאחרונה את חומוסיית חאן מנולי שלו מיפו, בדוכן חיצוני בשוק האיכרים בנמל בימי שישי. ברזומה שלו עבודה ביועזר בר יין המיתולוגי ביפו, בסיינט ג'ון בלונדון וגם בסלון של אייל שני. מייד אחרי פסח, מספר רוזנטל, הוא יפעיל בצמוד למסעדה דוכן אוכל רחוב עם מאכלים כמו בוריק במבחר מילויים, מסבחה, ומטעמים נוספים הלקוחים כולם מעולם אוכל הרחוב. על השינויים הצפויים בעקבות תפקידו החדש באיטלקי מקומי אמר רוזנטל כי מוקדם עדיין לדבר. "אני כרגע מתעסק בעבודה על הדוכן, שיפעל שבעה ימים בשבוע. אנחנו מעלים ביחד את המיזם הזה למשך הקיץ בעקבות ההצלחה של הפופ אפ חאן בשוק".

אדווה זמר, בעלת המסעדה, אישרה את דבריו של רוזנטל על פעילות דוכן אוכל הרחוב אך סירבה להגיב בענין השינויים הפרסונליים באיטלקי מקומי.

האם חאן מנולי תקום לתחייה בנמל תל אביב? צילום: פליקס רוזנטל
האם חאן מנולי תקום לתחייה בנמל תל אביב? צילום: פליקס רוזנטל

עינב ברמן סירבה להגיב לדברים.