מי הכי טעים בעיר: קרב הצ'ורוס הגדול

לא הצלחנו לטוס למקסיקו לחגיגות הסינקו דה מאיו אבל טעמנו את הצ'ורוס הטובים בעיר, ראש בראש. מי זכה במקום הראשון?

החיים קצרים, קחו צ'ורוס. הצ'ורוסיה. צילום: יולי גורודינסקי
החיים קצרים, קחו צ'ורוס. הצ'ורוסיה. צילום: יולי גורודינסקי
3 במאי 2018

בשבת הקרובה (5 במאי) יחול הסינקו דה מאיו, יום ניצחון לאומי במקסיקו. התאריך מסמל יום גאווה אתנית והדרך הכי טובה לחגוג היא עם הקינוח הספרדי הלוהט – הצ'ורוס. רצועות בצק שבושל לפני הטיגון, נזרק לשמן מבעבע ונעטף בהוצאתו בסוכר וקינמון. מוגש לרוב בצד עם מייפל או ריבת חלב וכל מה שנותר הוא להרחיק מהצלחת אנשים שאוהבים לחלוק. אם אתם חוששים מצרבת ורוצים לדעת איפה כדאי לזלול – הכתבה הבאה היא בשבילכם. שישה מקומות שמצדיקים את קלוריות הצ'ורוס.

1. קפה אירופה

10 בסולם הצ'ורוס

מנת צ'ורוס אלגנטית שמצליחה לעדן את החוצפה של הבצק המטוגן והפריך. תוספת של קינמון יוצרת ארומה עשירה ונבונה ורצועות הצ'ורוס שזופות ומגרות. הקיק האמיתי הוא ברוטב השוקולד – וויסקי, שמעניק תחכום ומסתורין שמוריד את מדד הצרבת לאפס. עף לנו הסומבררו (39 ש"ח).

קפה אירופה 

צילום: AvirA TLV

2. הצ'ורוסיה

9.5 בסולם הצ'ורוס

שילוב מנצח בין צ'ורוס משובח ופריך ואפילו טבעוני, לבין גלידת וניל בתוצרת ביתית. אהבנו את השילוב החד פעמי בין הצ'ורוס המטוגנים והחמימים לגלידה המדויקת ואת מבחר התוספות העשיר שמגיע כמעט לתריסר אפשרויות. בתחום הסירופים בצד אפשר למצוא נוטלה, פיסטוק, תות ושוקולד טבעוני. אהבנו אמיגוס (26 ש"ח).

הצ'ורוסיה

צילום: אלעד רגב
צילום: אלעד רגב

 

3. דייגו סאן

9 בסולם הצ'ורוס

פרידה קאלו הייתה מרימה את הגבות אם הייתה טועמת את הצ'ורוס הזה. גרסה קלאסית של בצק טרי וזמן טיגון מדויק מניבים מנה בפריכות מושלמת. גם כאן הצ'ורוס עטוף בסוכר וקינמון ומוגש לצד שוקולד וריבת חלב. תוסיפו לזה מרגריטה בצד ואתם מסודרים (36 ש"ח).

דייגו סאן

דייגו סאן. צילום: O’LALA
דייגו סאן. צילום: O’LALA

4. טפאו

8 בסולם הצ'ורוס

צ'ורוס חינניים שרק קצוותיהם שזורים בקינמון וסוכר. אפשרויות הטבילה הן ברוטב טופי קרמל מלהיב ומתוק או בשוקולד מפנק. הצ'ורוס של טפאו נכונים אבל היינו שמחים לראות קצת יותר העזה וחוצפה לטינית בתחום הרטבים (36 ש"ח).

טאפו

5. טאקריה

7.5 בסולם הצ'ורוס

מגיע בצורת טבעות מפנקות בליווי ריבת חלב מסורתית או שוקולד קלאסי, לטבעונים יש אפשרות לבחור בסילאן. הסילאן ייחודי ומשתלב עם הצ'ורוס באופן מסקרן, אולם הבצק מעט כבד וחוטא בקצת בטעם לוואי של שמן. מומלץ למאנץ' לילה שמח או לדייט טבעוני סוער, אבל קחו בחשבון את הצרבת (21 ש"ח).

טאקריה

מסקל

6 בסולם הצ'ורוס

גם במסקל קיבלנו טבעות צ'ורוס טריות ולוהטות. הבצק מטוגן עד כלות ולווה בקינמון וסוכר, יש ריבת חלב ראויה וגם שוקולד מריר כמו שמקובל במקסיקו סיטי. לצערנו הטיגון עמוק מדי ורצועות הבצק בשילוב התוספות הכבידו בגרון וגרמו לצרבת לבעור (24 ש"ח).

מסקל