שיק או שוק: יצאנו לבדוק איזה שוק אוכל הכי טעים בתל אביב

איפה ישנו הראמן הכי שווה? למי יש הפיצה הכי טובה? והיכן מנגבים את החומוס הכי אסלי? עם פתיחתו של שוק רוטשילד אלנבי, יצאנו להשוות בין שלושת השווקים המקורים בעיר. חזרנו עם מסקנות ובטן מלאה. ראש בראש שווקי האוכל הכי חמים 

מלחמות שווקים. מימין: ראמן מאן טן טן (אלנבי רוטשילד), פישופ (שרונה), פרונטו קיוסק (שוק צפון).
מלחמות שווקים. מימין: ראמן מאן טן טן (אלנבי רוטשילד), פישופ (שרונה), פרונטו קיוסק (שוק צפון).

עכשיו, כשיש שלושה שחקנים ברורים בשוק, הגיע הזמן שלנו לכתת רגלים וקיבות ולבחון את הדוכנים במו לשוננו. השחקנים: שלושת השווקים הממותגים של תל אביב. האמצעים: 2 גברים בטכניקת אכול כפי יכולתך. הזוכים: באדום. ראש בראש של שווקי האוכל הכי חמים בתל אביב.

שוק רוטשילד אלנבי

הילד החדש בשכונה מכוון לשאוב חלק גדול מהלקוחות המזדמנים של מרכז העיר. כרגע יותר מאכלס דוכני אוכל ללא יומרה ופחות מתמקד בקניות של חומרי גלם טריים.

שרונה מרקט

השוק הממותג הראשון של תל אביב. מתגאה בהכי הרבה שפים מוכרים, הכי הרבה מותגים מדוברים והכי הרבה חומרי גלם ואקססוריז לפודיז. עם זאת, קיבל כתף קרה מהקהל המקומי.

שוק צפון

השוק של מיכל אנסקי ממוקם בלוקיישן צפוני בשביל רוב תושבי העיר, אבל משמש מרכז קולינרי חשוב לתושבי (ולעובדי) רמת החייל. לא תמצאו שם את השפים הגדולים ביותר, אבל תסמכו על האח החורג של שוק הנמל שיעשה את העבודה.

[tmwdfpad]

אסייתי (ראמן)

Man Tenten (שוק רוטשילד אלנבי)

כפי שהשמועה מספרת, מדובר בראמן האותנטי ביותר בישראל. החוויה היפנית מתחילה באדים הרבים שממלאים את המקום והירידה לפרטים באופן ההגשה הופכת את המנה לחוויה ששווה לחטוף פצצת אטום בשבילה. ראמן החזיר (48 ש"ח) היה כל כך מוצלח עד שמגיע לו לקבל תעודת כשרות.

הירו ראמן (שרונה מרקט)

הראמן המדובר של אהרוני הכיל את כל המרכיבים לראמן מעולה, למעט האטריות שבושלו יתר על המידה. מרכיבי המנה היו איכותיים והחריפות הייתה מדויקת, וזוהי ללא ספק מנה ששווה את מחירה (62 ש"ח לגוצ'ו בקר). טעים, אבל לא שווה חרקירי.

מיאזאקי (שוק צפון)

המנה העמוסה והצבעונית של מיאזאקי אמנם מחזירה את עלותה הגבוהה (60 ש"ח) בכמות, אך כשיש בה ציר המבוסס על עצמות עוף, טעם דומיננטי מדי של שיטאקה ושיפוד פרגית חביב, אך לא יותר, היא עדיין טעונה שיפור. מר מיאגי לא מסופק.

הראמן האותנטי ביותר. Men Ten Ten. צילום אנטולי מיכאלו
הראמן האותנטי ביותר. Men Ten Ten. צילום אנטולי מיכאלו

איטלקי (פיצה)

אוליברי (שוק רוטשילד אלנבי)

פיצה בסגנון ניו יורקי עם בצק דק שלא מרגיש כמו כביסה רטובה וקראסט סימפטי. תוספת הרוסטביף הייתה מושלמת וסלייס גבינת העזים והתרד היה טוב על הנייר אבל מעט אנמי. ביחס להיצע הפיצות הגבוה שעל אלנבי, מדובר באופציה לא רעה. בכל זאת, אלנבי.

Via Rustico by Alice (שרונה מרקט)

רבותיי, הפתעה. בשרונה מרקט יש פיצה שמצדיקה לבדה את הביקור. הפער בין הפיצות של רוסטיקו, המתבססות על המתכון של פיצה אליצ'ה הרומאית, לבין רוב הפיצות הישראליות שקול לפער בין כדורגלן ישראלי לעמיתו מאיטליה. פיצה מרובעת לפי משקל עם בצק פריך ואוורירי במיוחד ועם חומרי גלם מעולים מעל. פיצה שיכולה להצמיח לכם שפם.

פרונטו קיוסקו (שוק צפון)

לא כל הנוצץ פריך הוא. הפיצות היפות של פרונטו טעימות למדי, אבל סבלו מבצק שלא הצליח לשאת את משקל התוספות ומקראסט לא מספיק פריך. המרגריטה סחבה כמות נאה של מוצרלה, אבל הייתה עדינה מדי. לעומתה, פיצת הפטריות ומחית הכמהין עם רוטב בשמל הייתה מוגזמת לטובה.

פרונטו קיוסקו. צילום: אנטולי מיכאלו
פרונטו קיוסקו. צילום: אנטולי מיכאלו

חומוס

אבו אלנבי (רוטשילד אלנבי)

החומוס של אבו אלנבי אסלי בערך כמו השם "אבו אלנבי". החומוס נטחן בתרמומיקס יקר, מוגש בחמגשית משודרגת ועולה בהתאם (29 ש"ח לקומפלט). המרקם של החומוס חלק מדי, ולמעט חריף חביב לא הורגשה בו שום התלהבות. חוץ מזה, מי קורא לבן שלו אלנבי?!

אבו שוקרי (שרונה מרקט)

לא מעט כותרות ליוו את פתיחת הסניף הזה, שמציע מעבר לחומוס גם תבשילים ובעיקר מצרך מאוד חשוב במרקט – מקום נוח לשבת. הממרח טיפה עדין מדי, החריף טעים מאוד והפיתות צלויות על הגריל, פסים והכל. החומוס עצמו (28 ש"ח) חמוד, אבל חמוד לא אומרים על חומוס.

[tmwdfpad]

כספי (שוק צפון)

חומוס לא רע באופן כללי. התיבול שלו עדין ומאוזן באופן יפה, הפיתות בדיוק במרקם ובטמפרטורה הנכונה והפלאפלים פריכים ועסיסיים מבפנים. שמחנו לגלות שהטחינה הסמיכה שפוזרה בכמויות הצדיקה את עצמה. חומוס נורמלי (26 ש"ח) ברמת החייל, מי ידע?

מי ידע? החומוס של כספי. צילום: אנטולי מיכאלו
מי ידע? החומוס של כספי. צילום: אנטולי מיכאלו

בר דגים

מאסטר פיש (שוק רוטשילד אלנבי)

הדוכן מתרכז בעיקרו בדגים צלויים או מבושלים בצורות שונות: קבב (מעולה), דג בסגנון תוניסאי (בתכלס סנדוויץ' תוניסאי לא מדהים) ודגים על הפלנצ'ה. מבחר חומרי הגלם היה מעט מוגבל, אך כריך הקבב מספק סיבה מספיק טובה לטבול את הרגליים. לא בתוך הסנדוויץ', מגעיל.

פישופ (שרונה מרקט)

דוכן הדגים עם ההיצע הרחב ביותר – החל מדניס ולברק ועד צדפות ולובסטר – והיוקרתי ביותר. האוכל עצמו מבוסס על חומרי הגלם הרבים ומפיק מנות טובות ומיוחדות: סביצ'ה הטונה (מעולה) ומעורב פירות הים (קלישאה, אבל חביבה) הצדיקו את הרס הדגה של הים התיכון.

בר דגים (שוק צפון)

גם פה לא פספסו את גל הפיש אנד צ'יפס, אבל כן פספסו במנות הטריות: הרבה רעיונות טובים – המבורגר מנתח סלמון או שווארמת דג בסלט עשבי תיבול – אבל הדגים עצמם היו מעט יבשים ואנמיים. יש עוד הרבה דגים בים.

לא בתמונה: הזקן. פישופ. צילום: רפי דלויה
לא בתמונה: הזקן. פישופ. צילום: רפי דלויה

ירקות

משק 79 (שוק רוטשילד אלנבי)

ירקות טריים הם לאו דווקא הדבר הראשון שהייתם קונים באלנבי, ולכן הגיוני שמדובר בירקנייה צנועה יחסית. הירקות מגיעים ממשק 79 שבעין יהב ויש בה כל מה שהייתם מצפים מירקנייה בשוק אוכל ממותג – כרובית־ברוקולי, גזרים בצבעים וטוויסט חביב של פרחי מאכל. לא, לא חמציצים.

טעם הפרי והירק (שרונה מרקט)

ירקנייה שההיצע בה עומד ביחס הפוך לגודלה – קטנה אך עמוסה בהפתעות קולינריות: ביצי שליו, פטריות שיטאקי טריות וגם שום שחור, למקרה שבא לכם על אפליה מתקנת. גם פה צצה לה הכרובית־ברוקולי. היא כנראה עוקבת אחרינו.

נוי השדה (שוק צפון)

מיקומה המרכזי של הירקנייה נדמה כאילו היא נבנתה ברמת החייל כשתל אביב עוד הייתה אחוזת בית, מה שהופך אותה ללב השוק. היא לא מסתפקת בלהיות הירקנייה הגדולה מבין השלוש ומציעה מגשי פירות ומשלוחים, למקרה שאתם תקועים במשרד ובמאנץ' לכרובית־ברוקולי. כן, שוב היא.

נקמת הכרובית-ברוקולי. טעם הפרי והירק. צילום: רפי דלויה
נקמת הכרובית-ברוקולי. טעם הפרי והירק. צילום: רפי דלויה

מיצים

פרסיליה (שוק רוטשילד אלנבי)

מעבר לכך שאנחנו בשוק שהם פספסו את ההזדמנות לקרוא לעצמם "פרי־סיליה", מדובר בדוכן שייקים יחסית סטנדרטי, אך להגנתו יאמר שהוא גם הזול מבין השלושה שבדקנו – מיצים טריים ב־12 ש"ח ושייקים ב־25 ש"ח. לא שאלנו אם יש קולה זירו.

דרינק איט (שרונה מרקט)

המיצים של דרינק איט מבוססים על שש חליטות מיץ, שלהן מתווספים מיצים טריים ליצירת תערובת מורכבת יותר מהמיץ היומיומי שלכם. המיץ (15 ש"ח) לא מתוק מדי, תודה לאל.

ג'וסו (שוק צפון)

המיצייה של רותי רוסו היא הראשונה בארץ שהשתמשה בשיטת הכבישה הקרה, וזה מורגש. למיצים שטעמנו היה טעם, ובכן… של הירק שהם נסחטו ממנו. בקבוק מיץ יעלה לכם 18 ש"ח ושייק 23 ש"ח. קחו גם שוט של ג'ינג'ר טרי, למקרה שאתם כועסים על הסינוסים שלכם.

בקבוק של בריאות. ג'וסו. צילום: יח"צ
בקבוק של בריאות. ג'וסו. צילום: יח"צ

בירה

ביר בוקס (שוק רוטשילד אלנבי)

אם חיפשתם מקום לשתות בו באלנבי (לא שחסרים מקומות לשתות באלנבי) זאת תהיה כנראה אחת האופציות הזולות ביותר. שליש מהחבית תעלה בין 10 ש"ח (מכבי, עלמה) ל־18 ש"ח (פאולנר, בקס, הובגובלין וג'מס), ויש גם יותר מ־130 בקבוקי בירה. כלומר סוגים שונים, לא רק גולדסטאר.

ביר מרקט (שרונה מרקט)

הדוכן הקטנטן שמתחבא בקצה השוק עמוס בבירות בוטיק ישראליות. תוכלו לתפוס בקבוק שהגיע כמוכם מהפריפריה לעיר הגדולה או לאסוף כוס בגודל שנע בין רבע ליטר (20 ש"ח) לליטר וחצי (90 ש"ח) במקרה שאתם יוצאים לטיול שנתי ורוצים לשמור על מאזן נוזלים חיובי.

ג'מס (שוק צפון)

בדוכן של ג'מס מגישים – קבלו את זה – אך ורק ג'מס. המבשלה הפתח תקוואית מציעה שמונה סוגים של בירה, נחשו מאיזה מותג. מעבר לכך, זהו דוכן האלכוהול היחיד מבין השלושה שמציע אוכל שהולך טוב עם בירה, למשל נקניקיות, רוסטביף וסלופי ג'ו. למעשה נראה שהלקוחות התמקדו בעיקר באוכל. ילדים.

רואים 8.8. בירה ג'מס. צילום: יח"צ
רואים 8.8. בירה ג'מס. צילום: יח"צ

רק אצלנו

פלאו (שוק רוטשילד אלנבי)

הדוכן הראשון בארץ שמיועד לאופנת הפלאו, או כפי שאנחנו קוראים לה – טבעונות לקרניבורים. עבור הפלאוליסטים, שמתמודדים עם מבחר מועט, מדובר בפתרון נהדר: אנטרקוט צרוב על הפלנצ'ה או חתיכות פרגית איכותית על מצע כרובית, שהייתה מעט מבושלת מדי. מומלץ לציידים, פחות ללקטים.

קפטן קארי (שרונה מרקט)

הדוכן ההודי המדובר של יונתן רושפלד מציג מנות יפות במיוחד, לא דבר מובן מאליו כשמדובר באוכל הודי, עם הפתעות כמו בצל פריך בטמפורה ופצפוצי אורז תפוח. הפאניר עסיסי והבקר החריף הצדיק שחיטה של פרה קדושה. קצת כמו לטוס להודו מבלי להזדקק לחילוץ מחיליק.

רק היום (שוק צפון)

הדוכן של השף אבנר לסקין ושותפיו מתבסס על מנות שמשתנות לפי התוצרת, החשק ובעיקר היצירתיות. גישת המקום בנויה על מתן במה לחומרי גלם טריים (וזה מורגש) בלי ליפול לקלישאות. הכרוב הצלוי על מצע יוגורט יגרום גם לקרניבורים להתבלבל, והמסבחה עם תבשיל הבשר תעשה אותו הדבר לצמחונים.

יארררר. קפאן קארי. צילום: איליה מלניקוב
יארררר. קפאן קארי. צילום: איליה מלניקוב

שורה תחתונה

שוק רוטשילד אלנבי

השוק הצעיר ברשימה עדיין לא מגובש לחלוטין, אבל זה בסדר. תנו לו קצת זמן. דוכן ראמן לוהט ובר זול ומגוון נותנים אופטימיות לעתיד. השאלה היא אם השוק ישרוד את התחרות – לא רק מול שוקי האוכל האחרים, אלא גם מול המסעדות הרבות במרכז העיר.

שרונה מרקט

תל אביבים (וגם אנחנו) אוהבים להתנשא על שרונה, אבל תוכלו למצוא שם בר דגים מעולה ופיצה מהטובות בעיר, וזה עוד בלי שציינו את פושון או את באשר. על אף הנטייה הטבעית לחשוד במקום שמגייס אליו מגוון שפים מפורסמים, במבחן התוצאה המהלך מוצדק. כנראה השוק שהכי מצדיק את הקונספט והמיתוג.

שוק צפון

עם קהל יעד של משפחות מרמת החייל וההייטקיסטים שסביב, מפתיע לגלות ששוק צפון הוא שוק עם מגוון אופציות לא רעות, גם כמקום לאכול וגם להשלמת קניות. "רק היום" שווה את הנסיעה לרמת החייל, ואם אתם כבר באזור אל תשכחו לקנות כרובית־ברוקולי.