שחר של שמונה חדש: מסעדת שמונה הופכת לפופ אפ יקיטורי בר

החל מהשבוע מסעדת שמונה, השכונתית של כיכר רבין, משנה פניה והופכת לפופ אפ יקיטורי בר לזמן בלתי מוגבל. בתפריט תמצאו מרק מיסו, אוניגרי, יקיטורי וכמובן סאקה

איך אומרים שמונה ביפנית? האצ'י
איך אומרים שמונה ביפנית? האצ'י
14 במרץ 2018

למי שחולף בכיכר רבין נדמה שמסעדת שמונה נעלמה פתאום. זאת מחשבה מבהילה לפודיז, מכיוון שמדובר במסעדה, שלמרות המראה הקזו'אלי שלה כדוכן רחוב, היא למעשה עילית ומשובחת. מבחינה קולינרית שמונה הציעה חוויה עילית של בישול טרי בעיקר איטלקי ברב כישרון וידענות, לעיני הלקוח, כולל ניוקי חלומיים ושאר ירקות.

חוזר למקורות, אורן גולדווסר בשמונה. צילום: אנטולי מיכאלו
חוזר למקורות, אורן גולדווסר בשמונה. צילום: אנטולי מיכאלו

לפני הכל, אפשר להרגיע, שמונה לא נעלמה, היא רק מתחבאת מאחורי כרזות מאנגה מלאות תנופה ופנסים סיניים. מסתבר שהשף אורן גולדווסר, שפתח את שמונה ב- 2014 (והוא גם הבעלים של פסטה בנמל בנמל תל אביב), חוזר למקורות היפניים שלו. כזכור, גולדווסר למד בישול באקדמיה של טוקיו ובעברו הוא חתום על מסעדת טאטאמי בחיפה. כרגע, האפיזודה היפנית בשמונה מוגדרת כפופ אפ, לפרק זמן לא מוגדר, ובפועל מהשבוע שמונה הוא יקיטורי בר שייקרא האצ'י, שמונה ביפנית.

עתידות: בקרוב תהפכי ליקיטורי בר, שמונה בכיכר רבין
עתידות: בקרוב תהפכי ליקיטורי בר, שמונה בכיכר רבין

התפריט בתקופת ההרצה כולל מרק מיסו, אוניגרי משולש אורז על הגריל וזוג שיפודים לבחירה: פרגית, לבבות או כבדים (49 ₪), בייקון, נקניקיות או קבב פרגית ומיסו (56 ₪), שרימפס, סלמון או פילה בקר (61 ₪), ויש גם שיפודים לצמחונים: שיפודי טופו או ירקות העונה (49 ₪). המשקאות עדיין מערביים: יין הבית אדום או לבן (14 ₪ לכוס), גדולסטאר מהחבית (16 ₪) או היינקן בבקבוק (18 ₪), אבל אל דאגה יהיה גם סאקה לרוב ובירות אסייתיות.

האצ'י, פופ אפ יקיטורי בשמונה
האצ'י, פופ אפ יקיטורי בשמונה

האם זה אומר שלעולם לא נקבל עוד מגש קינוחים? אותו מגש נירוסטה של פיצה ועליו נייר פרגמנט עם תותים על שלולית שוקולד, בננות מקורמלות מהטאבון, שליכטה של קרם פרש ודובדבני אמרנה, מקל פוקצ'ה משוח בדבש וכף קרמבל תפוחים. אבוי לנו.

שמונה