גלובוס בורגר: ההמבורגרים הכי טעימים מסביב לעולם

המבורגרייה בווייב מחתרתי בניו יורק ובורגר שתיקת הכבשים עם שעות פתיחה תואמות סטלה באמסטרדם - חמש המבורגריות שאתם חייבים להכיר מסביב לגלובוס

הטעמים מתערבבים בפה בצורה מושלמת  Burgermeister-ברלין (צילום: GettyImages)
הטעמים מתערבבים בפה בצורה מושלמת Burgermeister-ברלין (צילום: GettyImages)
18 ביולי 2018

ניו יורק | Burger Joint

במולדת ההמבורגר יש אינספור מקומות וגרסאות לקציצה האיקונית. הבורגר ג'וינט כשמו כן הוא – המבורגרייה אפלולית שמסתתרת מאחורי וילון שחור בלובי של מלון יוקרתי. התור ארוך אך ענייני, ועד שמגיעים לראשיתו כדאי להתפקס על המבורגר רגיל או צ'יזבורגר, יחיד או כפול, מידת עשייה ותוספות. לאנשים שבדלפק אין זמן אבל אטיטיוד יש ויש. ההמבורגר שמוגש כאן הגיע למקום השלישי ברשימת ההמבורגרים הטובים בניו יורק של אתר Eater. למקום הראשון הגיע J.G. Melon, אבל אין בו פסיק מהשיק של הבורגר ג'וינט.

119 West 56th Street ניו יורק, 212.245.5000

רומא | The Meat Market

אומרים "ברומא נהג כרומאי", אבל מה עושים כשנמאס מפסטה? המיט מרקט בבירת איטליה מזכיר את זה שבשוק הכרמל (מי העתיק ממי? זו כבר שאלה אחרת) – שילוב של קצבייה ומסעדה שמתמחה בבשר ובהמבורגר מבּקר מקומי בלבד. אפשר לקבל המבורגר בהרכבה אישית או לבחור מתוך מנות מובנות, שעצם העיון בהן בתפריט מעורר תיאבון; למשל המבורגר קלבריה עם גבינת פרובולונה מעושנת, פלפלוני צ'ילי מטוגנים ורוטב פלפל ביתי או סורנטו בתוספת חצילים, בייקון ומוצרלה. מי שחייב המבורגר קלאסי יקבל אותו עם כדאבל עם בייקון, צ'דר והתוספות הרגילות.

Corso Vittorio Emanuele II 320, רומא, + 345 779 2010
Via Marmorata 157 רומא, + 345 779 2010

אמסטרדם | The Butcher

את סניפי דה בוצ'ר באמסטרדם, ברלין ואיביזה אפשר לזהות בקלות לפי הפרה (לא אמיתית) שתלויה הפוך בוויטרינה. המסעדה בשוק אלברט קאופ היא הוותיקה ביותר ברשת וסמן ימני לכל השאר. את ההמבורגר מכינים מבקר מסוג אנגוס והוא מוגש על לחמניית בריוש עם רטבים מתוצרת בית. השמות משעשעים או מצמררים, תלוי בעולם האסוציאציות הפרטי. דוגמאות: באבאגאנוש עם חצילים קלויים, קאובוי עם חלפניו ורוטב ברביקיו ושתיקת הכבשים, המבורגר מכבש ניו זילנדי. שעות פתיחה מאוחרות בסופי שבוע הן יתרון חשוב בבירת המאנצ'יז הבינלאומית.

Albert Cuypstraat 129 אמסטרדם, 31-204-707-857+

עוד כתבות מעניינות:
התוספות הכי שוות לאכול לצד ההמבורגר שלכם
כך תכינו את ההמבורגר המושלם אצלכם בבית
ההמבורגרים הכי טובים בתל אביב

פריז | Le Ruisseau

החברים מ־Time Out פריז בחרו במסעדה במונמרטר כהמבורגר הטוב ביותר בפריז, בראש ובראשונה בזכות תפריט מגוון של 12 סוגי המבורגר סקסיים קלאסיים (צ'יזבורגר, ברביקיו, גבינה כחולה) ומקוריים (טרטר, גבינת עזים). הבשר מגיע מחוות מקומיות לגידול בקר בשיטות מסורתיות, והוא עשיר באומגה 3. צ'יפס זהוב ופריך מטוגן שלוש פעמים וסלט כלולים במחיר, ובדלפק צדדי אפשר לקנות בטייק אוויי. האווירה צעירה וקלילה והצוות עושה כל מה שאפשר כדי להתגבר על מכשול השפה.

65 rue du Ruisseau פריז 75018, 01.42.23.31.23

ברלין | Burgermeister

כל הישראלים נשבעים בהמבורגר של The Bird, אבל אנחנו הולכים נגד חוק העדר. Burgermeister – משחק מילים שפירושו בגרמנית "ראש העיר" וגם "המאסטר של הבורגרים" – מציע חוויה שונה לגמרי בשתי מסעדות ברובע קרויצברג ההיפסטרי (אחת מהן במה שהיה פעם שירותים ציבוריים בתחנת רכבת). התור מתקדם מהר מספיק כדי לעיין בתפריט הקצר ולהתמקד בשילובים היותר מעניינים כמו המבורגר עם בצל מטוגן, חרדל ובייקון. הקציצה עסיסית ואיכותית והטעמים מתערבבים בפה בצורה מושלמת, בלי לגרום צרבת כמו בציפור.

Oberbaumstraße 8, Skalitzer Straße 136

View this post on Instagram

#burgermeister #burgermeisterberlin

A post shared by Burgermeister (@burgermeisterberlin) on