עיר של שותים

תערוכת היין Wine Jerusalem 2014 היא תערוכה עממית ונחשבת לתערוכת היין הגדולה ביותר בישראל הפונה לקהל הרחב. ביום רביעי (19/2) היא תיפתח לקהל הרחב בבנייני האומה

בקבוקי יין
בקבוקי יין
17 בפברואר 2014

בניגוד למה שנדמה אולי לחלקינו, בשנים האחרונות הישראלים לא שותים יותר יין. באופן מתסכל הישראלי הממוצע עדיין תקוע על צריכה עלובה של 4.5 ליטר יין בשנה כבר יותר מעשור. מה שכן, בשנים האחרונות הישראלי הממוצע מדבר הרבה יותר על יין, וזה אם תרצו, כבר חצי נחמה. כי מי שמדבר על יין בסוף כבר שותה אותו, או לפחות קונה אותו. במובן הזה העניין מזכיר למדי את תחום תעשיית הספרים: מדי שנה הישראלים קוראים פחות ופחות ספרים, אבל יחד עם זאת עדיין קונים אותם בערמות, משל היו תפוזים למיץ ארוזים בשקית רשת מפלסטיק. הרי אין קישוט יוקרתי יותר לסלון ממדפים עמוסי ספרים. כבר לפני אלפי שנים נאמר שהיהודים הם עם הספר והיין. נדבך עיקרי בייצור דיבור ושיווק ספרים ויין נעשה באמצעות תערוכות, אשר מביאות את שני המוצרים הללו, אשר בימים כתיקונם עלולים להחשד כעילאיים ומתנשאים, אל גובה הרחוב.

תערוכת היין בבנייני האומה 2013
תערוכת היין בבנייני האומה 2013

תערוכת יין שכזו תתרחש ממש השבוע. בניגוד לשם האנגלי שלה, Wine Jerusalem 2014, אשר לה זו השנה השלישית, היא תערוכה עממית ונחשבת לתערוכת היין הגדולה ביותר בישראל הפונה לקהל הרחב (בניגוד למשל לתערוכת "סומלייה", התל אביבית, אשר פונה לקהל המקצועי בלבד). מארגני התערוכה הם אנשי חנות היין הירושלמית הכשרה "א.א. פיופ", מה שגוזר על המציגים בה להיות כשרים. על אף המגבלה בזו, אשר מונעת את השתתפותם של רוב מותגי היבוא כמו גם לא מעט יקבים ישראליים, ניתן עדיין למצוא כאן לא מעט פנינים, ואם לשפוט על סמך שנים קודמות, מדובר בהפנינג יינני משמח למדי. השנה יציגו במתחם שבבנייני האומה 40 יקבים ישראליים, אשר כל אחד מהם יציג 4 יינות בלבד- סה"כ 160 יינות, אשר לחלקם זו תהייה השקת בכורה. בין השקות הבכורה המסקרנות ניתן למנות את בלנד "הודיה" 2009 של יקב אלכסנדר אשר יוצר במהודרה מוגבלת של 600 בקבוקים בלבד, "ערבוביא" 2011 של היקב הצפתי אבוהאב, ויינות של ברקן והרי גליל מסדרות אלטיטיוד ואביבים.

בין שאר המציגים ניתן למנות את יקבי רמת הגולן, כרמל, טפרברג, תבור, בנימינה, טוליפ, אדיר, בן זמרה, כמו גם לא מעט יקבים קטנים ומשפחתיים. במהלך התערוכה תתקיימנה סדנאות יין בהנחיית מרצים ומומחי יין מובילים. הסדנאות, תעסוקנה בנושאים: יינות קינוח, "שיפוט יין" – טעימות יין עיוורות, בלנדים, יינות אזוריים, יינות מזני ענבים חדשים, יינות יבוא כשרים ועוד. מחיר כניסה 90 שקלים. המחיר כולל כוס יין למזכרת, בקבוק סאן פלגרינו וטעימה ללא הגבלה.

19-20/2/2014, 16:00-23:00 בניני האומה, ירושלים

לפרטים, כרטיסים והרשמה מראש לסדנאות של תערוכת היין