להתחתן עם טחינה: הטחינייה עושה כבוד לשחקנית החיזוק של החומוס

חלום שמתממש: בשוק לוינסקי נפתח מקום שבו הטחינה מגלמת שחקנית ראשית. השף יהונתן ברבי מתקין את המנות מול עיני הסועדים שיושבים על הבר, באווירה מרימה וטעימה. אוכל ישראלי במיטבו

הטחינייה. צילום: יח"צ
הטחינייה. צילום: יח"צ
22 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

כשהשף יהונתן ברבי בישל לנסיך מונקו, הוא החליט ללכת על אחד המרכיבים הכי ישראליים שיש – פתיתים וטחינה. הוא ערבב את הטחינה עם ציר פירות ים במקום מים ולימון ונוצר מרקם נפלא וטעם נהדר. שם נולד לו הרעיון של טחינייה, מקום שכולו קודש לטחינה, שלרוב מסתפקת בתפקיד שחקנית החיזוק של החומוס.

יהונתן ברבי (37) הוא בעל ותק של יותר מ־15 שנים בתחום המסעדנות. לאחר שסיים את לימודיו בקורדון בלו פריז המפורסמת שם גם עבד במסעדת ז'ול ורן שבמגדל אייפל, חזר לעיר האהובה עליו – תל אביב. תחת סינרו ניתן למצוא מסעדות מוכרות כגון ויקי כריסטינה, פושון תל אביב, ליליות ועוד. אף שלמד את הבישול הצרפתי הקלאסי, השף ברבי תמיד נמשך לאוכל פשוט יותר, מלא תבלינים, הגשה קלילה וחוסר פנפון באופן כללי, לכן אין זה מפתיע שהתאהב באיזור השוק לוינסקי שבו עדיין נמצאים סוחרי התבלינים הרעשניים והמסעדות שבו מאופיינות באוכל טוב באווירה קלילה.

המסיבה. צילום: נטלי יששכרי
המסיבה. צילום: נטלי יששכרי

את הטחינייה פתח לפני כחצי שנה עם רצון לצאת מאחורי דלתות המטבח וליצור מקום שבו הבישול והכנת המנות נעשה מול האורחים ומאפשר שיחה בינו לבינם, מה שמוליד מקרים כגון הכנת מנה שאינה מופיעה בתפריט, בייחוד עבור אורח בררן שהתיישב על הבר.

הטחינייה היא מסעדת שוק ללא שולחנות. בר רחב מקיף אותה, המטבח פתוח ומעליו מתנוסס בניאון השלט "שישו ושמחו", כי האווירה השמחה היא חלק בלתי נפרד מהמקום ממש כמו הטחינה, ולכן לא יעבור זמן רב מהרגע שבו תתיישבו במקום ועד הרגע שבו יציעו לכם צ'ייסר של אוזו או ערק הבית בטעמים משתנים. התפריט משתנה כמעט בכל שבוע לפי המוזה שנוחתת על השף ברבי במטרה להביא את הטחינה למקומות שונים ומפתיעים באמצעות יצירתיות רבה.

סטייק בטטה. צילום: נטלי יששכרי
סטייק בטטה. צילום: נטלי יששכרי

התפריט מחולק למנות ניגוב, מנות טבעוניות (בעל תו ויגן פרנדלי), צמחוניות ודגים. בשר לא תמצאו שם, אבל כן תמצאו מנות כגון "מסיבה", שילוב של טחינה לבנה חמה, טחינה גולמית, וטחינת שומשום מלא עם ארטישוק טרי, חריף, ביצה רכה, שמן זית (36 ש"ח); אננס צלוי עם מולסה וסיידר תפוחים, שקדים מעושנים. טחינת אפרסקים וצ'ימיצ'ורי מנטה פיקנטית  (46 ש"ח); סטייק בטטה מתקתק, טחינת וואסאבי, גבינה כחולה, צ'ימצ'ורי זעתר טרי (38 ש"ח; או סלמון מעושן על בריוש עם גבינת בושה צלויה, דבש כמהין ועגבנייה סחוטה (49 ש"ח). בטחינייה תמצאו עוד מנות רבות וטובות, המתחלפות לפי ההיצע בשוק ולפי מצב רוחו של השף.

בראשון־חמישי 12:00־16:00 תוכלו ליהנות מעסקיות צהריים ב־38 ש"ח או ב־54 ש"ח, עם דגים. החל מ־18:00־20:00 הפי האור 1+1 על כל האלכוהול.
בימי שישי אווירה שמחה במיוחד עד השעה 16:30. המקום עובד בפיקוח צוהר וסגור בשבת (כשר)

שעות פעילות: ראשון־חמישי 12:00־16:00, 18:00 עד אחרון האורחים | שישי 11:00־16:30 | שבת סגור
טלפון: 9735545־03
כתובת: לוינסקי 33 (פינת המשביר) תל אביב

פייסבוק: facebook.com/hatahinia | אינסטגרם: instagram.com/hatahinia