בונז'ורנו! 10 המנות האיטלקיות הכי טובות בעיר

ניוקי של חיים כהן (צילום: אסף קרלה)
ניוקי של חיים כהן (צילום: אסף קרלה)

לא צריך סיבה מיוחדת כדי להתנפל על פסטה ברוטב, ולמרות ש"כל אחד יכול" להכין אוכל איטלקי בבית, עדיין יש כאן כמה מנות שיפילו אתכן שדודות. אספנו 10 מנות איטלקיות מעולות ששווה לצאת בשבילן מהבית

21 במאי 2021

1. בודינו פרמג'יאנו |  הס 4

כבר שנים שתמר כהן-צדק מכינה בודינו פרמז'ן ושמנת, מעין סופלה אוורירי עשיר באוממי. כשמשהו עובד – וכאן הוא עובד ועוד איך – לא נוגעים. 42 ש"ח.
הס 4

2. ריגטוני קרבונרה | מגזינו

בייקון, פלפל שחור, צ'ילי, שמנת וביצה מרכיבים רוטב פסטה מלטף, ערמומי ומושחת שמוגש באחות הקטנה של קפה איטליה (תמצאו אותו בהמשך). כך עושים זאת נכון, ועל הדרך אל תשכחו לבדוק אם יש לזניה סרטנים. 68 ש"ח.
מגזינו

קטיפתי ומושחת. ריגטוני קרבונרה במגזינו (צילום: נועם פריסמן)
קטיפתי ומושחת. ריגטוני קרבונרה במגזינו (צילום: נועם פריסמן)

3. אניולוטי בצל שרוף | מלגו ומלבר

באיטליה המנה של השף מוטי טיטמן לא הייתה עוברת בשלום אך בתל אביב זו אחת ממנות הפסטה הטובות שפגשנו: אניולוטי שמנמנים בעבודת יד ברוטב ציר עוף חום, סמיך ועשיר ומעל פיסות מוח עגל מטוגן. טאץ' סחוג כביכול הכי לא קשור אך סוגר את הטעמים בחריפות מעקצצת. משוגע כמה שטעים. 79 ש"ח.
מלגו ומלבר

אניולוטי שלמות. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
אניולוטי שלמות. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)

4. קפלטי מנגולד ולימון כבוש | פרונטו

בחלוף הזמן פרונטו התרחקה מהמטבח האיטלקי שאפיין אותה בראשית ימיה, אך עדיין ניתן למצוא בה מנות פסטה מופלאות. כיסוני קפלטי עדינים במילוי מנגולד ולימון כבוש על לבנה כבשים וזרעי עגבניות מגי הם דוגמה לכך שדו־קיום איטלקי־ישראלי אפשרי, לפחות במטבח. 72 ש"ח.
פרונטו

5. לזניה בולונז | קפה איטליה

מנה שאין בה שום טריק או חדשנות וזה בדיוק הסוד שלה: ריבוע נדיב של שכבות דפי פסטה, רוטב בשמל עשיר עד שחיתות ורוטב בולונז שהתבשל שעות כמו במטבח של מאמא איטלקייה. 68 ש"ח.
קפה איטליה 

לזניה, קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו
לזניה, קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו

6. ריזוטו סבידה ודיו | הבסטה

מאז הפתיחה המחודשת לאחר השריפה אנחנו עוד יותר שמחים להרים למסעדת השוק האהובה. ריזוטו סבידה בציר דיו שמבליח מדי פעם בתפריט המשתנה מיועד לאמיצים שמוכנים להסתכן בלשון שחורה (ואם לא – תמיד יישאר לנו בורקס סרטנים). 89 ש"ח.
הבסטה

7. ניוקי תפוחי אדמה | יפו תל אביב

את הניוקי של השף חיים כהן, רכים ועדינים ככריות פוך, אפשר למצוא בשתי גרסאות: ברוטב יין לבן, שמנת, תרד ערבי ופרמז׳ן בצהריים ועם כרישה צלויה, תרד טורקי, שמנת, יין לבן וגבינת צאן בערב. מי טובה יותר? זה כמו לשאול את מי אוהבים יותר, את אמא או את אבא. 110 ש"ח.
יפו תל אביב 

8. פסטה פטריות וכרישה | פסטה מיאה

"כשפתחנו את המסעדה לפני למעלה מ-20 שנה ספק הירקות שלח כרישה במקום בצל", נזכרים הבעלים ג'ורג'יו ומיה סופינו. "טיגנו אותה בשמן זית, שום וצ'ילי, והוספנו פטריות ויין לבן. מאז המנה מעולם לא שונתה למעט החלפת הפטריות לפי העונה". מוגש עם פסטה או רביולי. 64 ש"ח.
פסטה מיאה

פסטה פטריות, כרישה ורביולי. פסטה מיאה
פסטה פטריות, כרישה ורביולי. פסטה מיאה

9. עוגת כרוב | רוסטיקו

הירק שכבר קצת נמאס לפגוש בכל מקום מקבל במעדנייה ילידת הקורונה טוויסט כיפי ומנחם: עוגת שכבות כרוב עם ראגו בשר, אורז ועשבים צלויים בטאבון ומעליה זיגוג בלזמי. לקחת הביתה או להצטייד ביין שגם כן נמכר במקום ולערוך פיקניק בגינת שדרות היוצר.
בזל 42 תל אביב, 03-6026969

עוגת כרוב ברוסטיקו (צילום: יהונתן בן חיים)
עוגת כרוב ברוסטיקו (צילום: יהונתן בן חיים)

10. ראגו ציידים | לה רפובליקה די רונימוטי

בקיץ התל אביבי קשה לדמיין מנה חורפית מזו, שתוקפת את החושים באגרוף בכפפת קטיפה: פפרדלה מתוצרת בית עם שורט ריבס בבישול ארוך, ירקות שורש וציר עגבניות. ביס אחד ואתם בדולומיטים. 88 ש"ח.
לה רפובליקה די רונימוטי