מסעדות מבפנים: שש סדנאות שאסור להחמיץ

מה ההבדל בין הוויסקי הסקוטי לאירי, איך מכינים נקניקיות טוסקניות, איך יוצרים תפריט עילי, איך מכינים את הספיחה של ברטי ואיך מזהים ארטישוק עם לב טוב? שש סדנאות ומפגשים קולינריים שאסור לכם להחמיץ – באירוע הקולינרי הגדול של השנה שמתחיל השבוע – מסעדות מבפנים 26.2־1.3

שף דיוויד פרנקל. צילום: גל דרן
שף דיוויד פרנקל. צילום: גל דרן
23 בפברואר 2014

מבלנדד לסינגל מאלט

טל צ'ימבה, מנהל הבר של רוטשילד 12, יעביר הדרכה מקצועית בנושא וויסקי ("מי החיים" בגאלית), אחד המשקאות האלכוהוליים העתיקים והמרתקים ביותר בעולם. בסדנה תוכלו ללמוד על ההיסטוריהשל הוויסקי, על שיטות ההכנה שלו ועל ההבדלים בין הוויסקי האירי, הסקוטי, האמריקאי והיפני. ובשביל שלא תישארו צמאים, המפגש יכלול גם טעימות של וויסקי צעיר, וויסקי מיושן 15 שנה, בלנדד סקוטש, סינגל מאלט וסוגים נוספים של וויסקי שיושן בחביות מסוגים שונים.

רביעי 26.2, 18:00־19:30; חמישי 27.2, 18:00־19:30

מספר משתתפים: 18

עלות: 150 ש"ח (לתרומה)

נקודת מפגש: רוטשילד 12, שדרות רוטשילד 12, 5106430־03

פוקוס על הפוקצ'ה

השף דיוויד פרנקל יארח שבעה אורחים במטבח של פרונטו, לסדנת בישול מרתקת שבה הוא יחשוף, בין היתר, את סוד הכנת הפוקצ'ה של פרונטו. פרנקל ילמד גם איך אופים לחמים איטלקיים על בסיס מחמצת ואיך מכינים נקניקיות טוסקניות. הוא יציג את מחמצת השאור שהוא מטפח כבר 13 (!) שנה, יסביר את עקרונות האפייה במחמצת וידגים אפיית לחמי שאור. הסדנאות כוללות עבודה מעשית ובסופן ארוחת לחמי שאור, נקניקיות, אנטיפסטי ובירות. הסדנאות יועברו באנגלית.

רביעי 26.2, 15:30־17:30; שבת 1.3, 16:30־18:30

מספר משתתפים: 7

עלות: 300 ש"ח

נקודת מפגש: מסעדת פרונטו, הרצל 4, 5660915־03

שף דיוויד פרנקל. צילום: גל דרן
שף דיוויד פרנקל. צילום: גל דרן

דברים בעלמה

השף תומר טל (בן טיפוחיו של השף יונתן רושפלד) ומנכ"ל מלון עלמה, אילן שטורם, יארחו את המשתתפים לסיור במלון ובגינה, ויאפשרו הצצה לעבודת הסרוויס במטבח ולטעימות מהתפריט. במפגש יעלו נושאים שונים מעולם האירוח כמו – איך יוצרים אירוח אינטימי עם סטיילינג, איך מרימים אירוע בוטיק, איך יוצרים תפריט עילי שמשתנה מדי יום, איך עונים על הצורך בעקביות ללקוחות החוזרים אבל עם זאת מצליחים להפתיע. המפגש ילווה בטעימות של מנות מהתפריט של עלמה ובהצצה לעבודת הסרוויס של הערב.

רביעי, 26.2 19:00-17:30

מספר משתתפים: 9

עלות: 250 ש"ח

נקודת מפגש: מלון עלמה, יבנה 23, 6308777־03

לבנט שמח

מה אתם באמת יודעים על המטבח הלבטיני העילי? מה יודעים התורכים והסורים על אוכל שאנחנו עוד לא גילינו? השפים רועי ענתבי ואור ברי יקדישו את המפגש למטבח הלבנטיני (תורכיה, יוון, לבנון וסוריה), ויספרו על האוכל שהוגש בבית הסבתא הסורית הבשלנית של ענתבי – הדבר שזרע את הזרע לקונספט של ברטי. השניים יסבירו איך בעזרת טכניקות בישול מתקדמות אפשר להפוך את המנות המסורתיות של הלבנט לעדכניות, עשירות ומתוחכמות, ובחלק המעשי של המפגש יכינו עם המשתתפים בורקס טולום וספיחה, שתי מנות שמדגימות איך הופכים בורקס למנת גורמה מנצחת. המפגש יסתיים בטעימה של מנות מהתפריט ובירות.

רביעי 26.2, 17:00־19:00

מספר משתתפים: 12

עלות: 260 ש"ח

נקודת מפגש: ברטי, קינג ג'ורג' 88, 2512950־072

האוכלים בחושך

מתי בפעם האחרונה אתגרתם את החושים שלכם ואכלתם בחושך מוחלט? המפגש עם הילה אלפרט ועם צוות השפים של מסעדת Black Out, פרננדו זלס ומשה חג'ג', יתקיים בחושך מוחלט. המפגש יכלול טעימה של מנות ירקות, קטניות, חיטה, שקדים ומיני עלים, ובמהלכה יספרו השפים על הייחוד של בישול והרכבת מנות במסעדת חושך שבה הלוק של המנות לא משחק תפקיד אך חושי הטעם, הריח והמישוש מתחדדים.

עלות: 220 ש"ח (ההכנסות מפעילות זו תרומה למרכז נא לגעת)

נקודת מפגש: מסעדת Black Out, נמל יפו

בוקר שוק

השף ניר צוק לוקח את המשתתפים למסע בוקר בן חמש שעות שיתחיל עם אור ראשון בקניות בשוק הסיטונאי ויימשך במטבח של קורדליה בהכנת שלל מנות מחומרי הגלם שנקנו. בחושך, עם אור בוקר ראשון, ייצאו המשתתפים עם השף ניר צוק לסיור בין הבסטות שבשוק הסיטונאי ליד צריפין (שוק שמינימום הרכישה בו הוא ארגז). צוק, מומחה לגידול חקלאי ולחומרי גלם, ישתף בסודות שהשפים שומרים בדרך כלל רק לעצמם: איך בוחרים חציל, איך מזהים ארטישוק עם לב טוב ועוד. בתום שעה של קניות יגיעו המשתתפים (עצמאית) למסעדת קורדליה שם יצפו בפתיחת המסעדה, ישתו אספרסו, ייהנו מלחם חם וטרי היישר מהתנור וילמדו מניר צוק מה לעשות עם הירקות והפירות המעולים שרכשו בשוק.

מספר משתתפים: 20

עלות: 300 ש"ח

נקודת מפגש: בעמדת השומר בכניסה לשוק הסיטונאי של ראשון לציון בצריפין (השומר הממוקם ליד הכיכר בכניסה לשוק) בשעה 5:00

השף ניר צוק. צילום: אנטולי מיכאלו
השף ניר צוק. צילום: אנטולי מיכאלו

לרכישת כרטיסים למפגשים