מאחורי הקלעים: עם השף סטס בנימינוב, דליקטסן

השף סטס בנימינוב מדליקטסן נותן הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם האירוח ומספר סודות על המנות הטובות של המעדנייה - בשיתוף סן פלגרינו

15 בפברואר 2016

מה הסוד מאחורי מנה מנצחת? 

מה שהופך מנה למנצחת בשבילי הוא שהילדים שלי (רינת 6,
דניאל 4) אוהבים אותה. המנה האחרונה שהכנתי להם, היא מנה של “מוקפץ” ממה שהיה במקרר. לעומת זאת במסעדה, מנה מנצחת היא שילוב של רגש וחומר גלם עונתי.

 

איך מתחיל אצלך יום עבודה במסעדה? 

אני מגיע בין הראשונים, כי חשוב לי לפגוש את הספקים ולוודא שהסחורה הנכונה מגיעה. אחר כך מצטרף הצוות ואז על כוס קפה מדברים על מהלך היום ובונים תפריט. כדי להגיע לתמהיל ברמה הגבוהה ביותר, ישנם דברים קבועים ואהובים ובהם לא נוגעים, אבל 60 אחוז מהתפריט נבנה יומיום מחדש.

 

מה חומר הגלם שאתה הכי נהנה לעבוד איתו בימים אלה?

בזכות התפריט המגוון, הפכתי להיות אחד האנשים שאין להם חיבור לדבר מסוים. אני נהנה מכל העולמות – גם ירק וגם משהו מהים יכולים לדבר אליי באותה מידה. העיקר שיהיה ברמה גבוהה ואיכותית.

 

גלה לנו סוד מאחורי הקלעים של עולם המסעדנות.

מאחורי הקלעים נמצאים אנשים שעושים את מלאכתם על הצד הטוב ביותר ובאהבה גדולה. אי אפשר להיות מאחורי הקלעים אם לא אוהבים את המקצוע הזה. איך אמרו חכמים? אם אתה מבשל בלי מצב רוח גם האוכל שלך יהיה כזה.

 

איך מתכוננים לסרוויס מושלם?

סרוויס מושלם זה שאיש מחבתות מבין איש פס קר במבט עיניים. זה תקשורת בין הצוות – בלי מילים. אם רגוע מסביב ויש תכנון נכון ושיתוף פעולה – יש סרוויס מושלם.

 

מה מוסיפה שתייה נכונה לחוויית האכילה במסעדה?
שתייה נכונה היא כזו שמפנקת ומנטרלת טעמים בין מנה למנה. כבר הרבה שנים לא נתקלתי בזה, אבל פעם היה נהוג להגיש בין דג לבשר, למשל, סורבה. היום שתייה נכונה עושה את העבודה.
מעדניית הדליקטסן משתתפת ב״מסעדות פתוחות״
עם סדנת ״אמנות האירוח״ שתתקיים ב-9.3, 17:00.

[tobutton text="%22%u05DC%u05D4%u05D6%u05DE%u05E0%u05EA%20%u05DB%u05E8%u05D8%u05D9%u05E1%u05D9%u05DD%22" link="%22http%3A//open-restaurants.co.il/tickets/%22" theme="red1" target="_blank" ]