כבד בלב: מתכון לכבד קצוץ מתוך ספר המתכונים של רביבה וסיליה

ספר המתכונים החדש של רביבה וסיליה הוא גלעד מקסים לזכרה של המלכה האם של הקונדיטוריה הישראלית ומתנה נפלאה למי שרוצה להכין את המנות של בית הקפה בבית

רביבה אפל. צילום: שרון צובלי
רביבה אפל. צילום: שרון צובלי
6 בספטמבר 2018

אין ספק שהצילום הכי עוצמתי בספר המתכונים החדש של רביבה וסיליה הוא של צלחת לבנה מיותמת לצד מתכון לכיכר גבינה. מה שנראה כמו טעות במחלקת הגרפיקה מתבהר עם קריאת הטקסט לצד הצילום: רק השף קונדיטורית רביבה אפל (זוכת פרס Time Out למפעל חיים 2017) נהגה להכין כיכרות גבינה, והיא לא הספיקה להכין את הכיכר לצילומים. אפל הלכה לעולמה בגיל 72, ממש לפני יציאת הספר לאור. עד אז הובילה בעוז את המותג שהקימה בעשר אצבעות לשות בבצק, שהתחיל כבית קפה ברמת השרון והפך לאימפריה של שתי מסעדות, מעדנייה ופיצרייה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
מתכונים של תל אביב יפו שישדרגו את שולחן החג
ארוחת החג הצרפתית של המסעדה הלוהטת בעיר
עוגות הדבש המצטיינות לראש השנה

היכולת הפלאית שבית האוכל רביבה וסיליה מתהדרת בה היא לקחת מתכונים מוכרים עד בנאליים ולבצע אותם באופן מושלם. כל מנה יוצאת קום איל פו, עם כבוד לחומר הגלם ודייקנות באופן ההכנה. הספר, המחולק לשערים על פי שעות הפעילות של בית הקפה, נפתח בלחמניות חלב שמתחילים ללוש בחצות כדי שיבקעו מהתנור לארוחת הבוקר, וממשיך עם מתכונים לבלינצ'ס, ניוקי, לביבות כרשה ושאר מנות מיתולוגיות של המקום.

כריכה, רביבה וסיליה
כריכה, רביבה וסיליה

בעוד הספר הקודם של אפל התמקד במתוקי הוויטרינה שלה, הפעם מדובר לגמרי בספר המיועד לבשלנים ביתיים, והוא ללא ספק יתברג כאחת ממתנות החג המועדפות על חובבי האוכל. האם עד היום סתם מעכתם את הביצים לסלט במזלג? הגיע הזמן לגרר אותן בפומפייה. 30 שנות ותק הן בהחלט אינדיקציה למתכונים משויפים היטב, ולמתכון אמין לביף בורגיניון או גראטן תפוחי אדמה.

כבד קצוץ, רביבה וסיליה. צילום: רוני כנעני
כבד קצוץ, רביבה וסיליה. צילום: רוני כנעני

כבד קצוץ

החומרים ל־2 מנות:

4 ביצים
2 בצלים גדולים
200 גרם כבד עוף
מלח
פלפל שחור גרוס
מעט סוכר (לא חובה)
1 מלפפון חמוץ
1 צנונית

מבשלים את הביצים בסיר עם מים (כ־15 דקות) עד שהן מתקשות. קוצצים את הבצלים ומטגנים במחבת עם שמן עד שהם מזהיבים. מוסיפים למחבת את הכבדים ומטגנים עד שהם מבושלים היטב.
חותכים את הכבדים המבושלים בסכין, במטחנת בשר או במעבד מזון, תלוי באיזה מרקם מעוניינים.
מקלפים את הביצים, מגרדים בפומפייה גסה ומערבבים עם הכבדים. מתבלים במלח, בפלפל ובמעט סוכר (אם אוהבים).
מגישים על טוסט או על פרוסת לחם עם מלפפון חמוץ וצנונית בצד. ניתן להוסיף בצל מטוגן.

רביבה וסיליה, הוצאה עצמית, 196 עמ', 168 ש"ח. להשיג במסעדות או באתר revivaandscelia.co.il