גם טבעוני וגם כשר לפסח: מוס דובדבנים וקרם שוקולד

קבלו הצצה לספר החדש של אורי שביט ועל הדרך גם רעיון מבריק לקינוח שכולם יוכלו לזלול בסוף הסדר: מוס דובדבנים וקרם שוקולד על בסיס קרם קוקוס. גם טבעוני, גם כשר לפסח והכי חשוב, טעים אש

מוס דובדבנים וקרם שוקולד. אורי שביט. צילום: טל סיון-צפורין
מוס דובדבנים וקרם שוקולד. אורי שביט. צילום: טל סיון-צפורין

מוס על בסיס קצפת קוקוס, כן! למי שטרם ניסה, מדובר בקצפת יציבה ומושלמת, עם טעם קוקוסי עדין וקרמיות משגעת הדורשת היערכות פשוטה, יום אחד מראש. אם אתם ממהרים או לא בוטחים במקרר שלכם – אפשר להכניס את הקרם למקפיא לשעה ואז להעביר למקרר.

מוס דובדבנים וקרם שוקולד

4-6 מנות | ללא גלוטן

החומרים:
2 פחיות (800 מ"ל) קרם קוקוס, רצוי 20% שומן או יותר
2 כוסות דובדבנים טריים, מגולענים (או פטל,אוכמניות, תותים וכד')
3 כפות (30 גרם) אבקת סוכר
חופן נוסף של דובדבנים מגולענים
100 גרם שוקולד מריר פרווה 60% מוצקי קקאו
להגשה:
דובדבנים טריים
שוקולד מריר מגורר

אופן ההכנה:

יום קודם: מניחים את פחיות קרם הקוקוס במקרר (שימו לב שהן במצב מאונך ולא שוכבות) למשך 24 שעות לפחות. מניחים את הדובדבנים המגולענים במעבד מזון או בבלנדר וטוחנים למחית. אם צריך מוסיפים כף מים, כדי לעזור ללהבים לטחון. מעבירים את המחית דרך מסננת דקה, כדי להיפטר משאריות קליפות ושומרים בצד.
המוס: פותחים בזהירות את פחיות הקרם הקרות. מעבירים את השכבה העבה והסמיכה שהצטברה בחלק העליון של הפחית לקערת מיקסר. ככל שהקרם בעל אחוזי שומן גבוהים יותר וככל שהפחית קרה יותר – תהפוך רוב תכולתו לשומן מוצק. שומרים בצד את הנוזלים השקופים שנשארו בתחתית הפחית. מוסיפים לקרם המוצק את אבקת הסוכר ומקציפים לקצפת יציבה מאוד. מקפלים פנימה בעדינות את מחית הדובדבנים ומעבירים לשקית זילוף. ממלאים כוסות או קעריות הגשה שקופות ושומרים בצד כמה כפות של מוס. מכסים בניילון נצמד ושומרים במקרר.
קרם השוקולד: שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בסיר קטן. מוסיפים את נוזלי הקוקוס השקופים ששמרנו בצד ומחממים על להבה נמוכה, תוך ערבוב, עד לקבלת קרם חלק. מניחים להצטנן בטמפרטורת החדר.
הרכבת המנה: מניחים על המוס חופן קטן של דובדבנים מגולענים ומכסים בשכבה דקה של קרם שוקולד. מניחים מעל כף גדושהשל המוס ומחזירים למקרר לכשעתיים, כדי שיתייצב. אפשר גם להקפיא את המוס ולהניח בחוץ, להפשרה חלקית, לפני ההגשה.
לפני ההגשה מניחים מעל כל קערית מוס כמה דובדבנים טריים ושוקולד מגורר ומגישים.

אורי שביט, המטבח הטבעוני שלה. צילום: טל סיון-צפורין
אורי שביט, המטבח הטבעוני שלה. צילום: טל סיון-צפורין