תבשיל עוף ומלוחיה

מנה עיקרית שתמיד מקבלת מחמאות: עוף עסיסי עם מלוחייה מלאת טעם. מתכון נהדר מתוך הספר "בלדי - ארבע עונות בנצרת" של דוחול ספדי ומיכל וקסמן

תבשיל עוף ומלוחיה, צילום: דניה ויינר
תבשיל עוף ומלוחיה, צילום: דניה ויינר

לעוף:

4 רבעי עוף, מחולקים ל־8 חתיכות (4 שוקיים ו־4 ירכיים)
1 כף בהרט
מלח, לפי הטעם
¼ כוס שמן זית + 2 כפות נוספות
1 בצל, חתוך לקוביות
4 שיני שום, פרוסות
1 מקל קינמון
מים, לכיסוי העוף
למלוחיה:
2 כוסות דחוסות מאוד עלי מלוחיה, נקיים מגבעולים עבים ודקים
3 כפות שמן זית
4 שיני שום, כתושות

מכינים את העוף:

מצפים את נתחי העוף בבהרט ומעט מלח מכל צדיהם. בסיר גדול, שיכיל את התבשיל כולו, מחממים 1/4 כוס שמן זית. מוסיפים את נתחי העוף ומשחימים היטב מכל הצדדים. אם הנתחים אינם נכנסים בסיר בשכבה אחת מרווחת, משחימים בשני סבבים. מניחים את הנתחים שהושחמו בצד ושופכים את השמן שנשאר בסיר. מוסיפים 2 כפות שמן זית ואת קוביות הבצל ומטגנים עד הזהבה. מוסיפים את השום ומקל הקינמון ומטגנים חצי דקה נוספת תוך כדי ערבוב. מוסיפים מים כדי כיסוי נתחי העוף. מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה. מבשלים מכוסה ברתיחה גבוהה במשך ¾ שעה. מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה ברתיחה מתונה במשך חצי שעה נוספת.

מכינים את המלוחיה:

לקראת סוף הבישול של העוף, מחממים את השמן במחבת רחבה. זורקים את עלי המלוחיה לשמן ומטגנים תוך כדי ערבוב, עד שהם מצופים כולם בשמן ומתחילים להחליף את צבעם. באמצעות כף מזיזים את עלי המלוחיה לצד אחד של המחבת. מוסיפים בצד השני את השום הכתוש. מטגנים את השום תוך כדי ערבוב במשך כחצי דקה, עד שריח שומי עז עולה מהמחבת. זוהי הקַדְחָה שמבשרת את הכנתו של תבשיל המלוחיה. מוסיפים את המלוחיה והשום שבמחבת לסיר של העוף ומערבבים בעדינות. מכסים מבשלים ברתיחה מתונה במשך 10 דקות נוספות. אוכלים חם עם פריקה שהתבשל בציר עוף, או עם אורז.

המתכון לקוח מתוך הספר החדש של דוחול ספדי ומיכל וקסמן " בלדי ארבע עונות בנצרת"

הספר בלדי, צילום: דניה ויינר
הספר בלדי, צילום: דניה ויינר