"אבטליון": המיזם האחרון של דפנה בר ציון

אשת חיי הלילה שנרצחה השבוע הספיקה לפני מותה להשיק מסעדה חדשה שמשלבת קולינריה ומוזיקה. שותפה של בר ציון: "הכל ישאר כמו שהיה. אבטליון הוא הזיכרון שנותר מדפנה"

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו
21 באוגוסט 2014

כשתכננו לכתוב את האייטם הזה דפנה בר ציון ז"ל עוד הייתה בחיים. בשיחת טלפון ביום חמישי היא דיברה בהתלהבות על המקום החדש שמחבר בין אהבותיה – אוכל ומוזיקה. "אלה שני אלמנטים חשובים בחיי כמוזיקאית וכמסעדנית. רציתי ליצור מקום שכיף לשבת בו ושמשלב מוזיקה איכותית, הופעות חיות וערבי שירה", כך היא אמרה. קבענו להיפגש במהלך סוף השבוע ובשישי בבוקר השמועה על הרצח פתחה את מהדורות החדשות.

בדף הפייסבוק של אבטליון, הפרק העסקי האחרון בחייה של דפנה בר ציון (אחרי הדנס בר לילה, קפה סוזנה ומסעדת רג'ינה), התפרסם סטטוס מצמרר עם שורה מתוך שיר שכתבה שנשמע בדיעבד כמו נבואה. כעת נותר הניהול של המקום החדש בידי השותפים חיים נאג'ט ואודי אלקיים: "הכל יישאר כמו שהיה. אבטליון הוא הזיכרון שנותר מדפנה", אומר אלקיים.

למקום עיצוב חמים ומזמין. ריהוט וינטג', שטיח אתני ועציצים משקפים צד אחד באישיותה של בר ציון. הצד האחר, זה של נערת הרוקנ'רול, מתבטא בטקסטים משירי משוררים ומבצעים שהודפסו על הקירות ובגיטרות שמחוברות למגברים שמחכות שמישהו ינגן בהן.

בתפריט של השף תומר ניב יש מנות כמו רול סופלאקי (28־52 ש"ח), עיגול בצק דק על הפלנצ'ה עם מילויים כמו אנטרקוט צרוב וחרדל דיז'ון או ביצה קשה, חציל וטחינה. לצמחונים ולטבעונים כמה אופציות לבחירה, בעיקר במנות הראשונות: אצבעות תפוחי אדמה אפויות עם לבנה (22 ש"ח) וכמה סלטים.

כדי לשדרג את החיבור בין קולינריה למוזיקה מתוכננות ארוחות מוזיקליות – קונספט פופולרי בערים גדולות בחו"ל, שבו כל מנה מוגשת לצלילי קטע מוזיקלי תואם. הארוחות יתקיימו בימי שלישי אחת לשבועיים. הן מיועדות לקבוצות מצומצמות ויוגשו בהן שבע־שמונה מנות ויין. המחיר: 350 ש"ח לאדם. בערבים אחרים יתקיימו אירועי מוזיקה והקראת שירה. אם אתם משוררי פייסבוק ומחפשים במה, המורשת של דפנה בר ציון מחכה לכם.

אבטליון, פנחס בן יאיר 3 יפו, 6091444־03, ראשון־ שבת 10:00־24:00