משולש הזהב: מדריך הפיצות הגדול של טיים אאוט

עם אנשובי, אגסים ביין, או סתם אקסטרה צ'יז, עגולה, מרובעת, טבעונית או בשרית - המדריך לפיצות שתאכלו בתל אביב

פיצה תשמח לב אנוש. תמונה: shutterstock
פיצה תשמח לב אנוש. תמונה: shutterstock
29 בינואר 2017
הפיצה התחילה ממש כמו הפיתה, כמאכל עניים פשוט, אלא שבמרוצת השנים המאכל הלך והתקדם בסולם המעמדות עד שהגיע למיקום הנוכחי שלו: ללא ספק אחד ממאכלי הרחוב האהובים ביותר על הישראלי המצוי ובכלל.  פיצה בתל אביב: כל המקומות שצריך להכיר.

הגאולה

בדרך כלל מגיעים לגאולה בר בשביל בירה וכבד קצוץ, חציל רומני או תקלוט של רם אוריון. אחד הסודות השמורים של שתייני הבר הוא הפיצה הנאפית במקום בתנור אבן, שאפשר לצרף אליה תוספות בסיסיות ופשוטות כמו אנשובי וזיתים שחורים, פטריות, סלמי ולפעמים גם פרושוטו ורוקט.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 35־42 ש"ח

לבר הגאולה

אוליברי

אוליברי מנסה להציע חוויה איטלקית מלאה ופיצה היא בהחלט נדבך חשוב במערך. הפיצות דקות, פריכות, עגולות ונאפות על לבנים. הפפרוני היא מסוג חוויות האוממי הטראשיות שגורמות לכם לרייר לפני ולחייך אחרי. בשם הרעננות והאלגנטיות כדאי להוסיף לעסק הזה גם סלט וכוס יין.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 46־64 ש"ח

לפיצה אוליברי

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

איטלקיה בתחנה

לאיטלקיה בתחנה מופעי פיצות בשני נתיבים. האחד מיקס אנד מאץ' של תוספות בנאליות: זיתים ירוקים, זיתי קלמטה, שמפיניון, אנשובי, טונה, פטה, פפרוני ועוד. בנתיב השני פיצות מעניינות כמו לבנה עם ממרח פטריות כמהין לבנות, שלושה סוגי פטריות, מוצרלה, ארוגולה ופרמזן, או פיצה עם סלמון מעושן, עגבניות שרי, גבינת מסקרפונה, ארוגולה ופרמזן.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 68־77 ש"ח

לאיטלקיה בתחנה

ZOTA

פיצה רומאית רבועה לפי משקל היא אחד הגורמים הוודאיים לעלייה במשקל בעיר הזאת. נורא קל להתפתות ולבקש שיגדילו לכם את משבצת הפיצה בעוד כמה ס"מ. בצק השמרים השמנמן ועתיר התוספות של זוטה מפזר ניחוחות שקשה להבליג עליהם. אם כבר לאכול באופן שלוח רסן, התפרעו על הפיצה עם פרוסות החציל המטוגנות.

עובי הבצק: עבה
גיאומטריה: מרובע
משלוחים: יש
מחיר: 88 שקלים לק"ג

ל-Zota 

סרדיניה

התחושה בטריטוריה הזו היא של עיירת נופש איטלקית: המוני תיירים משוטטים בין בתים ישנים עם נוף לים, כך שלפיצה יש מראש מין ערך מוסף סן טרופזי וקיטשי. הפיצות דקיקות ופציחות וחלק מהן אף מקוריות באופן יוצא דופן ומסקרן, למשל פיצה קרפצ'יו עם רוטב עגבניות, מוצרלה, פילה בקר, צנובר, ארוגולה ופרמזן.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 65־75 ש"ח

לסרדיניה

[interaction id="54eeffc1fea642d9314188b0"]

לוי'ס פיצה

בין המגדלים של רמת החייל מסתתרת מסעדה איטלקית קטנה וביתית, שהיא בדיוק מה שעכברי היי־טק מחפשים בהפסקת צהריים. העיקרון די פשוט: בצק מקמח מיובא תופח לאטו במשך שלושה ימים ובסוף נפגש עם מוצרלה, עם רוטב תוצרת בית מעגבניות תמר קצוצות ועם תוספות (בטטות, פקורינו וקשיו, למשל). יותר מזה לא צריך.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 68 ש"ח

ללוי'ס פיצה

 

שיין

שיין הוא מקום שקורא לעצמו בית קפה, אבל בכל עיר מתוקנת בעולם אם היו קוראים לו ביסטרו הוא היה מסתובב. התפריט רחב אך מדויק, וחלק נכבד ממנו מוקדש לפיצות מבצק לפי מתכון של הבית, ללא שמן, סוכר ודברים מיותרים אחרים. תוסיפו לכך תוספות שוות וקומבינציות יצירתיות כמו ארטישוק ובייקון וקיבלתם פיצות מהטובות בתל אביב.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 49־61 ש"ח

לקפה שיין

פיצה שיין. צילום: יולי גורודינסקי
פיצה שיין. צילום: יולי גורודינסקי

 

לנדוור

רשת שעשתה דרך ארוכה מאז שהייתה בית קלייה ועד לתמנון מרובה הסניפים המעוצבים שהיא היום. התפריט הרחב נותן מענה לכל שעה ביום, רמת תיאבון ומצב רוח, ומומלץ במיוחד להתמקד במחלקת הפיצות. הן דקות, פריכות ומהבילות בסטנדרט שלא היה מבייש אף מסעדה באיטליה.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עגול
משלוחים: אין
מחיר: 44־49 ש"ח

לקפה לנדוור, סניף אבן גבירול

צילום: בועז לביא
צילום: בועז לביא

 

לה רפובליקה די רונימוטי

רונימוטי התמקמה בנוחות במשבצת השגרירות הקולינרית של איטליה בישראל, ודי בצדק. מטבח איטלקי כמו שצריך בלי אלתורים והמצאות שמתבסס על חומרי גלם איכותיים וטכניקות מסורתיות שמגיעות עד לבצק. במטבח נותנים לו לנוח במקרר 72 שעות ואחר כך הוא הופך בידיים מיומנות לפיצה דקה ואלגנטית, עם תוספות כמו ארוגולה, אנשובי ופלפלים, פטריות ופטרוזיליה או פפרוני ובזיליקום.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 46־54 ש"ח

לה רפובליקה די רונימוטי

כולי עלמא

כולי עלמא מגדירים את עצמם כמוסד המתמקד במוזיקה ובאמנות, וללא ספק צריך להוסיף להגדרה גם את עניין הפיצות המאוד לא מוסדיות שלהן. עגולות, דקות ומגיעות בגרסת מרגריטה או עם תוספות. מי שנחשבת לפיצת ההארה היא דווקא הפיצה הטבעונית שמכילה גבינת קשיו. העניין עם הפיצות האלה הוא שסביר שהאכילה שלהן תלווה בברד טובי ואז אין סיכוי שתזכרו שאי פעם אכלתם אותן. לא נורא, תמיד אפשר לנסות מחדש.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 32־45 ש"ח

לכולי עלמא

הפיצה

פיצרייה נפוליטנית אותנטית ככל שאפשר בפופיק של תל אביב, בצומת בוגרשוב־פינסקר. מתנור אבן בקיר לבנים דקורטיבי יוצאות פיצות כמעט בכל קומבינציה שתרצו, ואם הדמיון לא מפותח מספיק אפשר לדלג למחלקת המיוחדות בתפריט, שכוללת יציאות כמו קרם טרטופו עם מחית כמהין וגבינת סטרקינו. הצוות תמיד שמח להמליץ, אבל היי, זו כולה פיצה, אז אפשר להשתגע. יש גם אופציה טבעונית.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: מרגריטה 42־47 ש"ח, מיוחדות 49־53 ש"ח

למסעדת הפיצה

הבסטה

מה עוד לא נכתב על המקום שהפך את שוק הכרמל למרכז קולינרי טרנדי? כמה שולחנות בפנים ובחוץ, חומרי גלם סופר איכותיים ושיק שמשיק לאלפיון העליון ולהיפסטרים של דרום תל אביב. יש פה רק פיצה אחת, אבל אחרי שטועמים ממנה מבינים שאף אחת אחרת לא תצליח להגיע לקרסוליה. ככה זה כשמתמכרים. הבצק הדק, שקצת מזכיר נאן הודי, מועשר ביוגורט, ועליו נערמות התוספות: קרם פרש, גבינת עזים, פרוסות תפוחי אדמה דקות, אספרגוס, חלמונים נאים ושבבי כמהין שחורות מאומבריה.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 110 ש"ח

לבסטה

BROWN

בית קפה־מסעדה־ביסטרו שהוא אחת הסיבות הבודדות להגיע למתחם G אם אין לכם מה לחפש שם. קרייבינג לפיצה הוא סיבה נוספת, כי ב־BROWN עושים אותה כך שתצדיק את הטרחה: שלושה סוגים בביצוע מוקפד ומדויק, אלגנטיים מספיק עבור לוקיישן כה יוקרתי בתמחור שהיה עובר גם בשכונות פחות מפונפנות.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 42־48 ש"ח

לקפה בראון 

נונו אנג'לו

עולים מאיטליה הם הרוח במפרשי טירוף הפיצה הנוכחי בעיר, ושני האחים העולים שפתחו את נונו אנג'לו מדגימים את התופעה היטב. בטאבון לבנים הם אופים פיצות בעובי בצק בינוני ומכנים אותן פיצות נפוליטניות בפיצריה רומאית. נונו אנג'לו מצטיירת כקפיטריה צנועה מאוד ובסיסית למראה, אבל פיצת הארבע גבינות שלה היא מהמפוארות בעיר. מוצרלה, ריקוטה, סטרקינו ופמרזן דרות יחד על עיגול בצק אחד וממחישות הרמוניה מהי.

עובי הבצק: דק־בינוני
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 26־76 ש"ח (ממיני פיצה ועד משפחתית)

לנונו אנג'לו

שירוקו

בסך הכול פיצה היא מאכל די בסיסי ובשירוקו מתייחסים אליה כך – אבל עם כל הכבוד. כבר 11 שנים מכינים באותו מקום ברחוב קינג ג'ורג' בצק על פי מתכון משפחתי, שלאחר התפיחה נכנס לתנור אבן והופך שם לפיצה עממית וטעימה לגמרי. משולש אחד, שניים או יותר ואתם מסודרים בלי לקרוע את הכיס.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 10־13 ש"ח למשולש, 55־65 ש"ח למגש לארג' או אקסטרה לארג'

לפיצה שירוקו

ג'מה

פנינה איטלקית שמתחבאת מאחורי תיאטרון נגה ביפו, בניצוחו של השף רמי אמינוב (אקס אוליברי). אמינוב ערך כמה סיורים לימודיים באיטליה לפני שפתח את המקום שלו המאובזר בטאבון לבנים. תמצאו פה את כל סוגי הפיצות – בשריות, צמחוניות וטבעוניות, עגולות ודקות בצק. גולת הכותרת היא פיצה קרבונרה עם רוטב סמיך, בייקון, חלמון ביצה, פרמזן וארוגולה.

עובי בצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 45־67 ש"ח

לפיצה ג'מה

אנינה

קשה להאמין אבל יש חיים בעבר השני של הירקון, והם אפילו כוללים פיצה טובה. אנינה, המסעדה הצמודה למוזיאון ארץ ישראל, ממגנטת אליה רעבים לפיצה מצפון העיר. רוני הפיציולו למד את המקצוע באיטליה ומוציא מתנור אבן פיצות קלאסיות ומקוריות, כי בכל זאת אנחנו בתל אביב.

עובי הבצק: דק מאוד
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 44־56 ש"ח

לאנינה

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 

גוסטו

אל תתנו ללוק האורבני־קז'ואלי להטעות אתכם: בגוסטו יש פיצות שירגישו ברומא כמו בבית. מבחוץ המסעדה נראית קצת אפרורית אבל התפריט צבעוני ומפתה עד שקשה להחליט מה להזמין. הפיצות מעלפות – לא פחות – עם תוספות כמו שינקן, אספרגוס וחלמון או בצל מקורמל וגבינה כחולה שמשדרגות את כל העניין לארוחה ברמת מסעדת שף.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 42־82 ש"ח

לפיצה גוסטו

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 

פיליפ

כשפיליפ פתח את המקום שלו, כללי המשחק השתנו והתל אביבים הבינו שלכאן לא באים לחסל משולש בעמידה, אלא לשבת ולספוג את אמנות הפיצה. ממולדתו בצרפת הוא הביא רצינות, הקפדה ומתכון איטלקי מסורתי שהופכים בתנור לבנים לפיצות דקות, קריספיות ומענגות עם כ־30 תוספות שונות, כולל פירות ים. ומכיוון שבצרפת אי אפשר בלי יין, תנו הצצה בתפריט היינות התואמים.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 39־86 ש"ח

לפיליפ, סניף קרליבך

פיאצה

דיזנגוף הוא כבר מזמן לא מוקד קולינרי אבל בפיצות דווקא יש לו מילה. פיאצה התמקמה בלוקיישן המיתולוגי (דיזנגוף 99) ומציעה תפריט איטלקי בגובה העיניים. באגף הפיצות יש שני מסלולים: מרגריטה עם תוספות לעצמאיים שמעדיפים ליצור קומבינציה אישית או שבע פיצות מיוחדות ובהן שתיים טבעוניות, עם קייל והכל. את כל הפיצות אפשר להזמין מבצק כוסמין אורגני.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 49־58 ש"ח

לפיצה פיאצה

טוני וספה

הרשת שהגדירה מחדש את המושג מאנץ' לפיצה, בפורמט שמדבר אל כולם, מגברים רעבים ועד בחורות קוקטיות, כי בינינו – יותר אלגנטי לבקש 100 גר' מאשר משולש. רשימה ארוכה של תוספות ובצק שמצליח להחזיק את כל הקונסטרוקציה יוצרים שילוב מושלם. רק תגידו איזה גודל לחתוך לכם.

עובי הבצק: עבה אך פריך
גיאומטריה: מרובע
משלוחים: אין
מחיר: 98 ש"ח לק"ג

לטוני וספה, סניף דיזנגוף

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 

סנטה קתרינה

כשהאבא הרוחני שלך הוא חיים כהן, שהכניס את הטאבון למסעדות היוקרה בארץ, והסבתות האישיות שלך מכינות לך לחמג'ון ללאנץ', אתה חייב להגשים את עצמך בעזרת תנור לבנים. זה לפחות מה שהחליט השף תומר אגאי, שהיה הסו שף של כהן במסעדת יפו תל אביב (ועוד הספיק להתמחות אצל אלן דוקאס). אגאי פתח מקום ברלינאי בתקציב מצומצם ("מקום שהוא קנבס שהבליינים צובעים אותו") והעדיף להשקיע את המשאבים בטאבון ובכוח האדם שאיתו. המינימליזם הנזירי לא יצר צחיחות מדברית במסעדה, להפך. הפיצות הנפוליטניות, הנאפות מקמחים איטלקיים, מועשרות בתבשילים שמנמנמים בטאבון בלילות, אחרי שהוא כבה, אבל הטמפרטורה בו נותרת 160 מעלות. כך נוצרים תבשילים שיכולים להצטרף כפרוסה של בשר על הפיצה, לצד או על גבי לחמג'ון ביוגורט יווני.

לסנטה קתרינה

האיטלקיה בפשפשים

המקום הכי נכון לסיים בו טיול בשוק הפשפשים גם אם לא רעבים נורא. בתפריט יש סלטים מגניבים, פסטות ופיצות מקוריות וכיפיות שמחברות בין איטליה הקלאסית למתחם הכי צבעוני בתל אביב־יפו. תוסיפו לכך תמחור הוגן ותבינו למה תמיד יש תור בכניסה. בתוספות: שינקן ופרוסות אננס, צ'וריסו וריקוטה או קואטרו סלומי (פפרוני, בייקון, שינקן וכתף בקר).

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 44־59 ש"ח

לאיטלקיה בפשפשים

פיצרון

מסעדה צמחונית־טבעונית המתנהלת כבית קפה שכונתי מסיטקום אמריקאי, אבל בביצרון. כולם מכירים את כולם, משלב הקפה של הבוקר ועד ההמבורגר עדשים של הצהריים. אם תראו פתאום את גיל חובב צץ מהמטבח, זה מפני שיש לו פה חיבור משפחתי. הפיצות העגולות, שנאפות בתנור לבנים, הן דקיקות, פריכות, ברוטב עגבניות טרי. נסו את הטבעונית עם סלסת עגבניות וטחינה אפויה או את המרגריטה ותראו שתרצו לעבור לגור פה.

עובי הבצק: דקיק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 38־64 ש"ח

לפיצרון

Gustoso

הנפשות הפועלות בגוסטוסו, הפיצרייה החדשה ברמת החייל, הבינו שהקרניבורים שומרי הכשרות בארץ פשוט מתפללים לרגע שבו יוותרו על הגבינה שעל הפיצה לטובת בשר. בהתאם לכך נבנה תפריט פיצות עם טופינג של רצועות חזה עוף ברוטב סאטה עם צ'ילי, בוטנים כוסברה ובצל ירוק; פיצה לבנונית מעוטרת בשר טלה טחון, טאבולה, עשבי תיבול, טחינה וצנוברים; פיצה יוונית עם בשר עגל טחון, זיתי טאסוס, חצילי בלאדי קלוי, בצל ועלי רוקט; ופיצה ארגנטינאית עם טלה, צ'וריסוס וצ'ימיצ'ורי. הצמחונים יתאכזבו לגלות שמרקם המוצרלה, שבשביל רבים הוא מהות הפיצה, נעלם. טבעונים, לעומת זאת, דווקא יגלו לא מעט פיצות שאף אחד לא מת בשבילן. 39־66 שקלים לפיצה.

ל-Gustoso

צילום: חן דמרי
צילום: חן דמרי

 

פאפאס

מסעדה ותיקה בקצה שוק הכרמל, שנראית בדיוק כמו שטרטורייה צריכה להיראות – שמחה, פשוטה וצבעונית. גם הפיצות נראות כמו באיטליה – דקות ועמוסות ברוטב עגבניות ריחני, בגבינה ובירקות. לטבעונים מכינים כאן פיצה מיוחדת ולעצלנים יש משלוחים עד הבית.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 46־58 ש"ח

לפאפאס

לוציפר

המתחם של שאול טבת באלנבי הוא אי של בליינות סקסית ברחוב הכי מג'ויף בעיר. גם אם בחרתם להתחיל את הלילה במקום אחר, יש סיכוי טוב שתבחרו לסיים אותו כאן. ולו רק בגלל הפיצות – עסיסיות, נושכות וקראנצ'יות, שסוגרות את החור בבטן ועל הדרך הולכות טוב עם עוד דרינק.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול "בקוטר תקליט"
משלוחים: אין
מחיר: 45־56 ש"ח

ללוציפר

ג'ויה

רשת מסעדות איטלקיות שמפגישה מסורת ואווירה כמו באיטליה עם המקצוענות של קבוצת ארקפה. את הבצק מכינים לפי מתכון של פיציולו שהגיע לארץ לפתיחת הסניף הראשון לפני כ־12 שנה, והשמות מתגלגלים על הלשון כמו שרק באיטלקית אפשר – נפוליטנה, אורטולנה, קלבריה וג'ויה, אבל מבחינתנו סופיה לורן תמיד לוקחת.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 49־68 ש"ח

לג'ויה, סניף הסינמטק

קמפנלו

השף האיטלקופיל מנה שטרום הוא שגריר של רצון טוב לטעמים האיטלקיים בארץ ומקדם שימוש בחומרי גלם וקמחים איטלקיים ייעודיים לפיצה. בקמפנלו הוא מציע חוויה של בית קפה עם מעדנייה קטנה בכניסה. נכון שהמקום זכה בתשבחות על ארוחת הבוקר, אבל שורה תחתונה – הפיצה פה היא הדבר האמיתי. מעולה. דקיקה ובוקעת מתנור אבן יפהפה. נסו את הפוטנסקה עם אנשובי, מוצרלה, זיתים וצ'ילי.

עובי הבצק: דקיק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 48־65 ש"ח

לקמפנלו

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

 

דומינו

ברשת דומינו הוותיקה (חוגגת 43 שנים) הכינו פיצות עוד כשרובנו היינו בשא"ש, וכשעושים משהו כל כך הרבה זמן התוצאה משתכללת. תנור לבנים שומר את הבצק קריספי, ומבחר גדול של תוספות מגרה את הדמיון ומעודד להתפרע. אוהבים על הפיצה שלכם ביצת עין וסלמון מעושן? זו הכתובת. בין התוספות: זיתים ירוקים או שחורים, בולגרית, פטריות, בצל, תירס, עגבניות, טונה, פלפל אדום, ירוק או חריף, פרמזן, אנשובי, אננס, חצילים, סלמון ואולי יש כמה ששכחנו (אנחנו ניסינו פיצה עם כל התוספות האפשריות, קראו איך היה).

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עגולה
משלוחים: יש
מחיר: 50־84 ש"ח לפיצה משפחתית

לפיצה דומינו, סניף פרישמן

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

 

בקפיקו

לשף לירן גרודה היה רזומה מכובד עוד לפני שהשתתף ב"משחקי השף", בין היתר כסו שף וכשותפו של ניר צוק לענייני קונדיטוריה וקונפיסרי. הריאליטי המתוקשר עשה את שלו וגרודה ניצל את ההייפ ועבר לקדמת הבמה במקום שהוא לגמרי שלו. בבקפיקו, מסעדה קטנה ואינטימית, הוא יוצק תוכן מקומי למושג טרטורייה ומבשל אוכל איטלקי בסגנון ביתי אך מוקפד – ניוקי ופסטות בעבודת יד, סלטים ודגים. הגאווה הגדולה של גרודה היא פיצות דקות מקמח איטלקי. מבחינתו, אחרי אלפי ניסיונות הוא פיצח את המתכון האולטימטיבי לפיצה הכי טובה בעיר. בנוף הנינוח של הפאטיו המסוגנן של המסעדה בנווה צדק כיף להעמיד את ההצהרה שלו במבחן טעימה. 48־58 ש"ח.

לבקפיקו

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

 

אבא אבן

פיצרייה קטנה שפועלת רק בשעות הערב והלילה ומפיצה ניחוחות רטרו בין קירותיה המעוצבים שמצופים כרזות מעידן תמים יותר. הפיצות המתוחכמות והמעודנות, ממגוון חומרי גלם ותוספות משתנות (בין היתר אגסים ביין אדום וגבינה כחולה או גבינה בולגרית וזעתר), מתומחרות ממש בזול. לפעמים בוקעות מתנור האבן מנות כמו לזניה, ירקות צלויים או קנלוני, וגם הסלטים טעימים באופן קיצוני.

עובי הבצק: דקיק
גיאומטריה: אובלית
משלוחים: אין
מחיר: 18 ש"ח לפיצה אישית

לאבא אבן

זומר

אמנם מדובר במאפייה המתמחה במאפי בוקר, בלחמי מחמצת ובפוקאצ'ות, אבל ריבוע הפיצה הקטן שלהם הוא סטארט־אפ. הלחם הענוג והמתקתק של פאן דמי המותפח בשמרים הופך למשבצת בכיסוי רוטב עגבניות עשיר, מוצרלה וזית קלמטה בודד. פעמיים ביום הפיצות האלה בוקעות מהתנור עד שהן מתחסלות.

עובי הבצק: עבה
צורה: ריבוע
משלוחים: אין
מחיר: 10 ש"ח

לזומר

הברבנאל

אם חשוב לכם מה קורה לכם באוזן בזמן שאתם לועסים את הפיצה, בפאתי פלורנטין נותנים חשיבות לפסקול ומזמינים מדי פעם די.ג'ייז שינעימו את זמנם של המנשנשים. הפיצות עצמן עשויות בצק עבה יחסית והתוספות מגיעות ממש עד הקצה (כלומר, כמעט בלי שולי בצק עירומים) והתוספות בסגנון מקומי, למשל עם גבינת פטה וזעתר.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 55־72 ש"ח

להברבנאל

ג'וספה

אחד הסודות הכמוסים של תושבי פלורנטין. מקום קטן המתמחה בפיצות דקות ומתובלות המוגשות עם רטבים של שום או פלפלים. לטבעונים יציעו פה פיצה עם רוטב עגבניות ופטריות. נסו להוסיף לפיצה בצל וארטישוק, ובכל מקרה כדאי להגיע עם הרבה סבלנות. לוקח זמן עד שהפיצה יוצאת מהתנור.

עובי הבצק: דק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: אין
מחיר: 20־74 ש"ח

לג'וספה

ברד סטורי

במטבח הלחם הזה משחקים בבצק מתוך מטרה לאתגר את הגמישות שבה הלקוחות תופסים את כל סוגי המאפים, ופיצה היא בהחלט אחת מהם. לפיכך, בבצק של פיצה אחת עורבבו פטריות כמהין שהעניקו לו גוון שחור, והונחו עליו פטריות, גבינת צ'דר ומוצרלה, עם רוטב בשמל וכמובן עם שמן כמהין. הבצק השני קיבל גוון אדום וכיסוי של רוטב עגבניות, פרמזן, בזיליקום, ארוגולה ושמן זית.

עובי בצק: עבה
גיאומטריה: עיגול
מחיר: 29 ש"ח

לברד סטורי

אלורה

אלורה החדשה פונה לשד' בן גוריון ונהנית מאחת החצרות הכי מרווחות בעיר. הדירה הענקית שלתוכה היא נוצקה הופשטה מהטיח ונחשפו בה הלבנים, ובשירותים הודבקו לה טפטים ענוגים ורומנטיים. התפריט דומה מאוד לתפריט ברוטשילד, ויש בו שלל פיצות הנשלפות מתנור לבנים – מרגריטה, בלקנית, חזה אווז וביצה, קרפצ'יו שייטל ועוד.

עובי הבצק: דקיק
גיאומטריה: עיגול
משלוחים: יש
מחיר: 48־58 ש"ח

לאלורה

צילום: אילן עמיחי
צילום: אילן עמיחי