פרנץ' ניוז: שבוע האוכל הצרפתי יצא לדרך

שבוע הקולינריה הצרפתי שמתקיים ממש ברגעים אלו ברחבי הארץ, מפגיש אתכם עם 11 שפים צרפתיים מוערכים גם מבלי לעצור בנתב"ג. כי אם אין לחם, תאכלו שרימפ בורגר נימוח ותורידו אותו עם צ'ייסר של וודקה צרפתית

דרינק ומאפה. צילום: נועה קסטל וגיא כהן
דרינק ומאפה. צילום: נועה קסטל וגיא כהן
11 בפברואר 2019

תוכן שיווקי

"אם אין לחם שיאכלו עוגות", הוא אחד מהמשפטים המיתולוגיים שהופכים לגדולים יותר מהאמת. גם 200 שנה מאז המהפכה הצרפתית, הוא עדיין מייצג את ניתוקה של המלכה מארי אנטואנט מהעם שעליו שלטה. גם אם חוקרים מאמינים שהמלכה הידועה לשמצה מעולם לא אמרה אותו, המשפט נחקק בפיה לעולמי עד. היום היינו קוראים לזה פייק ניוז. כך או כך, המשפט הזה מייצג הרבה יותר מסלע המחלוקת של המהפכה הצרפתית. יותר מכל הוא מנציח אמת פשוטה שאי אפשר לחלוק עליה – את החיבור העמוק והמושרש בין צרפת למזון.

לאמריקאים יש ג'אנק פוד, לנו יש פלאפל ולצרפתים – מטבח צרפתי מיתולוגי, אותה רשת תרבות קולינרית שהגישה לעולם את המונח "מטבח גורמה". כל אותם מושגים קולינריים שהשתלטו על מסך הטלוויזיה שלנו, כגון צילחות, ציר, פטיסרי וכל שאר ההתפייטויות של אייל שני כשהוא טועם מנה קסומה – חייבים את קיומם למטבחים התוססים והרועשים ששוכנים בחבלי צרפת. ועם כל הכבוד למסעדות המקומיות והנפלאות של תל אביב, יש רק שבוע אחד בשנה שבו תוכלו לקבל טעימה ממשית מצרפת גם מבלי לעבור בנתב"ג.

ויש גם קולטורה. אפרת גוש. צילום: אביב חופי
ויש גם קולטורה. אפרת גוש. צילום: אביב חופי

שבוע הקולינריה הצרפתי So French So Food, שמתקיים ממש ברגעים אלו, עד יום חמישי הקרוב ברחבי הארץ, מארח שפים צרפתיים מוערכים ב־11 מסעדות (וקונדיטוריה אחת) לחגיגת גורמה צרפתית. הטעימה הראשונה של השבוע התקיימה במהלך ערב יפואי קריר, בין קירות האבן והתקרות הגבוהות. השבוע שמתקיים בחסות מותג הוודקה היוקרתי GREY GOOSE, סיפק גם את ההשראה לאירוע החווייתי בדמות הבית הייצוגי של המותג, טירת Le Logis, שהיא הפנים היפות של המשקה בצד האווז האפרפר, והיא נראית בדיוק כמו שאתם מדמיינים טירה צרפתית – פאר מעודן, נינוח ופסטורלי שניצב בין כרמי ענבים במחוז ממנו נולדה הוודקה האיכותית.

היוצר של GREY GOOSE, פרנסואה טיבו, היה אורח הכבוד בערב וזכה לראות את יציר כפיו משמש כבסיס לארבעה קוקטיילים בהשראת המטבח הצרפתי שנעשו על ידי איש האימפריאל, בר שירה. אותם קוקטיילים צבעוניים, טעימים ומשכרים הפכו להשראה עבור שאר חלקי הערב: פרויקט אופנה של תמר קרוואן עם הדוגמנית ליהי קורונובסקי; מנות אוכל פנטסטיות מאת השף של מסעדת פופינה אוראל קמחי; קינוחים צרפתיים עם טוויסט ייחודי של אמן הפטיסרי אלון שבו. כל מנה, קינוח, תמונה, בגד וקוקטייל עשויים בתשומת לב ודיוק מוחלט, כמיטב המסורת הצרפתית.

למישהו יש וודקה? צילום: אפיק גבאי
למישהו יש וודקה? צילום: אפיק גבאי

בעוד הנוכחים באירוע נשנשו שרימפ בורגר נימוח בלחמניה רכה, טעמו מקרון תפוח ירוק ולגמו קוקטייל אספרסו מרטיני, אפרת גוש כבר נעזרה בידי האורחים כדי לעלות על השולחן המרכזי ולשיר בצרפתית. חוויה רב חושית של ממש, שכולה חגה סביב העידון הצרפתי המפורסם. רק שמנות האוכל, הקינוחים ובעיקר הקוקטיילים הזכירו שאותו עידון קסום ילווה תמידית באיכות גורמה וקיק מפתיע.

המהפכה הצרפתית האמתית היא לא במעטה הוויזואלי היפהפה או בתוצרים מדויקים בעדינותם, אלא דווקא ברגע שבו טעם דומיננטי – בין שהוא של בקר נימוח, קרמבל קקאו או וודקה איכותית – בוקע מאותו עידון ונוחת על בלוטות הטעם.

אם אין לחם, לא חסר מה לאכול.

היה טעים. צילום: אביב חופי
היה טעים. צילום: אביב חופי

ובגלל שגרמנו לבלוטות הטעם שלכם לעבוד שעות נוספות, יש לנו גם מתכון לקוקטייל אספרסו מרטיני של GREY GOOSE בטעמים של קפה מתקתק ושוקולדי, שלגמרי יכול לתפקד גם כקינוח מפנק. לעצלנים יש לנו גם מדריך מצולם למטה.

המצרכים:

35  מ"ל וודקה GREY GOOSE

25  מ"ל תמצית אספרסו

20 מ"ל טקילה פטרון XO קפה

קורט מלח

שלבי הכנה:

1. הוסיפו את כל המרכיבים יחד לשייקר וערבבו.

2. סננו במסננת דקה, על מנת ליצור את השכבה הקרמית ומזגו אל תוך כוס מרטיני

3. קשט עם שלושה פולי קפה