על המקל: השיפודיות הכי טובות בישראל

בהרכבה עצמית, עטופים במלוואח ותמיד הכי טריים שיש: אלו השיפודים הכי טובים בארץ

שיפודי סמי ובניו (צילום: דניה ויינר)
שיפודי סמי ובניו (צילום: דניה ויינר)
14 ביולי 2016

שיפודי סמי ובניו

השיפודייה הוותיקה הזאת נוסדה בשנת 1960 בשכונת התקווה, בירת עולם השיפודים הישראלי, והעתיקה את מקומה לרמת גן 30 שנה לאחר מכן. הלקוחות הקבועים חוזרים שוב ושוב כדי ליהנות משיפודי קבב עגל או שומן כבש עם סלטים טריים. לאפות טריות מהטאבון משלימות את התמונה, ונוסף למבחר השיפודים יש גם שווארמה לא רעה בכלל (32־66 ש"ח).

שיפודי סמי ובניו

[tmwdfpad]עוד כתבות שיעניינו אתכם:
אושר בלחמניה: ההמבורגר והנקניקיות הטובים בארץ
כדור נגד דיכאון: הפלאפליות הכי טובות שיש
ניגוב עניינים: החומוס והסביח הטובים בישראל

עזרא ובניו

בדברי הימים של תרבות השיפודים הישראלית שמור למוסד הזה מקום מיוחד. במתחם המסעדה הגדולה פזורות "תחנות" האכלה (של חומוס, סלטים, לאפות וגריל פחמים) והסועדים מוזמנים להרכיב בעצמם ארוחת שיפודים על פי החשק והיכולת. השולחנות מפלסטיק והסכו"ם חד פעמי – לכאן לא מביאים דייט ראשון אלא באים לאכול והרבה – אבל הבשר טרי וטעים והמחירים זולים להפליא (10־35 ש"ח).

עזרא ובניו, רמב"ם 2 אזור, כל יום 10:00-24:00  5567171־03

שיפודי אולגה

לפני יותר מ־30 שנה פתחו האחים סימו ודובי שטיבו, קצבים בעברם, שיפודייה קטנה וצנועה בגבעת אולגה. השיפודייה השכונתית, הסמוכה לכביש החוף, צמחה ברבות השנים והפכה לאחד המוסדות הקולינריים המוכרים ביותר בישראל. בתפריט שיפודי בקר טריים נהדרים (כמו נתח קצבים או אנטרקוט), שיפודי כבש, נקניקיות מרגז חריפות עם פלפל שאטה וקבב טוב. יש ימים שבהם מגישים גם שיפודים מצוינים של שקדים, חוט שדרה וחלקי פנים אחרים ומי שטעם פעם אחת את הטחול הממולא, תוצרת בית, יתגעגע אליו לנצח (70־90 ש"ח).

שיפודי אולגה

A photo posted by Zohar Achrak (@zoharachrak) on

בוא נאכל

בשיפודייה הזאת, השוכנת במרכז מסחרי קטן בהרצליה, מגישים מנה מושחתת ששום דוקטור לא יאשר: שווארמה הודו נוטפת שומן כבש, עניין מהנה כשלעצמו, עטופה בבצק מלאווח. זה טעים כמו שזה נשמע, ואנחנו לא יודעים מי היה הראשון שהגה וביצע את הרעיון, אבל מבחינתנו הוא ראוי לפרס ישראל על שילוב טורקי־תימני־ישראלי מקורי. חוץ משווארמה במלאווח כולל התפריט גם מבחר שיפודים וסלטים טריים (30־70 ש"ח).

בוא נאכל

בוא נאכל (צילום: דניה ויינר)
בוא נאכל (צילום: דניה ויינר)

בחירת המערכת: שיפודי זיקה

אל תיתנו לציורי הנוף הפסטורליים והנאיביים שעל הקירות להטעות אתכם. זיקה היא ארץ לקשוחים. על גריל הפחמים צולים בני משפחת זיקה שיפודי כבש או שיפודי קבב (פרגית זה לחלשים) ולא פוסחים על האיברים הפנימיים (45־70 ש"ח לכל סוגי השיפודים).

שיפודי זיקה

שיפודי זיקה (צילום: אנטולי מיכאלו)
שיפודי זיקה (צילום: אנטולי מיכאלו)