פרסי האוכל 2018: אוכל הרחוב בטוב ביותר בתל אביב

אוכל רחוב הוא כבר מזמן לא רק פלאפל או שווארמה. אלו הם 8 מסעדות אוכל הרחוב שהכי אהבנו השנה

לחמניות החלב של גיא גמזו. צילום: אנטולי מיכאלו
לחמניות החלב של גיא גמזו. צילום: אנטולי מיכאלו
22 בנובמבר 2018

אוכל הרחוב הישראלי הוא כבר מזמן לא רק פלאפל ושווארמה, אם כי כבודן עדיין מונח במקומן. השנה הזו, יותר מכל השנים הקודמות, היתה שנתו של אוכל הרחוב המתוחכם, כזה שעומדים מאחוריו חומרי גלם מעולים ולא מעט מחשבה. אלו הם 8 המקומות שהכי אהבנו לאכול בהם בעמידה השנה.

ברווזי 

כשהוא כבר הבעלים של המסעדה היוקרתית ביותר בארץ, OCD, פתח השנה השף הצעיר רז רהב (או רזי ברווזי) את ברווזי, סנדויצ'יית הגורמה שלו. ככל הנראה מדובר בכריכים הכי מושקעים בארץ, כשאפילו את הרטבים והממרחים מכינים פה לגמרי לבד. כריך הכרוב הצלוי הפך כבר ללהיט באינסטגרם, כמו גם כריך המק אנד צ'יז המושחת. כמעט בכל סופ"ש סוגרים פה עוד לפני שעת הסגירה כי נגמרים הכריכים, אז נסו להקדים.

סנדוויץ' עם חוצפה ישראלית, ברווזי. צילום: אנטולי מיכאלו

ג׳וזף אנד סאנס

דוכן בעיצוב ואווירה בריטים, על כיכר רבין, עם אייל מהחבית נשמע כמו שעטנז מוזר? אולי רק כי לא צוין כי מדובר בדוכן פיש אנד צ׳יפס, כלומר אוכל פריך, כלומר דגים מטוגנים בבלילה ותפוחי אדמה מוזהבים, כלומר בדיוק מה שהעיר הזו צריכה כבר די הרבה זמן בתחום המאנצ׳ ורק עכשיו תפס. עכשיו כשדיוויד בואי מת ויש לנו פיש אנד צ׳יפס ראויים משלנו, כבר ממש לא ברור מה עוד אנחנו צריכים מהממלכה.

ג'וזף אנד סאנס. צילום: רז אברהם
ג'וזף אנד סאנס. צילום: רז אברהם

דילק'ס

המאפייה של דילק בהג'י, שנפתחה לפני שנתיים  ובשנה שעברה עברה שדרוג והתרחבה, היא ללא ספק הדבר הכי קרוב לאיסטנבול שאפשר למצוא בעיר הזאת. לצד בורקסי שבלול עצומים, עוגות סולת נפלאות ולחמניות גבינה חלומיות, הסו־בורק (בורקס מים) של דילק הוא הכוכב האמיתי: שכבות של בצק יופקה דקיק ורך שבין דפיו גבינה או גבינה ותרד, כשהכל ביחד הופך למאפה שדומה יותר ללזניה מאשר לבורקס, אבל בעצם לא דומה לשום דבר אחר. אם אתם מתכננים לבוא בשישי כדאי להתכונן לתור ארוך, וגם לתשובה הדי שגורה "נגמר הסו בורק, יהיה עוד שעה".

דילקס. צילום: מרב סריג
דילקס. צילום: מרב סריג

מוטפאק  

רוב האנשים קוראים למנה שמוגשת במקום התורכי הקטן הזה שווארמה, אבל בעצם מדובר במנה שנקראית איסקנדר, וקשה מאוד למצוא בארץ. מה היא כוללת? פרוסות דקות של דווארמה עגל וכבש עזת טעם בשרי, בלי הרבה תיבול, עגבניות צלויות, רוטב חמאה לוהט וכמה גבעות של יוגורט תורכי אמיתי. כל הטוב הזה מונח על מערום קטן של קוביות לחם רך, שסופגות את כל הטוב הזה. אם זה נשמע לכם טעים בטירוף, במציאות זה טעים אפילו יותר מזה.

נונונו

כל מי שגדל על פרוסות של פרנצ' טוסט, או "לחם מטוגן" כמו שהיו קוראים לו אצלנו לארוחת בוקר, יתאהב במקום הקטן של השף גיא גמזו, שמוכר לחמניות חלב רכות ומטוגנות בחמאה עם שלל מילויים, שמזכירות את אותו לחם מטוגן. מה שהתחיל בתור מנת ספיישל במסעדה הופך פה למרכז העניינים, עם מילוי שרימפס קצוצים, תבשיל בריסקט, מק אנד צ'יז, הרינג הולנדי ואפילו שניצל. שמנמן ומושחת לאללה, אבל כזה כל כך טעים, למי אכפת?

נונונו. צילום: אנטולי מיכאלו
נונונו. צילום: אנטולי מיכאלו

סולטנה

שווארמה טבעונית? ועוד מפטריות? גם אנחנו קצת גלגלנו עיניים, אבל ביס אחד מהשווארמה החדשה מבית "זכאים" תשנה את דעתכם מהקצה אל הקצה. הטעם, התיבול ואפילו המרקם מזכירים שווארמה של ממש, רק בלי תחושת הכבדות שמתלווה אליה בדרך כלל. תורי הענק שמשתרכים במקום מוכיחים שלא רק אנחנו, ולא רק טבעונים, חושבים שמדובר בשיחוק של ממש.

סולטנה. צילום: אנטולי מיכאלו
סולטנה. צילום: אנטולי מיכאלו

קבב שמואל

כמה טוב אתה צריך להכין קבב כדי ששם המשפחה הלא רשמי שלך יהיה ״קבבים״? כנראה שדי הרבה. הדוכן של שמואל בשוק הכרמל, שהתחיל כבסטה והתרחב, אבל ממש לא יותר מדי, מתמקד כמעט בלעדית במנה אחת ועושה אותה על הצד הטוב ביותר. כמה חבל שאין מספיק דוכנים עם אותה רוח ואיזה מזל שיש דוכן אחד שעושה את זה מדהים, עם קבב, ירק, חריף, לימון וטחינה. אם אתם לא מאנשי הפיתה (אבל למה?), יש פה גם מנה נהדרת בצלחת.

הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו
הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו

שרי הרינג

אחרי 35 שנה של כתיבה החליטה העיתונאית ואשת האוכל שרי אנסקי לעשות מה שהיא באמת אוהבת – שוק. וכך, בהשראת הסנדוויץ' ההולנדי, היא פתחה במרכז שוק האוכל המקורה את דוכן הדגים הכבושים והמלוחים שלה. את קולקציית הדגים אפשר לקבל בלחמנייה אבל עדיף בבגט מושלם שמגיע ממאפיית לה מולאן, אליהם היא דוחפת סלמון נורבגי שהיא כובשת בעצמה, או מטיאס, אנשובי והרינג שהיא כובשת עם בצל סגול, ירוק ולבן ואין סוף שבוע בלי תור ענק שמשתרך מהדוכן שלה

שרי הרינג. צילום: בועז לביא
שרי הרינג. צילום: בועז לביא