אולה מוצ'אצ'וס: מסעדת מקסיקנה נפתחת מחדש בגרסה משודרגת

מקסיקנה, המזללה המקסיקנית מבן יהודה, מסכמת עשור חריף במיוחד ומשדרגת עצמה למסעדה מתוחכמת. בקרוב, גם במשלוחים

מקסיקנה. צילום: עופר מתיתיהו
מקסיקנה. צילום: עופר מתיתיהו
6 בינואר 2016

אם לסכם עשר שנים של הגשת אוכל מקסיקני בעיר, מקסיקנה הקדימה בהרבה את זמנה כשהחלה את דרכה כמזללה לטינית לפני יותר מעשור. עכשיו החליטו השותפים שי דוד והשף מיכאל סיידוב שהגיע הזמן להתקדם: תל אביב נמצאת תחת מתקפת חלפניו חריפה, ויש מקום למסעדה מקסיקנית שאינה רק מזללה של אוכל רחוב. לשם כך שכרו השותפים שטח המעניק למטבח מקום לצמוח, ויצאו למקצה שיפוצים עמוק שבסיומו המסעדה תהיה גבוהת תקרה ומעוצבת באופן ססגוני יותר, עם אריחי רצפה מעוטרים בפרחים ורהיטים עליצים בוורוד, צהוב וירוק. לטובת מי שצ'ילי גורם לו להזיע, המסעדה תהיה גם ממוזגת יותר.

הגיע הזמן להתקדם. שי דוד ומיכאל סיידוב (צילום: אנטולי מיכאלו)
הגיע הזמן להתקדם. שי דוד ומיכאל סיידוב (צילום: אנטולי מיכאלו)

דוד מתאר את השתלשלות העניינים: "כשהתחלנו להגיש אוכל מקסיקני היו בעיר רק מסעדת קקטוס, מזללה בשם בוריטו ומסעדת צ'ימיצ'נגה שהיו לה נגיעות מקסיקניות. בינתיים האוכל המקסיקני נכנס לתודעה בכל העולם, ובלונדון כמות המקסיקניות עקפה השנה לראשונה את כמות המסעדות ההודיות, כי יש ביקוש עצום למטבח הלטיני. בעקבות הדיאלוג עם הלקוחות הבנו שיש ביקוש גם למסעדה מקסיקנית יותר מתוחכמת ממזללה".

מה זה אומר?

"מסעדה שמכינה בכל בוקר טורטיות מקמח תירס, מרדדים בה את הבצק במכבש מיוחד, קולים טורטיות על פלנצ'ה מקסיקנית טיפוסית ומכינים מדי יום רטבים מיוחדים. למשל, רוטב מולה ביתי שעשוי מ־30 רכיבים בהכנה שאורכת שעות. רצינו מסעדה שמשתמשת רק בחומרי גלם טריים, בלי שימורים וקיצורי דרך, אז החלטנו להגדיל את שטח המטבח כדי שנוכל להציע תפריט כזה. במקביל, הרבה לקוחות ביקשו מאיתנו לעשות משלוחים ושכנעו אותנו שהגיע הזמן להפסיק לסרב לעשות זאת. אז בקרוב נתחיל גם שירות משלוחים".

מרק טורטיה (!) במקסיקנה. צילום: עופר מתיתיהו
מרק טורטיה (!) במקסיקנה. צילום: עופר מתיתיהו

ומה השתנה בתפריט?

סיידוב: "היה חשוב לנו להציע מנות פחות שגרתיות כמו פיוה טינגה, שזה מעדן בהשראה צפון מקסיקנית של סביצ'ה העשוי מדג ים טרי מושרה בטקילה וליים ומוגש עם בצל סגול, אבוקדו, כוסברה וחלפניו, מוגש בכוס מרטיני בעיטור גבישי מלח (39 ש"ח). רצינו גם להעביר את החוויה התרבותית של מקסיקו, כשפותחים יחד שולחן עם מבחר מנות וכל אחד מכין לעצמו את הטורטייה שהוא רוצה, תוך שהוא מנסה כמה סוגים של תבשילים (בקר, עוף מפורק, צ'ילי בשר ושעועית, סלסות וגבינות – 179 ש"ח לזוג)".

מנות חדשות נוספות: פסקאדו – פילה דג עטוף בבלילת בצק עם בירה, חלפניו וליים, מוגש בטאקו עם כרוב לבן כבוש בחומץ (64 ש"ח), ומוס מונטזומה משוקולד נוגט, עם שבבי צ'יפוטלה, מרנג נוגט, בננות מקורמלות קראנץ' קרמל שקדים וליקר קלואה מקסיקני (35 ש"ח).

תפריט הקוקטיילים חדש מתבסס על פירות אקזוטיים טריים. חובבי המרגריטה הקפואה יוכלו להתנסות באחד משלושה סוגים: גויאבה, מנגו קוקוס וכמובן מרגריטה קלאסית של ליים, לצד קוקטיילים מורכבים יותר כמו פיין אפל אקספרס מטקילה, קוקוס טרי, אננס, מי ורדים ג'ינג'ר, הל וקינמון (39 ש"ח). מי שלא יכול לדחות סיפוקים וחייב לטעום את המנות עוד לפני שהמסעדה נפתחת מחדש להרצה בשבוע הבא, יכול לקפוץ לביגי זי בבוגרשוב לערבי שלישי מקסיקניים שעורכים במקום אנשי מסעדת מקסיקנה.

מקסיקנה