כל כך התגעגענו: אולמות התרבות ייפתחו מחדש בעוד שבועיים

עדיין לא ברור באיזו מתכונת ובאיזה מתווה, אבל משרד התרבות מכריז על פתיחת האולמות של מוסדות התרבות החל מה-1 בספטמבר, אחרי כמעט חצי שנה של הקפאה והזנחה

הכל מוכן לעתיד של התיאטרון. האולם הגדול של תיאטרון בית ליסין (צילום: גיא יחיאלי)
הכל מוכן לעתיד של התיאטרון. האולם הגדול של תיאטרון בית ליסין (צילום: גיא יחיאלי)
18 באוגוסט 2020

אחרי חצי שנה בלי קולנוע, תיאטרון והופעות מוזיקה, כשכבר כמעט נחנקנו ממחסור בחמצן תרבותי בעיר, הכריזו לפני שעה קלה משרד התרבות ומשרד הבריאות על פתיחתם של אולמות התרבות מחדש ב-1 בספטמבר.

הבשורה המשמחת מגיעה אחרי תקופה ארוכה וכאוטית שבמהלכה התעלמה הממשלה מדרישות ענף התרבות וזנחה אותו למשימת הישרדות בלתי אפשרית, על 150 אלף עובדיו. חלק ניכר מתקציב מענקי החירום בסך 200 מיליון שקלים שהובטחו למוסדות התרבות ברחבי הארץ טרם הגיע ליעדו, ובין חלק מהמוסדות נידונה האפשרות למרוד בהנחיות ולפתוח את הבמות לקהל כבר בשבוע הבא. הודעת משרד התרבות ומשר הבריאות מייתרת את המהלך.

מעט מאוד פרטים ידועים בשלב זה על מתווה פתיחת האולמות, אולם מסתמן שיתבצע על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה. שר התרבות חילי טרופר אמר בהודעה לתקשורת ש"הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה", והוסיף כי פרטים כמו מספר המשתתפים המותר ואחוזי התפוסה עדיין במוקד השיחות בין משרד הבריאות ומשרד התרבות וטרם נקבעו.

מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, רן גואטה, היה מהראשונים להגיב להחלטה ואמר ש"אני מברך על קביעת התאריך לפתיחת אולמות התרבות.
אחרי כל כך הרבה מאמצים של כל כך הרבה אנשים, הצלחנו לשים את התרבות והאנשים שמאחורי הקלעים במקום הראוי. עכשיו נותר לנו לחכות למתווה ולהבין על איזה מספרים מדובר. בכל מקרה הבשורה משמחת מאוד ונותנת תקווה להמון אנשים".