הערב: הפגנת זעם בכיכר הבימה נגד תרבות האונס בישראל

בעקבות האונס הקבוצתי המחריד באילת צפויות הערב הפגנות זעם ב-11 ערים בארץ. המארגנות: "המקרה הזה הוכשר על ידי תרבות האונס שרה"מ, הכנסת והשרים לוקחים בה חלק אם במעשים ואם בשתיקה"

הבעיה היא לא רק 30 גברים. לא שותקות (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של האיוונט)
הבעיה היא לא רק 30 גברים. לא שותקות (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של האיוונט)
20 באוגוסט 2020

פרשת האונס הקבוצתי באילת צריכה להרעיד את אמות הספים במדינה, גינויים של שרים וחברי כנסת לא יספיקו, ולכן תיערך הערב הפגנת זעם כלל ארצית ב-11 ערים לפחות תחת הקריאה "לא שותקות על האונס באילת".

בתל אביב יתכנסו המפגינים והמפגינות בשעה 20:00 בכיכר התרבות שלמרגלות תיאטרון הבימה. קבוצות המחאה "לא שותקות", "מצעד הנשים" ו"צעדת המופקרות בירושלים" קוראות לציבור להצטרף  להפגנת זעם נגד המדיניות שמאפשרת פגיעה בנשים, "בדרישה לחקירה רגישה ויעילה. לא עוד הצהרות על חוסר עניין לציבור וחקירות הנסגרות מחוסר ראיות; בדרישה למערכת משפט שראש מעייניה הוא נפגעי.ות עבירה ולא שמם הטוב של הפוגעים; בדרישה לנגישות של חדרים אקוטיים בכל הארץ מהצפון עד הדרום; בדרישה להגדלת התקצוב של העיר אילת להערכות לחודשי הקיץ לעובדים ועובדות סוציאליות; בדרישה לסיקור עיתונאי שאיננו דיברור של הפוגעים; בדרישה למערכת חינוך שדואגת לתלמידים ולתלמידות שלה ומלמדת אותן גבולות של עצמן וגבולות האחר. שמלמדת אותן על מיניות ומשמשת הקו הראשון במלחמה נגד אלימות מינית".

עוד טענו המארגנות ש"המקרה הזה הוא המשך ישיר לדרך בה התקבלו ה'נערים' מאיי נאפה. הוא המשך ישיר לשיח הציבורי סביב 'פרשת הכדורגלנים'. המקרה הזה הוכשר על ידי תרבות האונס שרה"מ, הכנסת והשרים לוקחים בה חלק אם במעשים ואם בשתיקה והעלמת עין. רה"מ על ידי העסקה של 'הצלם' המטריד נתן אשל, הכנסת כאשר היא מעניקה 'אות הוקרה' לזמר שמנצל קטינות ב'פות מוביל' והממשלה כאשר אינה מעבירה כבר שלוש שנים כספים שהובטחו ליישום התוכנית למניעת אלימות נגד נשים".

בנוסף, בשעה 18:30 תערך פעולת מחאה של הבית ספר לאמנות חברתית וארגון אסל"י, שמזמינה גברים לבושים בשחור להשתתף במיצג תחת הכותרת "30 גברים בתור". בקריאתם לציבור כותבים המארגנים ש"קיבלנו הבוקר קריאת השכמה. 30 גברים אנסו ילדה בת 16. אי אפשר להישאר אדישים. לא מעניין בחירות ולא קורונה, גברים לוקחים אחריות!".  כל הפרטים כאן. נתראה בכיכר.