המאפים המהממים של אור שוקרון מגיעים לעזריאלי הישר מהעוטף

עזרה לעסק דרומי ולבלוטות הטעם שלכם. אוריאוס. צילום: מתוך האינסטגרם של אור, oryosss
עזרה לעסק דרומי ולבלוטות הטעם שלכם. אוריאוס. צילום: מתוך האינסטגרם של אור, oryosss

פיינליסטית "הקינוח המושלם" מוכרת את המאפים המהממים שלה בפופ-אפ בעזריאלי (מחר, ו'), כי החמאס מנע ממנה להמשיך את החזון. לבנתיים. "הקמתי מלכתחילה את הקונדיטוריה בעוטף עזה כי רציתי שגם לאנשים פה יהיה קפה ומאפה ברמה גבוהה, ואני מתכוונת להמשיך בהבטחה הזו גם ביום שאחרי"

2 בנובמבר 2023

את אור שוקרון אתם אולי מכירים בתור אחת מהפיינליסטים של הריאליטי "הקינוח המושלם", ומעבר לכך, היא שף קונדיטורית מוכרת במחוזותינו, ובעלת הקונדיטוריה הדרומית אוריוס. בימים שבשגרה מחזיקה אור בשני סניפים של הקונדיטוריה הצבעונית – האחד ממוקם בקיבוץ ארז, המקום בו היא מתגוררת, רק 300 מטר מהגבול. השני, בשדרות. מיותר לציין, אבל שני הסניפים סגורים מאז תחילת המלחמה.

לפני ה-7.10, שני הסניפים היו מוקד עלייה לרגל עבור פודיז מביני דבר ועניין, שהגיעו מכל רחבי הארץ כדי לטעום מהקינוחים הייחודים של אור – כאלה שמתאפיינים בצבעוניות, יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא. עכשיו, רחוקה מביתה ומסניפיה, שוקרון נוחתת בקניון עזריאלי לפופ אפ (יום ו', 3.11, החל מ-9:00 עד 15:00), במסגרת שת"פ של הקניון עם ארגון ג׳וינט ישראל לעסקים קטנים מהצפון ומהדרום. וזה אומר שלכם יש הזדמנות פז לאכול מקינוחים פרי ידיה, ולעזור לעסק מהדרום שנקלע למצב קשוח במיוחד.

חלק נשארו מאחור. אוריאוס. צילום: גל זהבי
חלק נשארו מאחור. אוריאוס. צילום: גל זהבי

"אני גרה בקיבוץ ארז כבר כמה שנים וכאן נולדו בנותיי", מספרת שוקרון על המקום בו גרה, והמתקפה אותה חוותה. "הגעתי לקיבוץ דווקא בהגנ״ש במהלך השירות הצבאי, התאהבתי ונשארתי. ביום שבת בבוקר שמענו אזעקות ונכנסנו לממ״ד. בהתחלה לא התרגשתי, עד שהאזעקות לא הפסיקו, וכתבו לנו בוואטסאפ של הקיבוץ לנעול את הבית, ולהישאר בממ״ד. הדלת של הממ״ד לא ננעלה אז החזקתי אותה ארבע שעות ביד, ובן הזוג שלי החזיק את החלון. באיזשהו שלב הבנו שיש חדירת מחבלים לקיבוץ עצמו. אצלנו לא הצליחו לחדור הרבה, כי כיתת הכוננות עצרה אותם. אבל זה היה פשוט סרט אימה".

עד כמה המחבלים הספיקו לפגוע בקיבוץ?
"כיתת הכוננות הייתה מדהימה, עצרו בגופם 20 מחבלים. הם פשוט הצילו את הקיבוץ מטבח המוני, אך לצערי חבר אחד מכיתת הכוננות נהרג. מבחינת רכוש, אני מאמינה שנגרם נזק כי המחבלים שחדרו ירו בכל מקום, אבל הקיבוץ עכשיו הוא שטח צבאי סגור, ואסור להיכנס אליו".

ואיך הקונדיטוריה שבתוך הקיבוץ?
"מבחינת המבנה היא בסדר, אבל חשוב להבין שהקונדיטוריה פועלת בקיבוץ גם בשבת, מה שאומר שמתחילים לעבוד בערך מחמש בבוקר. בזמן הזה היו שני בני נוער שעבדו בקונדיטוריה, בני הקיבוץ. בחורים צעירים שהתחבאו במיגונית, אבל היו עדים לכל הזוועה מרגע שהכל התחיל. כואב לי הלב עליהם. הקונדיטוריה בשדרות סגורה גם היא, כי אין נפש חיה ברחוב, וגם בהוראות פיקוד העורף. אבל אני משתמשת בה כדי להכין את הדברים לפופ אפ".

אבל אלו באים. אוריאוס. צילום: מתוך האינסטגרם של אור, oryosss
אבל אלו באים. אוריאוס. צילום: מתוך האינסטגרם של אור, oryosss

ומה באמת צפוי מחר?
"הקינוחים המוכרים שלי הם בדרך כלל מאוד צבעוניים ומורכבים, אבל החומרים האלה נמצאים בקיבוץ, אז אני אכין מאפים ועוגות שמתאימות לשבת. יהיו חלות ופוקאצ׳ות, עוגיות, עוגות בחושות, קראק פאי, הקרואסונים המפורסמים וגם בורקסים כמובן".

יש כבר מחשבות על היום שאחרי?
"מלכתחילה הקמתי את הקונדיטוריה בעוטף עזה כי רציתי שגם לאנשים פה יהיה קפה ומאפה ברמה גבוהה, ואני מתכוונת להמשיך בהבטחה הזו גם ביום שאחרי. המטרה הזו עומדת לנגד עיניי, והיא לא השתנתה. אבל אין ספק שמדובר באתגר מטורף – חוץ מזה שאני קונדיטורית, אני גם רס״ן בצבא. ככה הגעתי אז לקיבוץ, ועכשיו אני מג׳נגלת בין להשאיר את הקונדיטוריה בחיים לבין משמרות במילואים, וגם לגידול שתי בנות".
את היצירות של אור תוכלו להשיג בפופ אפ שייערך בקניון עזריאלי, יום ו', 3.11, החל מ-9:00 עד 15:00)