למען הדו-קיום: אורי בורי חוזרת בגרסת פופ-אפ עד לגמר השיפוץ

השיפוצים במסעדה הוותיקה ובמלון הסמוך שנהרסו במהומות בעכו צפויים להימשך עוד כמה חודשים. אורי ירמיאס: "הצוות נשאר יחד ובעיני יש לכך חשיבות עליונה"

אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)
אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)
8 ביוני 2021

פחות מחודש חלף מאז הוצתה מסעדת אורי בורי במהלך המהומות שהתרחשו בעכו. כבר אז הבטיח הבעלים אורי ירמיאס שיעשה הכול כדי להפעיל את המסעדה מחדש מהר ככל האפשר, וכך קורה שאורי בורי נפתחת בלוקיישן אחר. "עד עכשיו הכול היה טוב מאוד אבל כעת פחות בגלל מותו של אבי הר־אבן, שנפצע כשהמלון שלנו (האפנדי, ש.ב.ד.) נשרף. עד היום אמרתי שמילא, מדובר רק בנזק כלכלי וחומרי שניתן לתיקון והחיים ממשיכים, אבל במקרה זה החיים לא ממשיכים", הוא אומר בקול עצור.

שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון
שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון

גרסת הפופ אפ של אורי בורי ממוקמת באזור תעשייתי מחוץ לעיר העתיקה. מבנה ששימש בעבר מסעדה שופץ בתוך ארבעה ימים והותקנו בו כל המערכות הנחוצות להפעלת מסעדה, מגז, חשמל ומחשוב ועד מיזוג אוויר. "ברגע הבנתי שיעברו יותר משבוע־שבועיים עד שנוכל לפתוח שוב והיה ברור לי שאמצא מקום חלופי. הצוות נשאר יחד ובעיני יש לכך חשיבות עליונה. דו־הקיום בעכו חייב להישמר כי אין דרך אחרת שבה הילדים והנכדים יוכלו לחיות יחד".

אורי בורי (צילום: יח"צ)
אורי בורי (צילום: יח"צ)

תוך כדי הפעלת הפופ אפ ממשיך ירמיאס בשיפוץ החלל שנשרף. הוא מעריך כי אורי בורי תיפתח במקומה הקבוע בתוך חודשיים־שלושה, וכי מלון האפנדי ייפתח שוב בעוד כשמונה חודשים. "בגלל השימור דברים צריכים להיעשות בצורה מוקפדת יותר אך זו אינה בעיה. לפני הפתיחה שיפצנו את המקום שמונה שנים וחצי, ואני מאמין שנוכל לעשות זאת שוב בסטנדרט הגבוה ביותר שיש".
אורי בורי, לכל הפרטים