סוגרים את הים: אזהרת רחצה בחופי צפון תל אביב עקב זיהום חריג

הבוקר הכי טוב בתל אביב. חוף הילטון (צילום: בוריס בי\שאטרסטוק)
הבוקר הכי טוב בתל אביב. חוף הילטון (צילום: בוריס בי\שאטרסטוק)

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) בצהריים אזהרת רחצה בחוף נורדאו, בחוף הנפרד שבהמשכו ובחוף הילטון צפון המוכר גם כ"חוף הכלבים", כתוצאה ממדידות חריגות של זיהום בקטריאלי בבדיקת איכות מי הים. זו הפעם השנייה בתוך ארבעה חודשים שבה מתפרסמת אזהרה כזאת לגבי חופים בעיר

29 באוגוסט 2023

מזמן לא היו לנו חדשות גרועות לגבי חופי הים של תל אביב ורמות הזיהום בהם, אז אם התגעגעתם מאז הפעם הקודמת בהן נאסרו מספר חופים בעיר לרחצה, הנה הרגע שלכם להיאנח בתיעוב: משרד הבריאות הודיע לפני שעה קלה על אזהרת רחצה בחלק מחופי צפון העיר כתוצאה ממדדים בקטריאליים חריגים שנתגלו בבדיקת איכות מי הים.

החופים לגביהם פורסמה האזהרה הם חוף נורדאו, החוף הנפרד שבהמשכו, וחוף הילטון צפון. במקרים מסוג זה של זיהום בקטריאלי מומלץ לאוכלוסיות בעלות רגישויות רפואיות להימנע גם מהחופים הסמוכים למוקד הזיהום, כי מי הים לא נוטים להגביל את עצמם לפי חלוקת החופים השרירותית שלנו.

חופי תל אביב, שוב סגורים. צילום: ברק ברינקר
חופי תל אביב, שוב סגורים. צילום: ברק ברינקר

חוף הילטון צפון, המוכר גם כ"חוף הכלבים", נמצא מזוהם בהרבה מחוף הילטון דרום, המוכר גם כ"חוף הגולשים", והרחצה בחלק זה של החוף המוגן במפרצון טבעי עדיין מותרת, אך כדאי לעקוב אחר פרסומי משרד הבריאות בימים הקרובים.

תושבי תל אביב כבר רגילים לאזהרות מסוג זה, שמגיעות לפחות פעם בחצי שנה, בדרך כלל אחרי גשמים עזים שמזרימים מי נגר שחורים אל תוך הים כפי שקרה גם באפריל האחרון. הזיהום הבקטריאלי חריג מבחינה זו, והתראות מסוג זה מגיעות על פי רוב בגלל זיהום ממקור צואתי או רקבון אורגני חריף. בקיצור, איכסה פיכסה. מומלץ להתעדכן במפת איכות מי הרחצה בחופים שמתעדכנת כל ארבע שעות (נכון לשעת פרסום הכתבה, החופים תחת אזהרה עדיין לא מסומנים בה).