אזיליה בנקס מגיעה לישראל

הראפרית האנרגטית מהארלם תגיע אלינו בפעם הראשונה במאי הקרוב. היא נחשבת לאחת התופעות המעניינות בסצנה המוזיקלית היום, עם סגנון עוצמתי ונטייה קלה לפרובוקטיביות

אזיליה בנקס (צילום: יח"צ)
אזיליה בנקס (צילום: יח"צ)
19 בפברואר 2018

אזיליה בנקס, הראפרית האנרגטית מהארלם, תגיע לבארבי תל אביב בפעם הראשונה במאי הקרוב להופעה אחת. בנקס נחשבת לאחת התופעות המעניינות בסצנה המוזיקלית היום, עם סגנון עוצמתי ומסקרן ועם ונטייה קלה לפרובוקטיביות.

ב-2008, כשהייתה בת 17, העלתה בנקס לרשת את השיר הראשון שהקליטה –"Gimme a Chance". משהו שם כנראה עבד, כי כבר באותה שנה היא הוחתמה על חוזה בחברת התקליטים XL Recordings. מעט אחרי כן היא ארזה את עצמה, עברה למונטריאול והשאירה בהארלם את שם הבמה הקודם שלה, $Miss Bank.

אחרי שמיצתה את קנדה חזרה בנקס לניו יורק. היא פרצה לחיינו ב-2011, עם סינגל הבכורה "212", שהפך למגה-להיט וכבש את המצעדים. באותה תקופה השתתפה בנקס בשיר "Shady Love" של הרכב הפופ המצליח Scissor Sisters, ושחררה את הסינגלים "ׁׁ(NEEDSUMLUV (SXLND" ו-"Bambi". שנה לאחר הסינגל הראשון החלה לעבוד עם המפיק הבריטי פול אפוורת' על אלבום הבכורה, שהתבשל במשך שלוש שנים וראה אור ב-2014 בשם "Broke With an Expensive Taste". הוא כלל שירים שבין היפ הופ לראפ עם הרבה כח, גרוב וים של אנרגיות.

בנקס הוציאה מאז את האי.פי "1991", שהסינגל מתוכו בעל אותו השם זכה להצלחה גדולה – והמיני אלבום זכה למעמד של תקליט זהב באוסטרליה. קצת לאחר מכן הגיע המיקסטייפ הניסיוני "Fantasea", זכה גם הוא לתגובות אוהדות ומיצב אותה כאמנית בעלת קול ייחודי, המשלבת האוס ואלקטרו, ראפ חזק ושירה רכה. בין היתר עבדה בנקס עם ליידי גאגא וקניה ווסט. אלבום האולפן הראשון שלה, "Broke with Expensive Taste", הניב עד כה את הסינגלים המצליחים "Yung Rapunxel", ואת "ATM Jam", שבו משתתף פארל וויליאמס. ב-2016 שחררה בנקס את הסינגל "The Big Big Beat", את המיקסטייפ המוצלח "Slay-Z" ובשנה שעברה הגיחו, בין היתר, "Chi Chi" ו-"Escapades".

בנקס כבר חולשת על לייבל הקלטות עצמאי, "Chaos & Glory Recordings", ובחודש שעבר חתמה על חוזה הקלטות בשווי מיליון דולר עם "Entertainment One".

← אזיליה בנקס, בארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב, שני (7.5), 240-215 ש"ח