אחוות החוט והמחט

אופנה ישראלית ברת השגה? יש דבר כזה. גילדת המעצבים הישראלית, הפרויקט השאפתני שמאגד תחתיו עשרות מעצבים ישראלים מתחומים שונים, מגיע לדיזנגוף סנטר עם אאוטלט מטורף ומבטיח שתי קומות שכולן בגדים, אקססוריז וסטייל שאתם יכולים להרשות לעצמכם

ג'קט: טיטי. חצאית: דינה גלאס. צילום מני פל
ג'קט: טיטי. חצאית: דינה גלאס. צילום מני פל
11 בדצמבר 2018

תוכן שיווקי

רבות נאמר על האופנה הישראלית: יקרה, לא עדכנית, ובעיקר פונה לקהל מדומיין. אם תחפשו בגוגל "אופנה ישראלית", התוצאות שתקבלו יהיו בעיקר כתבות המגוללות את הסיבות השונות לאי הצלחתה, כמובן ללא פתרונות מעשיים. הימים בהם היו בתי אופנה ישראליים פרופר נראים יותר כמו פרט טרוויה מעניין – אפילו בתי אופנה מסחריים גדולים נשארים רק בקושי עם הראש מעל המים. איך מעצבים שלא הפכו לרשתות בעלות מאות סניפים נשארים עם אוויר לנשימה? ובכן, כאן נכנסת לתמונה גילדת המעצבים.

מהי גילדת המעצבים, ואיך היא קשורה למהפכת האופנה הישראלית?

הפרויקט השאפנתי של עינת רוטפוס, סטיילסטית, עיתונאית אופנה ואשת עסקים החל לקרום עור וגידים בשנת 2015. רוטפוס החליטה לאגד עשרות מעצבים ישראלים מתחומי האופנה, האקססוריז ועיצוב הבית כדי לתת להם את הבמה המגיעה להם בתקשורת, בעולם ההפקות ובתעשייה עצמה. "כולם ניסו להוריד אותי מזה, אבל בשלב מסוים הבנתי שרק לי אכפת, ואני לא עושה את זה בשביל הכסף", היא נזכרת.

חולצה: ELIANA. שמלה: טל. צילום: מני פל
חולצה: ELIANA. שמלה: טל. צילום: מני פל

"לקחתי על עצמי לבנות מחדש את הפנים של האופנה הישראלית: לתקשר אותה החוצה, להכניס אותה להפקות אופנה. אני מסתכלת על פוסטים שלי בפייסבוק מ-2015 בהם כתבתי 'אתם תראו שידברו על אופנה ישראלית' – והנה זה קורה. שימו לב שבכל הכתבות על מכירות מגניבות ושוות מדובר במעצבים ישראלים. אפילו הצלחנו להזיז דברים בממשלה כדי שיוכלו סופסוף לכלול את האופנה הישראלית בתרבות. אנחנו בדרך לשם. אני הקמתי את הזעקה של האופנה הישראלית. עמלתי רבות על אירועים, על גיוס עיתונאים וסטייליסטיות שיגיעו ויכירו, על בניית מקום הולם לאופנה הישראלית הנהדרת שיש לנו כאן".

"אופנה ישראלית זה הכל – נשים, גברים, ילדים ואקססוריז. אם אתם צריכים לקנות משהו: בואו שניה לכאן, תראו אם יש את מה שאתם צריכים. המחירים טובים, העיצובים מהממים ואתם תתמכו ביצירה מקומית. מעבר לקארמה הטובה שיש ברכישת עיצובים ישראליים, צריך לזכור שהמעצב הישראלי מכיר את הצרכן הישראלי: בין אם זה מזג האוויר בישראל או מצב הרוח של הישראלים".

שכמייה: בטקה. שמלה: נוט. צילום: מני פל
שכמייה: בטקה. שמלה: נוט. צילום: מני פל

אופנה ישראלית, לא רק ביוקר

גילדת המעצבים קיבלה לאחרונה נוכחות פיזית בדיזנגוף סנטר, עם פתיחתו של אאוטלט המעצבים הישראלים. האאוטלט, המשתרע על שתי קומות (התחתונה ביגוד, העליונה אקססוריז), כולל עשרות פריטים, ביניהם בגדים, תכשיטים, נעליים ותיקים, כולם בטווח מחירים של 50 ועד 300 שקלים. כולם ישראלים, כולם מיוצרים בארץ, ורוב רובם יחודיים ובלעדיים לחנות של הגילדה.

החלל עליו חולשת הגילדה משמש כבית לעיצוב ישראלי כבר יותר מ-15 שנה (אתם מכירים אותו כבוטיק המעצבים) שכעת הופך לשתי קומות שכולן אופנה ישראלית ברת השגה. מדובר למעשה בחנות העודפים הראשונה למעצבים ישראלים במסה כזאת, שבבסיסה עומד הרצון לגרום לכמה שיותר נשים וגברים להתוודע לתעשיית האופנה הישראלית, ועל הדרך לקחת חלק בצמחיתה.

מכנסיים אדומים: ELIANA. ג'קט: דינה גלאס. צילום: מני פל
מכנסיים אדומים: ELIANA. ג'קט: דינה גלאס. צילום: מני פל

נעים להכיר: אקססוריז ישראליים 

גם בגזרת האקססוריז עומדים מעצבים מוכשרים – נעליים, תכשיטים, תיקים, צעיפים ועוד נמצאים בקומת האקססוריז של הגילדה במחירים מוזלים. חשבתם שאתם מכירים את כל מותגי התכשיטים הישראליים? תחשבו שוב – הגילדה מאגדת בתוכה חבורה גדולה ומגוונת של מעצבים מלאי כישרון שרק מחכים שתלבשו אותם. אתם רק צריכים להגיע.

טבעות: Whoknows Studio. DW. שרשרות: TEMI by Rotem sabag. ג'קט: טיטי. צילום: מני פל
טבעות: Whoknows Studio. DW. שרשרות: TEMI by Rotem sabag. ג'קט: טיטי. צילום: מני פל

אאוטלט גילדת המעצבים | דיזנגוף סנטר, קומה 1-, בוטיק המעצבים לשעבר, במעבר בין שני הבניינים. חמישי: 14:00 -20:00, שישי: 10:00-15:00