אחרי פחות משנה: אביבית פריאל סוגרת את קוקבוק קפה ופותחת נקסט דור לאוזריה

לטענת פריאל בית הקפה לא עבד כמצופה: "אנשים כבר לא מתעניינים בספרי בישול, הכל זמין ברשת". המקום החדש יפתח בסוף יוני, ויהיה מעין גרסה קלילה ועדכנית של האוזריה

2 ביוני 2016

לקח לאביבית פריאל ולמור לאמי, השותפות באוזריה, כעשר שנים לצוד את המבנה שלידן, עד שפתחו באוגוסט של השנה שעברה את הקוקבוק קפה: בית קפה עם אוכל מצויין, המוני מדפים של ספרים בישול, ומעדנייה קטנה; בית אוכל קטן שקשה היה להשיג בו כסא פנוי.

אביבית פריאל. צילום: יח"צ
אביבית פריאל. צילום: יח"צ

 

אלא שלאחרונה פריאל ולמור סגרו את המקום והחלו בשיפוצים, ובקרוב יפתחו באותו מבנה נקסט דור לאוזריה. פריאל מנמקת: "גיליתי שלא כל האנשים שותפים לאהבה העזה שלי לספרים, וממילא מרבית המתכונים זמינים היום באינטרנט, כך שהספרים סתם תפסו נפח בחלל, והיו מיותרים לגמרי". בדיעבד גם הסתבר שהמעדנייה ששכנה בקוקבוק קפה לא הצליחה להביא קהל של לקוחות, למרות הגבינות מופלאות של משק עפאים. כנראה שההרגל לרכוש  את מצרכים במעדניות הבלקניות של שוק לוינסקי חזק מכל פיתוי חדש.

קוקבוק קפה. צילום: חיים יוסף
קוקבוק קפה. צילום: חיים יוסף

 

המקום החדש, מעין אוזריה לייט, יפעל משעות הבוקר כבית קפה, עם אותן ארוחות בוקר שהוכיחו את עצמן (היוש ארוחת בוקר טורקית) בקוקבוק קפה, ובערב גרסה קטנה ונשנושית יותר של מנות האוזריה פלוס מנות טאפס של סביצ'ה ושות'. חלון שנקרע בין שני מקומות הבילוי יגרום לווייב הסקסי של האוזריה לזלוג לשטח הנקסט דור. פריאל מבטיחה לשמור על רמת המחירים הבינונית גם כאן.