אטרקציות ביריד המזרח

יריד המזרח, פרויקט הבילוי והפנאי שליד נמל תל אביב, מציע שפע של בילויים וחוויות לילדים ולכל המשפחה. בואו ליהנות ממגוון של הפתעות, גינות משחק, הופעות ועוד

22 בינואר 2015

בשנת 2013 חנכו עיריית ת"א וחברת "אתרים" את מתחם יריד המזרח המחודש שקם לתחייה לאחר שנים של אפרוריות וכיום תוכלו למצוא שם 80 דונם של אטרקציות ופעילויות מגוונות לכל המשפחה ממש על שפת הים.

ההיסטוריה של היריד מתחילה ב-1923 עם יוזמה עסקית צנועה של חברת "מסחר ותעשייה", ממשיכה אל תחילת שנות ה-30 עם תערוכות ענק ומאות אלפי מבקרים מרחבי העולם עד לסופה הזמני ב-1936 עת נערך היריד האחרון כשנתיים לאחר שנפתח המתחם בסמוך לשפך הירקון. בשנים האחרונות עובר יריד המזרח מתיחת פנים משמעותית שמחזירה אותו להיות מוקד אטרקטיבי כבעבר וכיום הוא מושך אליו מבקרים מכל הגילאים.

חוויה לילדים

שלוש גינות משחקים מושקעות, שתיים קטנות ועוד אחת ענקית, מחכות לכם במתחם. בגינה המרכזית שממוקמת היכן שעמד בעבר מגרש המכביה, יהנו הצעירים מאונייה גדולה עליה יכולים להתנדנד כ-25 ילדים וממתקנים כמו מקפצה, פאנלים אלקטרוניים, נדנדות, קרוסלה ואומגה. בגינה נוספת, המיועדת לפעוטות, ישנם מתקנים שעושים שימוש בצלילים, דמויות של חיות המשמיעות קולות וגם קיר טיפוס קטן. את החינוך לזהירות בדרכים אפשר ללמוד כבר בגיל צעיר בזכות מסלול בימבות המדמה רחוב עם תמרורים, תחנות דלק ורמזורים.

מגרש המשחקים ביריד המזרח. צילום: יח"צ
מגרש המשחקים ביריד המזרח. צילום: יח"צ

אטרקציה נוספת האהובה על בני הדור הצעיר היא המזרקה שבכיכר המזרקה, שבה תאורה צבעונית וזרמי מים גבוהים בה ניתן להשתכשך לצלילי מוסיקה מרנינה ולהנות גם בשעות הערב. המזרקה מושכת אליה ילדים רבים בחודשי הקיץ החמים.

המזרקה ביריד המזרח יעל צור צלמת (Large)

אמפיתאטרון "הטריבונה" הוא המקום המושלם בו תוכלו להנות ממופעים שונים. ב"טריבונה" מציגים בחודשי הקיץ מופעים לילדים ולמבוגרים ללא תשלום. בקיץ האחרון הנעימו את האווירה סולני האופרה הישראלית שעלו על הבמה אחת לשבוע ובנוסף נערכו הופעות וסדנאות שונות לילדים בהן השתתפו כוכבי "החממה", רינת גבאי ועוד.

הטריבונה ביריד המזרח צלם אבשלום ששוני (Large)

כיף עם המשפחה

אוהבים לשיר? מצוין! במועדון הקריוקי מי און דה מייק תוכלו לשכור חדר פרטי ולהביך את עצמכם בכיף יחד עם המשפחה והחברים. אם תרצו לטלטל מעט את החודשים, החוויה המומלצת היא ללא ספק צפייה בסרט בקולנוע D7 MAX. לא מדובר כאן בקולנוע רגיל אלא בכזה הגורם לצופה לחוות את הסרט בצורה כמעט טוטאלית ע"י תצוגה תלת מימדית, תנועה של הכסאות ואפקטים של ריח, רוח, גשם, דגדוגים ואורות. חוויה מיוחדת נוספת מגיעה בדמות טיולי SEGWAY ברחבי העיר. טיולי ה-SEGWAY יוצאים מיריד המזרח בכל יום ובכל שעה בתיאום טלפוני מראש, גם בסופי שבוע ובלילות.

מה עם קצת שופינג?

ישראלים אוהבים קניות ולכן מציע המתחם מגוון של עסקי אופנה, עיצוב ולייף סטייל ביניהם ניתן למנות את קסטרו, ואנס, ארמני קאזה, מטבחי סמל, חלל האמנות ARTMARKET ועוד רבים וטובים ואם בסיום סיבוב השופינג תרגישו שהבטן קצת מקרקרת, אין מה לדאוג מכיוון שביריד המזרח ישנו מבחר עצום של עסקי מזון מכל הסוגים וכל הטעמים כאשר ג'פניקה, מקדונלדס, שיפודי התקווה, מקס ברנר, דרבי בר דגים, אבולעפיה ואגאדיר הן רק חלק מהאפשרויות העומדות בפני חוש הטעם שלכם ובמידה ולא התרצתם ואתם בטוחים שעם קצת ניסיון הייתם יכולים לפתוח מסעדה בעצמכם, באקדמיה הקולינרית של בולטהאופ תוכלו לשפר את יכולות הבישול בעזרת שפים מנוסים ומקצועיים.