סליזי או אפלטוני: 40 שירים מלטפים ומחרמנים לוולנטיינ׳ז

סליזי או תמים, איזה ולנטיינז זה הולך להיות לכם? מה שלא יהיה, הכנו לכם פסקול מתאים. קבלו מיקסטייפ גדוש ב-20 שירי אהבה נוטפי זימה ועוד אחד שכולו אפלטוני ונפלא

סקסי ולנטיינ'ז. צילום: Gettyimages
סקסי ולנטיינ'ז. צילום: Gettyimages

חשבנו לעשות עוד אחד מהאייטמים האלה לקראת ולנטיינ'ז עם שירי אהבה קורעי לב, אבל זה נראה לנו משעמם. אז בואו נהייה קיצוניים: קבלו מיקסטייפ של שירי אהבה סקסיים במיוחד, כאלה שממש כדאי להאזין להם באוזניות, אחרת מישהו עלול לנסות להציץ לכם. או שבעצם אתם בקטע הפוריטני של אהבה טהורה – ואז, נשמות, גללו מטה למיקסטייפ שירי האהבה הזכים והחפים מכל דבר אחר פרט לאפלטוניות מושלמת.

מיקסטייפ וולנטיינ׳ז סליזי

רשימת השירים הסליזיים

ערן צור – "תותים"

אף אחד לא יודע לתעל את המיניות המתפרצת של שירי יונה וולך כמו ערן צור. והקסם הוא כולו בניגודים – בין כל מה שחמוד ועדין בשיר הזה, כל מה שילדותי – ועד לסיום המוחץ: "חוטים יעלו אותך למעלה / בלתי נראים או נראים / ויורידו אותך / ישר על הזין שלי".

"(T.Rex – “Bang a Gong (Get It On

מארק בולן מטירקס תמיד שפע מיניות ואף אנדרוגיניות מסוימת, אך בשיר הזה מלך הגלאם המוקדם מביא את החרמנות שלו עם קריאה ברורה לפעולה. הגונג נשמע, מתחילים!

"Etta James – "I Just Want to Make Love to You

אין שום דבר סליזי בלרצות לעשות אהבה. אבל זה כל כך לא במה שאטה ג'יימס אומרת כמו באיך שהיא אומרת את זה. ררררר!

"Isley Brothers – "Between The Sheets

האחים אייזלי יודעים איך להוביל את הערב לעבר המיטה – מוזיקה מעודנת, קול יפייפה ומילים שגורמות להסמיק בעדינות, אבל לא מפספסות את העובדה שמדובר ביצרים. יש סיבה שהראפר ביגי בחר בשיר הזה כבסיס לשיר הפיתוי האולטימטיבי שלו Big Poppa.

"The Notorious B.I.G. & R. Kelly – "Fucking You Tonight

ועם כל אמנות הפיתוי של Big Poppa, לביגי היו גם שיטות יותר ישירות להזמין למיטה. כמו נגיד, להגיד לך בדיוק מה הוא הולך לעשות הערב. יחד עם אר קלי (אל תשאלו מה הוא עומד לעשות) קלאסיקת הארנ'בי-ראפ הזו תוציא לכם את האוויר ותשים באווירה.

"Outkast – "The Way You Move

כשהקלאפ של ה-808 משקשק כמו תחת עסיסי, אנחנו אוהבים להסתכל על הכל זז. על הכל. ביג בוי יודע על מה אנחנו מדברים.

אמילי קרפל – "נמשים (נדב רביד רימיקס)"

נדב רביד לקח את הטמפו השמשי של השיר המקורי והאאאאאטטטטט אותו לביט היפ הופ דרומי מטונף. המנון אהבה נוטף לכל הג'ינג'יות באשר הן.

"Another Level – “Freak Me

יש משהו כל כך דוחה בשיר הזה, אבל מאז ששמענו את להיט הניינטיז הזה במשרד אנחנו כל היום דופקים ריקודים מטונפים מול מחשבים, נוגעים לעצמנו בפטמות, מוציאים לשון. פריקי בייבי. איכס.

הדג נחש – "כל הצ'וצ'ות"

השיר הזה, שמרגיש כל כך לא אופייני לדג נחש, איכשהוא מוציא מחבורת הנגנים המדוייקת בישראל צלילים נוטפי זיעה. והמילים של שאנן סטריט? כל כך נדיר למצוא שיר תשוקה הולם למונוגמיה. מחויבות זה סקסי.

"Slum Village – "Climax

לפעמים כל מה שצריך כדי לחרמן זה להגיד "אני רוצה אותך". ואם זה על ביט כזה של ג'יי דילה, אנחנו כבר מזמן שם.

"Dead prez – "Mind Sex

סקס מוחי לא נשמע כמו מושג מחרמן, אבל ברגע שחברי דד פרז, שלרוב נשמעים מילטנטיים בהרבה, מבקשים לשרוף קצת קטורת ולפטפט… ווהו, החדר מעלה אדים.

"Minnie Riperton- "Inside My Love

אפשר לטעות ברכות של מיני ריפרטון ולפרש את השיר הזה בתחילתו כשיר אהבה מתוק, במיוחד עד החלק שבו מיני שרה ברכות "we should be one..", אבל ברגע למילים הללו מתווספת האמירה "inside each other"… גאד דאמ מיני. קחי אותנו עכשיו.

"Mos Def – "The Panties

כשבחור חד לשון כמו מוס דף מחליט להוריד את הכפפות המחוספסות ולתעל את המארווין גיי הפנימי שלו, התוצאה היא שיר חדר מלחשש מחדר המיטות. לעזאזל, אפילו השם שלו מספיק כדי להעלות את חום הגוף.

"D'Angelo – "Untitled

השיר הזה לא צריך הצגה, לא צריך הכנה ולא צריך שם. רק צריך את התופים החמימים האלו, הגיטרה המלטפת והסקסאפיל הווקאלי הבלתי יאומן של ד'אנג'לו. אה, וגם הקליפ לא מזיק.

"Serge Gainsbourg and Jane Birkin – "Je T’aime…Moi Non Plus

בשום אופן המיקסטייפ הזה לא יהיה שלם ללא קלאסיקת הזיונים של סרז' וג'יין, שהוחרמה במספר מדינות בזמנו, ואף העלתה השערות (מופרכות) כי הוקלטה תוך כדי סקס. בירקין, לעומת זאת, טענה שאם אכן היה הדבר – "היה יוצא אלבום ארוך מאוד".

"Buck 65 – "Drawing Curtains

בק 65, מוזיקאי שנוטה לרוב לטרחן, מוותר על גינונים וחותך אל הדבר האמיתי – זימה טהורה. הקול הנמוך שלו, מבטא הצרפתי המתקתק שלה, החלפת הלחישות בפזמון בקצב המזרן החורק. דואט שמעביר צמרמורת בגוף עירום.

"(Lovage – “Sex (I'm a

מתוך אלבום שכולו אלבום זיונים בהגדרה, וזו פסגת העוררות המינית שבו מבחינתנו. מה גם שאנחנו מכירים מספיק בחורות (ובחורים) שרק הקול של מייק פאטון מספיק בשביל לגרום להן להרגיש סליזיות. וזה בכלל קאבר לשיר אייטיז של להקת ברלין.

חנה גולדברג – "גבר באמבטיה"

"גבר שר אצלי באמבטיה / איך המים עוזבים לו את הגוף / והחתול שלי מתחיל לעוף". רגע, למה את מתכוונת ב"חתול"?!

"The Beloved – "Sweet Harmony

זוכרים את הקליפ? אולי הסיבה לשיר כאן היא כי היינו טינאייג'רים חרמנים שהוא יצא עם כל הבחורות הערומות שיושבות שם והזמר ששר במרכז. בת'כלס, המילים שלו רחוקות מלהיות משהו שיפיל היום מישהו מהכסא. אבל הו, הנוסטלגיה.

"Soft Cell – "Sex Dwarf

"גמד מין, כמה נחמד / מפתה נערות דיסקו לחיי פשע".

מיקסטייפ וולנטיינ׳ז תמים

רשימת השירים התמימים

"Brian Eno – "I’ll Come Running

אין שום דבר יפה יותר ממחוות הרצון הטוב של בריאן אינו לדאוג לאהובתו – לקשור לה את השרוכים. רק שלא תמעד, כפרה עליה.

"Caribou – "She’s The One

נוסף להיותו מפיק האוס אדיר, דן סניית' הקנדי, תחת השם קריבו, יצר כמה שירי אהבה פסיכדליים ממיסים. השיר הזה הוא מפגן רגישות יפהפה של מי שמכיר בפגמים של עצמו ושלה ועדיין יודע – היא האחת.

"Neon Indian – "Should Have Taken Acid With You

אחד משירי הסמים הכי תמימים, רומנטיים ויפים שנכתבו. השם שלו אומר הכל.

גידי גוב – "נערה במשקפיים"

קלאסיקה ישראלית שכתב יהונתן גפן, על נער מאוהב בממושקפת. מכמיר לב איך שהיא בסוף הולכת עם מישהו אחר, רק כי הייתה בלי משקפיים "והוא היה כל כך דומה לך". אווו.

"George Harrison – “I’d Have You Anytime

השיר הפותח את האלבום הראשון של האריסון אחרי הביטלס נכתב יחד עם בוב דילן ומביא לשלמות את הרומנטיקה שבשניהם. אמנם השיר בכלל החל כביטוי לאהבה החברית בין השניים, אבל לנו נשמע שהוא לקח את זה קצת קדימה עם הטוהר הנוגה שבו.

בותימזוג – "שיר במזרחית"

להקת הקומזיצים הקרועה בדואט אהבה מטומטם ומרגש: "גם אני רוצה לשיר לך / שיר בערבית / עם המון פזמון / וסאונד של אורגנית". נשבע לכם, זה שיר אהבה אמיתי ונוגע. והמבצעים שלו הם באמת זוג מאוהב גם במציאות, מה שרק עושה את זה לעוד יותר רומנטיש.

"The Magnetic Fields – "Chicken With its Head Cut Off

סטיבן מריט מהמגנטיק פילדס משווה את ליבו לתרנגולת ערופת ראש שממשיכה להתרוצץ בחווה, עיוורת כמו עטלף. משובב נפש.

פונץ – "הוא מסתכל בה כל הזמן"

תחושת הריחוף העדינה של השיר הזה, על המקהלה והניסוח הפגום במתיקות שבשמו, מחזיקה באיכויות הנדירות של אהבה אמיתית – ערפל ורדרד עם גווני אפור שיכול להעיף הכי גבוה ולהוריד הכי נמוך, אבל תמיד משאיר אותך על הסוודר.

"Matthew E. White – "Take Care My Baby

מאת'יו א. ווייט הלבנבן שיוצר ארנ'בי דרומי מוכיח שגם הוא יכול לכתוב שיר אהבה תמים שמפוצץ סקס אפיל ואפילו מצליח להכניס משפט די בוטה לקונטקסט כל כך יפה: "Oh, I'm pumping fresh blood for you"

"Bill Withers – "Can We Pretend

אולי זו ההפקה הכל כך פשוטה, אולי זה הקול הכל כך צלול ואולי זה התוכן הכל כך מתוק, אבל כשביל וות'רס מבקש מאיתנו להעמיד פנים שמעכשיו אין אתמול, אנחנו רוצים לצייר פורטרט של המחר ללא צבעים מהיום.

"Stevie Wonder – "For Once In My Life

בכנות, בערך חצי מהשירים של סטיבי היקר יתאימו לכאן, אבל משהו בשיר הזה הופך אותו לאישי כל כך. כי יש אהבות שגורמות לכם להרגיש בלתי מנוצחים, כמו גיבור בסרט שמורגן פרימן מקריין בו. הפכנו לשלולית.

עוזי חיטמן – "דני גיבור"

מסכן, רק רצה להיות חבר של נורית. לא יפה מה שהיא עשתה. לא יפה.

"Nick Cave – "Into My Arms

ניק קייב מדבר עם אלוהים. אפילו שהוא לא לגמרי בטוח בקיומו, האהבה שלו אליה מחזקת את אמונתו. גאד, זה יפה!

תומר יוסף – "יפה באמת"

לפעמים את הדברים המורכבים שמרגישים צריך להגיד במילים פשוטות. בישרות. בסיפור קטן וגדול ומתוק ומרגש, על שני אנשים שתמיד נועדו להיפגש בשנית. יפה באמת.

טיפקס – "והפעם שיר אהבה"

כשקובי אוז כותב על ענייני הלב, המתיקות הילדותית אך המודעת לעצמה שלו עולה על גדותיה. וזה מתוק. וילדותי. ובעיקר – מבטא באופן יפייפה, עם לא פחות מאקורדיון שמצליח לרגש, את הטיפשיות הקטנה שבאהבה.

ג'יין בורדו – "איך אפשר שלא"

השיר הזה שהשתלט בשנה שעברה על גלגל"צ, ולגמרי בצדק, כל כך מתוק, מאוהב ויפה ואיך אפשר שלא להכניס אותו, איך?

"Cat Power – "Sea of Love

יש אינסוף ביצועים לפיסת הקלאסיקה האלמותית הזאת, אבל הביצוע של קאט פאוור מפיל אותנו מהרגליים.
“Do
you remember \ When we met, that's the day I knew you were my pet?”

"Erykah Badu & Stephen Marley-  "In Love With You

שילוב הקולות המכשף של אריקה באדו וסטפן מארלי, שבאמת נשמע באופן מרעיד כמו אביו, מצליח לטשטש את הקיטש ההוליוודי שמלווה את המשפט "I'm in love with you" ומחזיר לו את כל הרגש שרק חיכה למפלט טקסטואלי כדי לצאת.

"Outkast – "Prototype

אלבום האהבה של אנדרה 3000, בהשראת פרינס, מרווין גיי וכל פאקינג לב פועם בהיסטוריה, לא מחפש החלטיות. הוא מחפש את החיפוש. אז גם אם עוד לא מצאתם את האחת, כן אפשר למצוא הרבה אהבות קטנות ויפות בדרך. אז אפשר לקוות שהיא האחת, אבל אם לא – היא בהחלט האבטיפוס.

"Common – "The Light

זה פשוט, אתם מבינים? להיות שם בשביל מישהו, לתקשר אחד עם השני בכבוד, להישאר חברים. לכתוב מכתב אהבה פשוט, בבגרות שלא הולמת את הפורמט הילדותי, ולהרגיש כאילו יש אור שזורח במיוחד עבורכם. על החתום, שלך. יו, אספר לך את היתר כשאראה אותך.