איטליה בניו יורק

בלוק שלם במנהטן, בין הרחובות 24-23, הוא היכל קולינרי עצום וגדוש שמוקדש כל כולו אך ורק למזון איטלקי משובח. בליסימו!

צילום: Virginia Rollison
צילום: Virginia Rollison

את כיכר מדיסון המתוקה של מנהטן אתם בטח מכירים בעיקר בזכות מגדל פלאטאיירון (Flatiron) המשולש והצר, שמפריד בין השדרה החמישית לברודווי. בכיכר, שמשמשת כגינה ציבורית שבה מוצגות תערוכות מתחלפות של פיסול סביבתי, תוכלו כמעט תמיד למצוא סנאים מתרוצצים, ילדים משחקים ואנשים זוללים ארוחת צהריים מתוך קופסאות פלסטיק. אמנם לא הכי מנומס, אבל אם תציצו פנימה אל תוך הקופסאות תגלו לעתים מוצרי מזון מגרים שנרכשו ממש מעבר לכביש. רוצים גם?

דוכן נקניקים וגבינות. צילום: Virginia Rollison
דוכן נקניקים וגבינות. צילום: Virginia Rollison

Eat + Italy = Eataly

חובבים מזון איטלקי? פיצה, פסטה, גלידה וקפה ממש עושים לכם את זה? אם כן Eataly (כתובת: 200 Fifth Avenue) נוצר בדיוק בשבילכם.

בלוק שלם, בין הרחובות 24-23, הוא היכל קולינרי עצום וגדוש שמוקדש כל כולו אך ורק למזון איטלקי משובח. דמיינו שוק מזון מקורה עצום שבו דוכנים של לחמים, גבינות, פסטות, בשרים ודגים, ירקות, ממתקים, שמני זית ותבלינים. עוד במקום: שבע מסעדות, קפטריה, גלידרייה, מעדנייה, חנות יין, חנות לפריטי עיצוב למטבח ולסביבת הבישול ובאופן כללי כל מה שחלמתם בתחום המזון והבישול האיטלקיים שכולנו כל כך אוהבים.

אחת המסעדות ב-Eataly. צילום: Virginia Rollison
אחת המסעדות ב-Eataly. צילום: Virginia Rollison

באופן אישי, אני מוכרחה להודות שנשביתי בקסמי שוק הגורמה הקליל והמשוחרר. הלכתי לאיבוד בבלגן המסודר, והשתכרתי מהריחות המשגעים ומהשפע האינסופי המוצע בו שכולל אלפים רבים של מוצרים.

בביקורי האחרון בניו יורק ביקרתי שם כמה פעמים, ופעמיים אף ישבתי על הבר לאכול ארוחת צהריים מושלמת שכללה בפעם הראשונה מרק דגים משובח ובשנייה מגש נקניקים וגבינות מלווה בשלושה רטבים, לחם גס וכוס יין מהסוג הטוב ביותר. הארוחות מורכבות מחומרי הגלם הטריים והאיכותיים שבשוק, שאותם אפשר גם לקנות הביתה בנפרד, כמובן. על כל הטוב הזה מנצח מריו בטאלי, שמלבד היותו שף אמריקאי ידוע, נחשב גם למומחה להיסטוריה ולתרבות של המזון האיטלקי.

_________________________________________________________________

אודית לורן בלקין – עורכת, עיתונאית ומפיקה בתחומי עיצוב, אמנות וסגנון חיים