דה בסט שף: אייל שני מועמד לרשימת 100 השפים הטובים בעולם

האחד והיחיד. אייל שני. צילום: מתוך אינטסגרם הפרס thebestchefawards
האחד והיחיד. אייל שני. צילום: מתוך אינטסגרם הפרס thebestchefawards

חובב העגבניות האהוב עלינו עושה את שוב: אייל שני מועמד להיכנס לרשימה מצומצמת של מאה השפים הטובים בעולם בזכות המהפיכה של המזנון, הסלון והסגנון. ויש לו עוד מה לעשות בין כל השפים היוקרתיים של רשימת "The Best Chef", כי בקרוב יהיה את הדירוג המלא ונדע אם שני פרץ את קערת הזכוכית

22 במרץ 2023

השף האהוב, האיש והעגבנייה, הלא אחר מהאחד והיחיד אייל שני, ממשיך לעשות לנו כבוד בעולם. והפעם, לא עם פתיחת מזנון חדש (ואלוהים יודע שיש הרבה כאלה), אלא בזכות מועמדות חגיגית לכניסה לרשימת "The Best Chef" של מותג המים המוגזים היוקרתי פרלאז'. הרשימה המדוברת מציגה בכל שנה 100 שפים מרחבי העולם עולו, כשהשנה שני הוא השף הישראלי הראשון שבכלל מועמד להיכנס אליה. 

ניו יורק ניו יורק ווט א וונדרפול טאון. אייל שני (צילום אריאל עפרון)
ניו יורק ניו יורק ווט א וונדרפול טאון. אייל שני (צילום אריאל עפרון)

"דה בסט שף" היא תחרות שנוסדה על ידי הגסטרונון האיטלקי כריסטין גאדאו בשיתוף אנשי אוכל פולנים וחברת פרלאז'. רשימת מאה השפים נאספת על ידי צוות של 150 מומחים, עיתונאי אוכל, מבקרי מסעדות וצלמים, שמחליטים מי מועמד להצטרף לרשימה. לאחר מכן 350 מצביעים, המורכבים מאותם מומחים, לצד מאה השפים שמועמדים להיכנס (מעניין אם מותר להצביע לעצמך) ומאה השפים שכבר ברשימה, מצביעים את הדירוג שלהם, וכך מצמצמים למאה שפים בסף הכל, עם דירוג פנימי כמובן.

בנימוקים שנתנו המומחים לבחירתם בשני כישראלי הראשון שמועמד לרשימה הם מפרטים כי הוא ידוע בזכות גישתו הייחודית לירקות וחומרי גלם מקומיים (וואלה צודקים), מציינים את השתתפותו במאסטר שף וגם מתפעלים מהקסם הבלתי רגיל שמתרחש במזנונים שלו ברחבי העולם. גם למסעדת הסלון מקדישים בנימוקים פסקה מכובדת שמתארת את האופן שבו המסעדה עיצבה וכוננה את סצנת הבישול הישראלי. 

הסלון ניו יורק. צילום: Sasha Charoensub
הסלון ניו יורק. צילום: Sasha Charoensub

הרשימה של השנה טרם הוחלטה, אבל שני כבר מועמד לגדולה כשהמקום הראשון מהשנה שעברה (שבאופן טבעי, מועמד גם השנה) הוא השף הספרדי דביז מונוז שגדל במדריד, ונחשב לשף חלוצי ופורץ דרך. הוא מחזיק בכמה מסעדות בספרד, כאשר אחת מהן – DiverXo  – מתהדרת בלא פחות משלושה כוכבי מישלן. אם תשאלו אותנו, הפרס האמיתי מגיע למי שיכול ללהג במשך עשר דקות לפחות על עגבנייה אחת. ואנחנו גאים בו במיוחד.

לאתר התחרות