תל אביב נרתמת (08.10): כל הדרכים לסייע מתל אביב לתושבי הדרום

אירוע ההתרמה ליד טומי ואניקה באבן גבירול דוד המלך. צילום: בר גדליהו
אירוע ההתרמה ליד טומי ואניקה באבן גבירול דוד המלך. צילום: בר גדליהו

ארגוני הסיוע האזרחיים הרבים קפצו מיד על המשמר, ונרתמים כמה שאפשר לעזור. והם צריכים אתכם, לכן הכנו רשימה של המקומות והדרכים בהם תוכלו לסייע לתושבי הדרום. ואם אתם זקוקים לסיוע, יש כאן גם את הכלים שיעזרו לכם, כדי שנעבור את זה ביחד

8 באוקטובר 2023

מאז תחילת המלחמה מערך ההתנדבויות והסיוע האזרחיים לא מפסיקים לרגע אחד. תל אביב נרתמה למערכה ופתחה מספר מוקדים ראשיים של איסוף מזון וציוד למען החיילים, הפצועים ולכל מי שזקוק. מידי יום נפרסם רשימת מקומות להתנדב ולסייע בהם, כאן תוכלו להתעדכן בכל הרשימות הכי עדכניות לסיוע והתנדבות.

ארוחות חמות למשפחות פצועים בבתי חולים

תשתית אחים ואחיות לנשק יוצאים בפרויקט בשם ״ארוחה חמה״ למשפחות הפצועים. התכנון הוא להכין אוכל ולהגיע לבתי חולים ברחבי הארץ ולהאכיל את כל מאות משפחות הפצועים שלא מפסיקים לזרום. ההתנדבות היא בכלל בתי החולים בארץ, ובפרט גם בבתי חולים בתל אביב. לכל ארוחה בבית חולים מסוים יש מוביל מטעמנו שידאג לרכז את את המתנדבים, את האוכל ולחילוק בכניסות לחדרי המיון.
להצטרפות לבית חולים שיבא תל השומר או לבית חולים איכילוב – תל אביב

סיוע לקשישים

שלי דביר, חברת מועצה בת"א עד סוף החודש, מרכזת רשימה של מתנדבים ומתנדבות שיופעלו ע"י העירייה במידת הצורך ללכת בין קשישים וקשישות שזקוקים לסיוע. מעוניינים.ות להתנדב? מלאו פרטים ממש כאן בלינק הזה

מטפלים רגשיים בהתנדבות

יש מגוון התארגנויות של מטפלים רגשיים בהתנדבות, אספנו לכם כמה מהיוזמות השונות הקיימות. המטרה היא לתת מענה להורים, לילדים ונוער שזקוקים למענה רגשי. נפתחה קבוצה של מאות מטפלים רגשיים זמינים במיידי – המטפלים זמינים לכל פנייה, שאלה, שיחת עידוד, שיתוף וייעוץ. אם אתם מטפלים ומעוניינים לתרום כאן טופס ההרשמה.

בנוסף, קיימת רשימת מומחי בריאות נפש שאפשר לפנות אליהם בטלפון בחינם שניתן לשוחח איתם בעתות מצוקה. כמו כן, גם נורית ירמיה, פסיכולגית קלינית והתפתחותית מומחית מהאוניברסיטה העברית פתחה חמ״ל סיוע אזרחי עם טופס הרשמה לקבלת סיוע נפשי שבו ניתן להתייעץ בווטסאפ, במסרון, בשיחה, בזום ועוד. ואם שיחה זה לא מספיק, ואתם זקוקים למרחב בטוח, עמותת תובנה מקיימת מרחב בטוח בזום במהלך היום. המרחב הבטוח יתקיים בשעות 11:30, 14:00, 16:00, 18:00 ו-20:00 הלינק לזום והסיסמא לזום היא: tovana.

ריכוז מתנדבים וסיוע מטעם ״לב אחד״

״לב אחד״ היא עמותה ישראלית המסייע לאזרחים ומפעילה תשתיות מתנדבים במצבי חירום. מעוניינים לסייע בהסעות, בייביסטינג, אירוח משפחות, סיוע נפשי, תרומות ועוד? לב אחד מעוניינים בעזרה שלכם, כאן אפשר להצטרף למערך ההתנדבות.

תרומת מארזי מזון דרך וולט

בשירות המשלוחים וולט פתחו אפשרות לתרום מארזי מזון לתושבי הדרום, בשיתוף עם ארגון לתת. את המארזים מזמינים דרך אפליקציית וולט בעלות של 30, 50 או 100 ש"ח, כאשר לאחר מכן וולט מרקט יארזו וישלחו את המארזים, הכוללים מוצרי צריכה בסיסיים כגון שמן זית, שימורים, בקבוקי מים וכדומה.
לתרומת מארז

קצת עזרה. שליח וולט ברחובות תל אביב. צילום: Shutterstock
קצת עזרה. שליח וולט ברחובות תל אביב. צילום: Shutterstock

תרומת ציוד לתושבי העוטף

יש לכן ולכם ציוד רלווטי לתרומה לתושבי העוטף? ניתן להביא אותו היום (8.10) בין 10:00-16:00 לטומי ואניקה ברחוב דוד המלך 1, וצוות החנות יסייע בארגון, מיון והובלה לבית טפר. ניתן להביא את הציוד גם ישירות למחסנים בבית טפר, ברחוב תל גיבורים 5, e-house, קומה 3. מצורפת רשימת ציוד נדרשת, בבקשה הביאו רק את הציוד הנדרש ולא יותר מזה. האיסוף והשליחה יתבצעו היום (8.10) בין השעות 12:00-17:00.

1. אוכל לתינוקות
2. בקבוקי תינוקות
3. מוצצים
4. משחקים לילדים ולתינוקות
5. מברשות שיניים
6. משחת שיניים
7. דאורדורנט
8. טמפונים, פדים, תחבושות
9. חיתולים
10. ציוד מקלחת: שמפו, מרכך, סבון
11. מצעים
12. מגבות
13. בגדים (בכל המידות והמגדרים)
14. מטענים ניידים

התנדבות וסיוע במשימות טכנולוגיות

מפתחים? מפתחות? חלק ממעגל ההייטק? נפתחה קבוצת ווטסאפ למתנדבים שירצו לסייע במשימות אזרחיות שרובן טכנולוגיות על מנת להנגיש מידע, לעזור לאזרחים ולייצר פלטפורמות סיוע. הצטרפו לקבוצת הוואצפ הזו, או הזו. בנוסף, גם דרושים מפתחי פייתון שיתנו יד בחסימת ערוצים עזתיים שמפרסמים תוכן סנאף של החטופים הישראליים, לינק לדיסקורד.

תרומות דם

דוברות מד"א הוציאה הודעה כי היום (8.10) יקיימו שירותי הדם של מגן דוד אדום התרמות דם גדולות. בתל אביב ניתן לתרום דם בדיזינגוף סנטר, קומה מינוס 1 סמוך לבוטיק מעצבים החל מהשעה 11:00 ועד לשעה 21:00. במד"א מבקשים מבעלי דם מסוג O להגיע ולתרום דם. פרטים על מיקומו התרמות נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר מד"א.

חמ״ל סיוע אזרחי של ארגוני המחאה: משפחות מארחות, משפחות מתאחרות, סיוע בהסעות

ארגוני המחאה מעמידים את כלל התשתיות הארגוניות והיכולות הלוגיסטיות שברשותם לסיוע ותמיכה בתושבי קו הלחימה. בשל המצב, הארגונים קוראים להקפאה של כל פעילות מחאה עד להודעה חדשה. תשתיות הסיוע מפעילות מספר גופים שניתן לעזור ולהיעזר בהם: משפחות שזקוקות להתארח באזורים בטוחים הירשמו כאן, משפחות שמעוניינות לארח אזרחים מהדרום וקו הלחימה כנסו לכאן, למעוניינים לסייע בהסעות תושבים למילואים/בתי חולים זה הלינק עבורכם, וכמובן יש צורך בבעלי רישיון עבודה במעבדות קליניות/שאיבת דם ורידי-פלבטומיה אנא מלאו את הטופס הבא.

בית ספר חירום

קהילת ״הייטקיסטים אוהבי חינוך״ יצאו בפרויקט מיוחד: "בית ספר חירום" הינו חדר זום שיהיה פעיל במהלך רוב שעות היום. בית הספר יספק לתלמידים שיעורים ופעילויות מעניינות ומרגיעות, כולל מקום לדבר באופן חופשי על המצב ולהכיר חברים חדשים. הדבר הוקם מתוך ההבנה שבזמן שילדים אולי בטוחים פיזית במקלטים או בערים השקטות, אך הבריאות הנפשית שלהם לא פחות חשובה, ואיך שהם יעבירו את הזמן בימים האלה ישפיע לטווח הארוך.

כאן נכנס התפקיד שלכם מורים ואנשי חינוך וטיפול שונים – להציע שעה מזמנכם ולהעביר משהו מתחומי העניין והמקצועיות שלכם לתלמידים, או להיות אוזן קשבת עבורם. אחרי שתרשמו, ישבצו אתכם בשעה מסויימת במהלך היום/השבוע, ונפרסם את הקישור לתלמידים. ההרשמה למורים, מנחים ואנשי חינוך כאן. ההרשמה לתלמידים כאן.

התנדבות בהסברה ישראלית

לאור המלחמה שמתנהלת במדינת ישראל ברגע זה, התנועה למאבק באנטישמיות ברשת מציעה לכל מי שרוצה לקחת חלק ולהתנדב בניטור, דיווח והסרה של תכנים: אנטישמיים, אנטי-ישראליים וגילויי אלימות, פייק ניוז וטרור. הכשרה פרקטית למתנדבים תתקיים היום (08.10) ב-18:00 שעון ישראל בזום, בעברית. לינק לזום שיתקיים היום, סיסמת כניסה: 867624. מוזמנם להצטרף לקבוצת ווטסאפ שנפתחה עבור המטרה הזו.

התנדבות מטפלים בסיוע נפשי למי שהיו במסיבת הטבע

מחפשים פסיכולוגים ומטפלי טראומה מוסמכים שמוכנים לתת תמיכה בזום ובשיחות טלפון לאנשים שהיו חלק מהמחדל הנורא במסיבות הטבע סביב ישובי עזה בהתנדבות. כרגע המון חברים ואנשים טובים זקוקים לתמיכה הזאת כדי לעכל ולהתגבר. אם אתם מוסמכים להעניק טיפול אנא מלאו את הטופס בלינק הזה. ואם אתם מכירים או שומעים על מי שזקוק בעצמו לעזרה נפשית, כאן יש לינק להרשמה לקבלת סיוע נפשי לנפגעים מהמסיבה

ואם אני זקוק לסיוע?

כאן יש טופס הרשמה לכל מי שזקוק לסיוע. בין אם זה עזרה נפשית, שינוע מצרכים, איתור נעדרים, סיוע רפואי או שיצאת למילואים וזקוק לעזרה עם הכלב, בייביסטר ועוד. אנא פנו בלינק הבא וייעשו מרב המאמצים כדי לעזור להם.