איך הלכה החזרה הראשונה של קובי מרימי על במת האירוויזיון?

כל הפרטים על יום החזרות הראשון לקראת האירוויזיון, בסיקור צמוד לקראת התחרות

קובי מרימי בחזרה (צילום: Andres Putting)
קובי מרימי בחזרה (צילום: Andres Putting)
13 במאי 2019

מספר אסטרונומי של 17 מדינות ערכו היום חזרות לקראת חצי גמר האירוויזיון שייערך בשבוע הבא, כולל כמה מהמועמדים לניצחון, ובכל זאת עיקר תשומת הלב הופנתה לנציג הישראלי קובי מרימי שערך היום את החזרה הראשונה שלו על הבמה בביתן 2 באקספו בתל אביב. "התחושה על הבמה היתה מדהימה", אמר מרימי הנרגש, "חיכינו כל כך הרבה שהאירוויזיון יגיע לכאן, ועבורי כמעריץ אירוויזיון מילדות הדבר הכי קשה היה לעמוד על הבמה ולשיר בלי לבכות".

מרימי ניסה לשדר – ללא הצלחה מרובה – רוגע יחסי לקראת ההופעה. "אחרי הכוכב הבא דיברתי עם הראל סקעת ושירי מימון, ומאז דיברתי גם עם נטע ודנה אינטרנשיונל ואימרי וחובי סטאר, וכולם אמרו לי שהדבר הכי חשוב הוא להנות ולעשות כיף", סיפר. "מבחינתי העיקר הוא לשיר, ליצור, ואולי גם לשנות משהו. זה שאנשים מתייחסים אליי בזכות השירה שלי והאופן שבו אני מעביר הלאה את האמנות שלי – זה כל מה שחלמתי עליו"

מרימי התייחס גם לביקורות המסויגות שקיבל מאז יצא השיר לאוויר. "לא כעסתי, אבל זה הרגיש מוזר. מבחינתי זאת אמנות, וצריך לדבר עליה ולדעת לקבל ביקורת. אני מאמין במה שעשינו ויודע שהחוויה הזאת תלך איתי כל החיים". על החיקוי הרגשני שלו בארץ נהדרת אמר כי הוא "מצחיק מאוד".

את השיר Home ביצע מרימי על הבמה בעיבוד חדש, שהשינוי הבולט בו היה הוספה של כלי נגינה נוספים היוצרים סאונד עשיר ועדכני יותר. על הבמה הופיע מרימי בחליפה שחורה סולידית יחד עם חמישה מלווים המצטרפים אליו בבית השני בהעמדה מעט מיושנת, כשברקע מסכי לד בצורת טרפז. בקרב פרשני וחובבי האירוויזיון נרשם קונצנזוס לפיו ההופעה של מרימי הייתה טובה מבחינה ווקאלית, וכי ההעמדה על הבמה תורמת לשיר ויוצרת בסך הכל נאמבר מוצלח, גם אם לא עשוי מהחומרים מהם מגיעים לצמרת הדירוג.

גם כותבי השיר, אוהד שרגאי וענבר ויצמן, נראו מרוצים ונרגשים אחרי החזרה. "היו לנו צמרמורות בכל הגוף, הולכת להיות התרגשות לא רק כאן אלא בכל אירופה", סיפר שרגאי, ואילו ויצמן ביקשה מהעיתונאים להרים קצת יותר למרימי. "תדחפו אותו ותאמינו בו, הוא צריך את זה".

היום העמוס החל בחזרה שנייה של קתרין דוסקה, הנציגה היוונית, שעוררה ציפיות גבוהות טרם התחרות אך לא הצליחה להרשים בחזרה הראשונה. דוסקה, אחת הזמרות הייחודיות בתחרות מבחינה ווקאלית, סיפרה לטיימאאוט שהניצחון עבורה הוא לא הדבר החשוב: "ראינו בעבר מנצחים שלא מצליחים להמריא וראינו לא-מנצחים שהצליחו, אז הדירוג הוא לא מה שחשוב לי, אלא הרצון לעשות משהו שגורם לך להיראות טוב, זה מה שיכול לפתוח דלתות. העתיד של כל אמן הוא בידיו ואני חושבת למרחקים ארוכים ולא מחפשת 15 דקות של תהילה".

בהמשך עלו על הבמה עוד מספר מדינות בולטות, בהן שוויץ עם השיר הלטיני "She Got Me", שכבר זכה לכינוי "דספ-פואגו", שוודיה עם השיר "Too Late for Love", ואיטליה עם השיר "Soldi", של מחמוד. הנציג הצרפתי, בילאל חסאני, הרשים גם הוא בהופעה מרגשת עם שירו Roi ("מלך"). ההעמדה בשיר כללה, בין היתר, הופעה של רקדנית גדולת מימדים, שזכתה לתשואות רמות מהעיתונאים שצפו בחזרה במרכז העיתונות. חסאני, שדורג במקום ה-12 בטבלאות ההימורים טרם החזרה זינק מאז בשני מקומות ועשוי להמשיך לעלות ולצבור מומנטום חיובי. את טבלאות ההימורים ממשיך להוביל השיר Arcade שמבצע דנקן לורנס עבור הולנד. חצי הגמר הראשון ייערך ביום שלישי הקרוב, חצי הגמר השני ייערך יומיים לאחר מכן, והגמר בשבת ה-18 במאי. כל המופעים ישודרו בשידור חי בכאן 11.