איך להשיג את המקומות הכי שווים במטוס?

חסכתם כל השנה לכריסמס בלונדון וחשבתם שבזה נגמרו הסידורים - אבל הדרך לא פחות חשובה מהיעד

מטוס, טיסה. (צילום: shutterstock)
מטוס, טיסה. (צילום: shutterstock)

אל תאמינו לשקרים שאתם מספרים לעצמכם – לטוס זה נורא. השאלה היא איך הופכים את העינוי למינימלי, והתשובה טמונה במושב.

בואו נצא מנקודת הנחה שאתם רוצים את המושב הטוב ביותר במטוס, אך לא מוכנים לשלם הרבה. מחלקות ראשונה, עסקים ותיירים פלוס מחוץ למשחק. מושבי יציאת חירום? לאו דווקא. אלה, נזכיר, מאפשרים יותר מקום לרגליים, אך במטוסים שבהם מדובר בדלת יציאה ולא בחלון יציאה, המקום לרגליים יבוא על חשבון רוחב המושב, כי המגש נמצא בידית. כדאי לוודא אם החברה שאתם טסים עמה גובה עליהם כסף. אם כן, יש חברות שמוכנות לתת את המושבים האלה בחינם אחרי שחלק מסוים מהנוסעים עשו צ'ק אין בלי לקנות שדרוג, אבל ככל שהטיסה ארוכה יותר כך הסיכוי שלא יימצא מי שיהיה מוכן לשלם הוא נמוך יותר. אם מושבי יציאת החירום הם בחינם, נסו לעשות צ'ק אין אינטרנטי כמה שיותר מוקדם, וקוו שתוכנית הנוסע המתמיד של החברה לא מאפשרת לבעלי מעמד גבוה יותר לעשות צ'ק אין לפניכם כדי לתפוס את המושבים האלה.

הגענו למושבים הרגילים ביותר, והגיע הזמן להתחיל להיעזר ב־Seatguru. אתר זה מאפשר לכם להקיש את מספר הטיסה ולקבל את מפת המושבים. הוא לא תמיד מדויק, אבל במקרים רבים כן, ומפת המושבים שלו כוללת אינדיקציה למושבים טובים וגרועים. יש מטוסים שבהם המשענת בחלק מהמושבים (אלה שבסוף המטוס ואלה שלפני יציאת החירום, בדרך כלל) לא יורדת, ויש מטוסים שבהם יש שקע חשמל רק בחלק מהמושבים.

טסים בזוג, והמטוס כולל רק גושים של שלושה מושבים? אם תבחרו את שני הקצוות של שלישייה, עדיף בצדו האחורי של המטוס (כי רוב האנשים מעדיפים לשבת קרוב ליציאה), הסיכוי לכך שלא יושיבו לידכם נוסע נוסף עולה. וגם אם יישב ביניכם מישהו, לרוב תוכלו לבקש ממנו להתחלף עם אחד מכם – מעטים הם האנשים שמעדיפים לשבת באמצע.