לייק מי: המדריך לפלירטוט בפייסבוק

עם שפע אפשרויות הפלירטוט שמציעה הרשת החברתית, קשה שלא להתבלבל ולעבור את הגבול בין רומנטיקן לקריפ סדרתי. אז איך מחזרים נכון בעידן הבלוק? המדריך המלא לחוטפי הקוק-בלוק הכרוניים

פייסבוק
פייסבוק
26 בנובמבר 2017

אם לפני עשר שנים להגיד "הכרנו בפייסבוק" היה מביך, היום, בעידן השכחתי-איך-אמורים-בכלל-לדבר-עם-אנשים-בלייב, מדובר כנראה בצורת ההיכרות היחידה שעוד מספקת לנו תקווה כלשהי לקסם ורומנטיקה. לעומת האווירה הסליזית של הטינדר והטייטל המתאמץ של אוקיי-קיופיד, הפייסבוק מדמה היכרות אגבית במהלך אירוע חברתי, ומציע חוויית פלירטוט אלגנטית יחסית. לצד זה, לפייסבוק יתרון גדול נוסף על אפליקציות ההיכרות: הוא מעניק לנו את המידע המקדים המקיף ביותר על מושא הפלירטוט.

פייסבוק (shutterstock)
פייסבוק (shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אותך:
קלישאות העצמה שהגיע הזמן לנפץ
כך תטרידי את המטרידים
5 סיבות לחבק את העונה הגשומה

דרך סטוקינג איכותי, אנחנו יכולים לגלות איך הפרטנר האופציונאלי שלנו מתבטא בפומבי, מי החברים שלו (הכוונה לחברים אמיתיים, כלומר כאלה שמתייגים אותו בתמונות מחמיאות) ואפילו איך הוא מתייחס לאמא שלו. אנחנו יכולים לרמוז לו על כוונותינו דרך לייקים מזדמנים, לשלוח לו הודעה ידידותית או להגיב לאחד הפוסטים שלו משהו שנון, בתקווה למשוך אותו לפרופילנו. שפע דרכי הביטוי הללו, שמאפשרות גישוש זהיר כלפי הפרנטר, דורש גם שימוש נכון. וכשזה לא נכון, זה קריפי.

אם אתם פסיכופתים מאובחנים – אין לכם צורך במדריך הזה. תמשיכו להתנהג בדרך שלכם, כי הצד השני לגמרי צריך לדעת לאן הוא נכנס. אבל אם רק מתייחסים אליכם בפייסבוק ככאלה, הנה כמה כללים שמומלץ לשמור עליהם להבא כדי לזכות להיענות, או לכל הפחות לא בלוק. להמחשה, הוספנו הדגמות מבויימות.

1. מומלץ ששורת הפתיחה שלכם תהיה ארוכה יותר מ"היי". מומלץ שהיא תהיה קצרה יותר מSMS של אמא שלכם. כמו כן, מומלץ שהיא לא תישמע כמו שורת פתיחה.

אתה עובר שבץ?
אתה עובר שבץ?

2. חינני לעשות לייק לתמונת הפרופיל הנוכחית של אדם, אבל לא לקודמות לה. שם בדיוק עובר הגבול הדק אך מוחשי שמבדיל בין רומנטיקן למעריץ דביק.

3. אל תעשו לייק לפוסטים שמישהו כתב לפני שנה. סביר להניח שלא רק שהוא ירגיש נרדף, אלא גם יובך לנוכח האיזכור הפתאומי של הסלפי שעשה בשירותים או השיר שפרסם כשהחליט להתנסות בספוקן-וורד.

4. אם התחלתם להתכתב עם הפרטנר, תנו לו להתחיל את השיחה בפעם הבאה. אם הוא לא עושה את זה, הסיבה לכך היא שהוא לא מעוניין.

5. טפטפו את הפרטים על עצמכם בהדרגה. הצד השני לא חייב לדעת מיד את כל ההיסטוריה הפסיכולוגית שלכם, למה אתם כועסים על ההורים ומה הבעיות שלכם במיטה. כמו כן, אם התחלתם לדבר עם מישהו אתמול, לא לגמרי סביר לחלוק איתו היום שיר של דילן, לשלוח לו תמונה של הנעליים החדשות שקניתם או לבקש ממנו שיקרא סיפור קצר שכתבתם (שלושה תרחישים שפקדו את כותבת הטור בחייה האמתיים). היכרות לוקחת זמן.

גם אתה חמוד
גם אתה חמוד

6. עם זאת, היכרות לא צריכה לקחת נצח. אחרי שיחת עומק אחת שבה התרשמנו שיש על מה לדבר, תציעו בירה.

7. רוב האנשים כבר לא משתמשים היום ב-Poke ויש לזה סיבה: זה לזרוק את הכדור את הכדור חזרה לבן אדם שלא התמסר אתכם מלכתחילה. תשתמשו במילים, כמו אנשים בוגרים וורבאליים.

8. להחמיא זה דבר מקסים, שצריך להיעשות בטוב טעם. המנעו ממחמאות שטחיות וכלליות כמו "את יפה" ו"מהממת", שמזכירות סשן אצל צלם בוקים. תתמקדו בדברים ספציפיים שמדליקים אתכם באדם השני, חיצוניים ואישיותיים כאחד.

9. שימוש יתר באימוג'י הבוכה מצחוק מוציא אתכם טיפשים.

עושה רושם שאתה צוחק
עושה רושם שאתה צוחק

10. גילוי נאות: אין דבר כזה שתי נקודות ברצף (..). יש אחת (.) או שלוש (…). לכן, אין סיבה לסיים כל משפט בשתי נקודות. לא לכולם מפריע לראות דבר כזה, אבל לאף אחד זה לא תורם.

11. אין לפלרטט בתגובות לפוסט.

12. בהיותכם מגיבים קבועים לפוסטים של אדם מסויים, אתם מקבעים את עצמכם, ובכן, כמגיבים קבועים. ואלה לא אנשים שמתחשק לצאת איתם.

13. כשאתם מתחילים עם מישהי בפייסבוק שהחברה המשותפת היחידה שלכם היא מישהי אחרת שהתחלתם איתה בפייסבוק, הן יצרו קשר ויצחקו עליכם.

14. בואו בהומור. אנחנו לא בישראבלוג 2007.

פייסבוק

[interaction id="5a1ae0e5cf5c6d0001ede629"]