יומן קורונה: כך שרדתי שבוע בבית עם הילדים (ואפילו נהנינו!)

מיומנה של אמא עובדת, פעילה וחובבת מרחבים, שהפכה ביום אחד לעקרת בית, מורה בהום סקול, סגורה בביתה עם ילדיה ולוחמת קורונה בעל כורחה

שיעור היוגה החמוד בתבל
שיעור היוגה החמוד בתבל

יום ראשון (15.3)

הוראות המדינה: אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים. אין בתי ספר. אין גנים

פיזור בני המשפחה: אלונה (10.5) אצל בת דודה, נמרוד הבעל בעבודה, אני עם נח (6)+שני חברים שלו בבית

בוקר
אני מתעוררת חדורת מוטיבציה ומחליטה לפתוח בבית הום סקול, שמו בישראל "קורונהסקול". ליום הראשון של בית הספר שלי מגיעים נח (בני) ושני חבריו נטע ונורי.

יום הלימודים סובב סביב שיר שנח בחר – "לילה" של עלמה זהר. התחלנו בשיעור התעמלות לצלילי השיר. אחר כך שיחקנו משחק – אני השמעתי את השיר, והילדים התבקשו לעצור בכל פעם שהם זיהו שם של חיה או מקום. בכל עצירה כזו, גם עוצרים ולומדים קצת על אותה חיה ומקום, ואז מציירים אותם. וכך השיעור הפך גם לשיעור בגאוגרפיה, בזואולוגיה ובאומנות. המקום שהילדים הכי אהבו הוא "נהר המיסיפיפי". זה לא הפסיק להצחיק אותם כל היום.

קורונהסקול בפעולה
קורונהסקול בפעולה

צהריים
קראתי לילדי בית הספר ספר שהם בחרו – "קפטן תחתונים", ואז הם צפו בסרט המלא וזללו פופקורן. בזמן הזה אני עשיתי את הדבר האהוב עלי – שנ"צ.

ערב
אלונה חזרה מבת הדודה, נמרוד בעלי חזר מהעבודה, התחילו שמועות שהולכים להודיע על סגר, וזה גרם לי לצאת מיד באותו רגע להליכה מהירה לים. אלונה הצטרפה אליי. הלכנו 5 קילומטרים ופינקנו את עצמנו בסוף בשייק בריאות ירוק מתמרה. הקפדנו להזמין אותו ממרחק שני מטרים מהדלפק, וזו כנראה הסיבה שקיבלנו שייק צהוב ומתוק במקום שייק ירוק, לשמחתה של אלונה.

תובנות בסוף היום: יש סיכוי שאצליח להפוך את הלימון הזה ללימונדה (או את השייק הירוק לצהוב), אני מורה ממש טובה, ויש לי ילדים מאד מתוקים.

יום שני (16.3)

הוראות המדינה: אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים. אין בתי ספר. אין גנים. אין בתי קפה ומסעדות

פיזור בני המשפחה:
אני, אלונה ונח בבית. נמרוד בעבודה (שם הוא והשותף שלו משחקים סנוקר)

בוקר
יום שני בבית הספר "קורונהסקול" נפתח. הפער הגילאי בין שני התלמידים (4 וחצי שנים) מאתגר, גם הריבים ביניהם כל חמש שניות מאתגרים. אבל אני מורה חדורת מוטיבציה, ואני מצליחה לגייס את הקשב שלהם לחומר הלימוד היום: כתיבת סיפורים. מזל שיש לי סילבוס מוכן מהשיעורים שאני מלמדת בלימודי הקולנוע במדרשת בית ברל. בתרגיל הראשון הם צריכים להוציא חפץ כלשהו מהתיק שלהם ולספר בעל פה את סיפורו, ואז כל אחד מהם כותב סיפור על החפץ שהשני בחר. אלונה מוציאה חוברת שפה, ונח מוציא קופסת קסמים.

הם כותבים שניהם סיפורים מקסימים. בתרגיל השני כל אחד מהם מקבל ממני עיתון שהוא צריך למצוא בו נושא לכתיבה ולכתוב עליו. אלונה כותבת על מכשפה, ונח על הנסיכה ושבעת הגמדים.

שקוף שהיא בפייסבוק בכלל
שקוף שהיא בפייסבוק בכלל

צהריים
אלונה לומדת למידה מקוונת. נח ואני עושים שיעור בישול. בתפריט: תפוחי אדמה בתנור, סלט כרוב ונקניקיות טבעול.

שיעור בישול עם נח
שיעור בישול עם נח

הילדים צופים בסרט ואני שונצת!

כשמתעוררת יוצאים לשיעור רכיבה בחוץ. כבר שנתיים שאלונה רוצה ללמוד לרכוב על רולר בליידס ואנחנו לא מגיעים לזה. ועכשיו בשעה אחת – הילדה רוכבת. מנפלאות הקורונה.

תגלשי כאילו השנה היא 1977
תגלשי כאילו השנה היא 1977

ערב
אני מבינה שאלו הם רגעי הלבד האחרונים שלי, ואני הולכת לחברה לשתות קפה על המרפסת שלה.

תובנות בסוף היום: הום סקול זה לא בשבילי. אולי על ילד אחד הייתי יכולה (לא באמת), אבל על שניים שהם אחים, זה קשה. לעבוד מהבית כשהילדים בבית זה אוקסימורון, ואני חיה מארוחה לארוחה – כך שבהצלחה לי בקיץ.

יום שלישי (17.3)

הוראות המדינה: אין בתי ספר וגנים. מבקשים לא לצאת למפגשים, אין בתי קפה ומסעדות

פיזור בני המשפחה:
נח הולך לסבתא שלא מפחדת, נמרוד הולך לשחק בעבודה, אלונה ואני בבית

בוקר
אני עובדת מהבית, ואלונה לומדת למידה מקוונת תוך כדי צפייה בנטפליקס – שיטת לימוד חדשנית שלא מוכיחה את עצמה.

צהריים
אלונה ואני מייסדות עיתון משפחתי, "משפחה בהסגר" שמו, ובו מדורים שונים ומגוונים אותם יכתבו בני הבית. מדור האוכל "האחים גורמה" ייכתב על ידי אלונה ונח, צמד מבקרי האוכל שיטעם ממטעמי הבית וידווח מה אהב ומה פחות. מדור ביקורת איכות מזרונים "לילה טוב" ייכתב על ידי נמרוד שיעבור על משטחי שינה שונים בבית, וידווח על איכויותיהם השונות. ישנו גם מדור "מאמא מיה" שייכתב על ידי ובו אעלה מתכונים יצירתיים מתוך מצרכים שאמצא בארונות ובמקרר, ועוד.

המלצת טיים אאוט: גם למבוגרים כדאי להירגע עם חוברת צביעה משלהם
המלצת טיים אאוט: גם למבוגרים כדאי להירגע עם חוברת צביעה משלהם

ערב
נמרוד ונח עושים שיעור אוריגמי מתוך סרטוני יוטיוב. נמרוד מתמכר. אי אפשר לעצור אותו. כל הסלון שלנו מתמלא בציפורי, צפרדעי, מכוניות, מטוסי, כוסות וצלחות אוריגמי. הצילו!

תובנות בסוף היום: אני אוהבת שגרה, כביסה ובישול מרגיעים אותי, אני אוהבת להיות לבד, וכנראה שאני עומדת להשתגע.

יום רביעי (18.3)

הוראות המדינה: זהו. לא יוצאים יותר מהבתים למעט למקומות שחייבים. מותר לצאת החוצה עם הכלבים (אלוהים למה לא הסכמתי לאלונה לקחת כלב???).

פיזור בני הבית:
כולם יחד בבית של 80 מ"ר כולל המרפסת (ותודה לאל על המרפסת)

בוקר
נמרוד העביר לכולנו שיעור יוגה.

בית הספר "קורונהסקול" חזר לעבוד. הלימודים נסובו סביב דפי עבודה מהממים שהדפסנו מהעיתון "אדם צעיר".

שיעור היוגה החמוד בתבל
שיעור היוגה החמוד בתבל

צהריים
שיעור בישול עם אלונה. בתפריט: תבשיל שעועית לבנה, סלרי, עגבניות וצ'ילי, אורז לבן, תבשיל עדשים ירוקות, וסלט מכל מה שנשאר במקרר.

טלוויזיה לילדים. שנ"צ הורים.

אחרי שהתעוררנו נמרוד ירד עם אלונה ונח למטה להוציא קצת אנרגיה. אני העדפתי להישאר בבית וליהנות מכמה דקות של שקט.

שיעור בישול עם אלונה
שיעור בישול עם אלונה

ערב
נמרוד ממשיך לעשות אוריגמי. אני חושבת שהוא מצא את הייעוד שלו, ומחכה לרגע שיקפל את כולנו.

תובנות בסוף היום: כולם מדברים בסיפור נח על המבול שהיה בחוץ. אף אחד לא מדבר על המבול שהיה בתוך התיבה. לדעתי שם התרחשה המלחמה האמיתית, ואני בטוחה שכל מי שהיה בתוכה יצא מצולק לנצח. בהצלחה לכולנו.