איך נראה טיול קינוחים של אושיית אינסטגרם? טעימה קטנה

טל שפיגל, האיש מאחורי פרופיל האינסטגרם הלוהט שמשלב קינוחים ונעליים, הוזמן לנסיעת קינוחים במילאנו. אז אנחנו הזמנו אותו לכתוב עבורנו את מדריך הקינוחים השלם

קינוח Petit Gâteau ב- Pavé. צילום: טל שפיגל
קינוח Petit Gâteau ב- Pavé. צילום: טל שפיגל
31 במאי 2016

אם תשאלו את האיטלקי הממוצע מה הקינוח הטוב ביותר בארץ המגף, ברוב המקרים התשובה תהיה טירמיסו ביתי. קשה לשנות את הסטיגמה, אבל איטליה לא נחשבת מעצמת קינוחים כמו פריז או טוקיו. כשהציעו לי להגיע למילאנו להיווכח בטעותי, תהיתי אם אחווה שידור חוזר למסעי ללונדון שם אכלתי עוגות שכבות ופודינגים למיניהם, אך הסקרנות הכריעה בסופו של דבר.

תחנה ראשונה: Excelsior Hotel Gallia, מלון יוקרה עוצר נשימה

כשהשף-פטיסייר פדריקו רוטיני יצר איתי קשר לצורך מהדורת Deserted במילאנו, לא יכלתי להסתיר את ההתרגשות. השף הצעיר בן 26 מנהל מטבח ענק ומפואר ביד רמה כשכל פינה בו מתוקתקת לתפארת: המטבח בוהק מניקיון, המדים של הצוות לבנים ומגוהצים (איך אין אף אחד עם כתם שוקולד עליו?) והכל נראה חדש ומריח טוב.

פדריקו רוטיני חותך Pâte de Fruit (מרמלדת תות). צילום: טל שפיגל
פדריקו רוטיני חותך Pâte de Fruit (מרמלדת תות). צילום: טל שפיגל

 

בתפריט: אקלר Camouflage. במבט ראשון זה נראה כמו ארוחת קרב, אך ביס אחד הספיק לי להבין שמדובר באקלר טרי ממולא בקרמו שוקולד 70% עם ליבת מסקרפונה וניל. המנה השניה הייתה טארט ברגמונט (סוג של תפוז בוסר פופולארי באיטליה) עם שוקולד לבן ומשמש. ביס שכולו טעמים חמוצים ומשכרים. מומלץ: להגיע למלון בסביבות סוף נובמבר, עת רוטיני מכין את הפנטונה המפורסמת שלו, הלא היא עוגת חג מולד (דמיינו בצק בריוש מלא בפירות יבשים). מחיר: 10-15 יורו

תחנה שניה: Pavé, המקום של הצעירים

בית קפה-פטיסרי מהמודרניים והכייפים ביותר במילאנו. כשנכנסים למקום וויטרינת העוגות מעידה שלא כדאי לעזוב כל כך מהר. אני דווקא ממהר לבחור את ה-Petit Gâteau, קינוח איטלקי עם ניחוח צרפתי: עוגת קסיס עם בסיס סבלה קראנצ'י, מרמלדת קסיס חמצמצה וקרם וניל אורירי שמאזן את החמיצות המתבקשת. סטפנו, הבעלים, מספר שלא היה פשוט להרגיל את הקהל האיטלקי לקונדיטוריה צרפתית. מסתבר שהם, ממש כמונו הישראלים, אוהבים קינוחים קלאסיים ושלא ישגעו אותנו. מחיר: 5.5 יורו

תחנה שלישית: Marchesi, ה- Ladurée האיטלקי

באחד הרחובות המפורסמים ויוקרתיים במילאנו (Montenapoleone) מסתתר אחד משני הסניפים של קונדיטוריית Marchesi הותיקה. במבט ראשון המקום נראה כמו גרסה איטלקית לרשת Ladurée הצרפתית עם ויטרינה עוצרת נשימה והמון אנשים סקרנים. האיטלקים פוקדים את Marchesi לאספרסו קצר של אמצע היום או נשנוש מתוק. המקום עמוס בתצוגות עוצרות נשימה: ויטרינת המאפים (Viennposerie) עמוסה וריחנית, ויטרינת גלידה צבעונית וכמובן ויטרינה שמוקדשת רק לעוגות.

ויטרינות עוצרות נשימה ב- Marchesi. צילום: טל פשיגל
ויטרינות עוצרות נשימה ב- Marchesi. צילום: טל פשיגל

מומלץ: Pasta Di Mandorle – עוגת ספוג קלאסית ספוגה ב-Maraschino (ליקר דובדבנים איטלקי) ומחולקת לשכבות שביניהן קרם דחוס ומתוק. העוגה עטופה במרציפן ובחגיגה של ניירות, קופסאות וסרטים. מחיר: 10 יורו. יקר, אבל שווה את כל החבילה.

תחנה רביעית: Tiramisu Delishoes, חנות מאפים ונעליים

באיזור Brera המקסים נפתחה חנות פטיסרי ונעליים. לרגע חשבתי שעובדים עלי, אבל המקום אמיתי וקיים ולרגע מרגיש כאילו מישהו הקים את חשבון האינסטגרם שלי לחיים. דמיינו ויטרינת עוגות מוקפת בויטרינות נעליים, כשעל הקירות תמונות אופנה כמו שרק האיטלקים יודעים לצלם.

גן עדן של מאפים ונעליים. Tiramisu Delishoes, צילום: טל שפיגל
גן עדן של מאפים ונעליים. Tiramisu Delishoes, צילום: טל שפיגל

בתפריט תמצאו מנות קלאסיות עם טוויסט מתוק כמו: פסטה פומדרו עם גלידת עגבניות או מנת קלאמרי עם זעפרן ופסיפלורה. נכון לכרגע המקום מוכר אך ורק נעלי נשים, אז לצערי יצאתי מעט מאוכזב.

תחנה אחרונה: Mandarin Oriental Hotel, המיקום הכי מרכזי בעיר

בקרבת ה-Duomo במרכז העיר שוכן מלון מנדרין אוריינטל. גם אם אתם לא נמנים על אורחיו, ישיבה לקוקטייל וקינוח של אחר הצהריים במרפסת האקזוטית היא מנהג מקובל מאוד. שף המלון, Nicola Di Lena, מציג בפני סדרת קינוחים יפהפייה שהתחילה בעוגת מוס שוקולד עם פסיפולרה ומנגו מקורמלים ונגמרה במילפיי קראנצ'י במילוי קרם מוסלין פיסטוק.

רגע של כנות

הגעתי למילאנו עם דעות קדומות על פטיסרי איטלקי. נכון, ברוב המקומות תמצאו קינוחים קלאסים ופשוטים, אך אם תחפשו טוב (או תוסיפו את העצות שלי למפה שלכם) תמצאו פנינים קולינריות. בשנים האחרונות האיטלקים מגלים את חדוות הפטיסרי וזה עושה להם, ולי, רק טוב.