איך נשמע בלוז בלגי?

פול אמבך – המוכר בכינוי Boogie Boy – הוא כוכב בלגי שניגן עם ביבי קינג וריי צ'ארלס. עכשיו הוא מגיע להופעה בישראל

פסנתר. צילום: Shutterstock
פסנתר. צילום: Shutterstock
5 במרץ 2015

הוא יהודי בן 67, עם קרחת עגולה ומשקפיים צבעוניים – והוא כוכב בלוז שאי אפשר לעמוד בפניו. הכירו את פול אמבך, או בכינויו "בוגי בוי" – מוזיקאי, זמר ופסנתרן בלגי. אמבך, שנחשב ל"פנומן" של רית'ם אנד בלוז, שיתף פעולה בעבר עם אמנים כמו ריי צ'ארלס.

אמבך נולד למשפחה חובבת מוזיקה ולמד לנגן מגיל צעיר בפסנתר ובגיטרה, אך החיים הובילו אותו דווקא לארגון הופעות. את צעדיו הראשונים בתחום עשה כשהביא לבלגיה את ג'יימס בראון. בהמשך הביא את ג'ון לי הוקר, מאדי ווטרס, פרדי קינג ובאדי מיילס. עם חלקם גם זכה לשתף פעולה מוזיקלית על הבמה – עם ביבי קינג, למשל, ערך סיבוב הופעות באירופה.

בהמשך עבודתו בתחום הקים חברה בשם  Make It Happen, במסגרתה עבד עם מייקל ג'קסון והרולינג סטונס. בזכותו הגיעו להופיע בבלגיה כמה מהשמות הכי גדולים של הרוקנרול: פינק פלויד, ג'נסיס, ברוס ספרינגסטין, יו 2 ועוד.

הקהל הבלגי, אגב, מכיר אותו דווקא בזכות הופעתו כשופט בתוכניות הכשרונות Star Academy ו-Belgium's Got Talent.

כעת הוא חוזר לבמה, ובגדול. בשנים האחרונות הוא מופיע תחת שם הבמה "בוגי בוי" בבלגיה ובפסטיבלי ג'אז ובלוז גדולים ברחבי העולם. במופע The Boogie Boy Show אמבך עורך מחווה לאגדות כמו ביבי קינג וריי צ'ארלס.

את הקול שלו – שנשמע כאילו נולד בניו אורלינס ולא בבלגיה – מחזקת אנרגיה של כוכב רוק בן עשרים. אתם מוזמנים לגלות את זה בעצמכם בהופעת קאברים משובחת שתיערך במסגרת פסטיבל הקולינריה הבלגי בנמל תל אביב – ביום שני ה-30 במרץ 2015, בשעה 21:00. הכניסה חופשית!