החמישייה הסודית: בתי הקפה החדשים שנפתחו לאחרונה בעיר

איזו עיר זו תל אביב, רגע מסובבים את הראש ו- הופ, בית קפה חדש. לאחרונה נפתחו כמה וכמה בתי קפה חדשים שמשכו לנו את תשומת הלב: ביקרנו, בדקנו, טעמנו, ואנחנו כאן לספר לכם איפה תשתו את ההפוך הבא עליכם לטובה

גרציאני, הפתיחה המחודשת .צילום: שירי כץ
גרציאני, הפתיחה המחודשת .צילום: שירי כץ
12 בפברואר 2018

נכון שחלק מהעניין בישיבה בבתי קפה הוא לראות ולהראות, ולהרחיב את מעגל הפגישות מעבר למה שנקבע מראש. אבל היי, לפעמים דיסקרטיות היא בדיוק מה שאתם זקוקים לו. בזכות מסכת השיפוצים האימתנית בעיר, שנעה בין סתם תמ"א לחפירה של הרכבת הקלה, קיימים לא מעט בתי קפה קשים לאיתור. קבלו, חמישה בתי קפה חדשים ומוצלחים המתחבאים ברחבי העיר. לכם נותר רק להתיישב וללגום. אז קדימה.

אורבן בייקרי | אחד העם

אופיר לוי פתח מאפיונת בוטיק קטנה במתחם נגה בפברואר 2016. הוא לא תאר לעצמו את עוצמת ההסתערות על יצירי כפיו האפויים. בדצמבר 2016 המאפייה עברה למיקום חדש ומרווח ברחוב ניצנה עם הפנים לגינת משחקים והפכה לנקודת מפגש שוקקת בשכונה, כולל בית קפה גדול והומה, ועמדת מעדנייה קטנה. הסניף השני הוא הנציגות של המאפייה בלב תל אביב. בהיצע מאפי בוקר וקרואסונים (12-16 ש"ח), לחמים (16-28 ש"ח), כריכים מדוגמים, שולחן אבירים גדול מעץ בפנים, והמוני עובדי המשרדים הסמוכים שקופצים להפסקת קפה במרפסת. אנחנו ניקח את האישית הבחושה עם פיסטוק ודובדבני אמרנה בבקשה (17 ש"ח).
איפה מתחבא: מתחת לפני הקרקע באחד העם.

אורבן בייקרי

אורבן בייקרי החדש. מתחבא היטב אבל מצאנו. צילום: שירי כץ
אורבן בייקרי החדש. מתחבא היטב אבל מצאנו. צילום: שירי כץ

אילן'ס | קניון גינדי

הגוורדיה המקשישה של העיר בטח עוד זוכרת איך בשנות התשעים נהגו שוחרי הקפה האיכותי לגשת אל אילן'ס מידי בוקר ללגום קפה בקרליבך ולחזות באילן שנהב עצמו, האיש והאגדה כשהוא עורך מבחני טעימה למגוון סוגי אספרסו. אז שנהב עצמו כבר לא שייך לרשת, אהוד קרלינסקי הוא הבעלים החדשים, ואחד הסניפים חזר היישר לרחוב קרליבך. קפוצ'ינו יעלה לכם 12 ש"ח אבל יש פה את כל המילים האחרונות של עולם הגל השלישי: נייטרו לאטה (21 ש"ח), חליטות דרופ  קרות, וכן טארטין שהוא כריך פתוח מלחם שאור צרפתי קלוי ועל גבו חביתה, טונה, גאודה, או גרסה טבעונית (27-34 ש"ח), ואפילו מנות של בית קפה ממש ולא סתם של אספרסו בר, למשל, חם מהמטבח: המבורגר חלומי, פורטבלו ואגוזים (51 ש"ח).
איפה מתחבא: בקרליבך, בקרקעית קניון גינדי, מאחורי חפירת הרכבת הקלה.

אילן'ס קרליבך

חוזר, ובגדול. אילן'ס. צילום: שירי כץ
חוזר, ובגדול. אילן'ס. צילום: שירי כץ

גרציאני | יהודה הלוי

אחרי שנאלץ לסגור את הקונדיטוריה-קפה בגלל שיפוץ אימתני של הבניין, גרציאני חוזר באופן כמעט מחתרתי, כשהוא מתחבא מאחורי פיגומים אטומים. בפנים פזורים רהיטי סבתא שיק והכריכים במבחר מרהיב: תרד כמהין וארטישוק, או עיזים עם זוקיני וסלט עלים, וכן כריכי נקניקים או קורנדביף (16 ש"ח לכריך ודיל קפה וכריך 26 ש"ח), כמובן שניתן לרכוש מקולקציית לחמי השאור וממאפי הבוקר. הכי מתבקש לערוך רכישה ולצאת לפיקניק בפארק קריית ספר.
איפה מתחבא: מאחורי פיגומים של פרויקט תמ"א.

גרציאני

גרציאני, הפתיחה המחודשת והמחתרתית. צילום: שירי כץ
גרציאני, הפתיחה המחודשת והמחתרתית. צילום: שירי כץ

פפואה | גאולה

בצריף, שבו עומלים בקדחתנות שני בריסטות, תמצאו שישה סוגים של תערובות קפה שמיוצרות ונקלות במיוחד עבור פפואה. תוכלו לרכוש את התערובות הביתה או לבחור מתוך שלוש תערובות, מאיזה יכינו את כוס הקפה שתשתו במקום (12 ש"ח להפוך קטן). משקאות הקפה יוגשו לכם עם מאפי הבוקר של מרגוזה, או עם פרוסה מהעוגות הבחושות של בוטיק סנטרל, לצד מבחר של כריכים (23־29 ש"ח), וכן מנת הבית שהיא קרואסון סלק וסלמון (28 ש"ח). פשוט נפלא.
איפה מתחבא: ברחוב קטנטן בדרך אל הים.

פפואה

פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו

רוניק | אחד העם

בית הקפה החמוד הזה הוא סטארט אפ של איש אחד, רונן ויסטנצקי, ברוקר שפשט את החליפה, הותיר את התואר השני ממוסגר, וחזר לעבודה הסטודנטיאלית שלו כבריסטה. הוא מיטיב להקציף פה ממש כפי שעבד לפני עשרים שנה באספרסו בר הראשון בעיר ביבנה מונטיפיורי ובהמשך בטצה דורו שהיה בנווה צדק (12 ש"ח להפוך מצוין במקום). ויסטנצקי מכין פה מידי בוקר כריכים של טיפוס אובססיבי. למשל כריך טבעוני עם טחינה, עגבניות מיובשות, ממרח לימון כבוש, קישואים וכרובית צלויים, גזר וסלק שגוררו חיים, ארגולה ומיץ לימון בתוך לחם כוסמין 100 אחוז (16-18 ש"ח לכריך), או מיני קרואסון עם קונפיטורת משמש בייתית, גבינת עיזים וזרעי דלעת. מהמשרדים הסמוכים מומלץ לרדת אליו למרק יומי משתנה למשל של ירקות עם עדשים כתומות (25 ש"ח), סלטים קטנים של ירקות או ירקות כבושים (10 ש"ח) וממרחים בייתים לרכישה הביתה וכמובן לקפה.
איפה מתחבא: במסדרון צר וארוך בחלק הכי שאנן ומנותק של אחד העם.

רוניק

רוניק, הדנדש של אחד העם. צילום: שירי כץ
רוניק, הדנדש של אחד העם. צילום: שירי כץ