אין יוצא ואין בא: חיי הלילה בתל אביב נפגעו קל עד בינוני

די.ג'ייז מבטלים את הגעתם, בליינים לא יוצאים, והבירה נשפכת הרבה פחות. בעלי ברים ומועדונים בתל אביב מעידים: המצב הביטחוני פוגע בחיי הלילה. כן, גם בבלוק

המנזר. צילום: יולי גורודינסקי
המנזר. צילום: יולי גורודינסקי
5 בנובמבר 2015

במשך יותר מחודש המצב הביטחוני הרעוע משפיע על חיי היומיום, אך מבדיקה שערכנו במועדונים ובברים עולה כי הוא משפיע גם על חיי הלילה. מתברר שאפילו כוס בירה לא יכולה להוציא אותנו מהדכדוך.

בעלי מועדונים וברים בתל אביב מעידים כי חיי הלילה נפגעו באופן ניכר מאז החל גל האלימות האחרון. "אתה מסתובב בעיר ומרגיש את השקט ואת הפחד", אומר אליעזר פרץ, המנהל של הפסאז' ושל רדיו EPGB. "עכשיו מתחילה הפוגה, אבל עדיין לא הגענו להיקף ההכנסות ולכמות הקהל שהייתה בערב רגיל". בבדיקה שערך מצא פרץ כי ההכנסות של הפסאז' ירדו ב־50־60 אחוז מאז החלה האלימות. במקומות שדיווחו על ירידה ניכרת בהכנסות היו גם ג'קסון בפלורנטין, לבונטין 7, חאן מנולי, ג'יבריש ביפו ומקומות נוספים שביקשו לא להזדהות.

אפילו המנזר, שידוע כבעל קהל לקוחות נאמן, ספג פגיעה בכמות המבקרים.

"כן, כן, אפילו אצלנו במנזר זה מורגש", אומר ליאור הרגיל, בעליו של הפאב. "פחות בערבים ויותר בצהריים, בשעות שמתבססות על תיירים ועל אנשים אקראיים שבאים לעשות קניות בשוק הכרמל ועל הדרך נותנים אצלנו קטנה. הרי דבר משפיע על דבר, ולצערנו שוק הכרמל סופג פגיעה משמעותית בימים אלה".

"יש ירידה של 70 אחוז בעבודה", אומד חיים דרעי, בעליו של קפה ילתא ביפו. "הייתי מזמין 20 חביות בירה לשבוע, והיום רק ארבע חביות. מי שאומר שהוא לא נפגע מהמצב הזה חי בסרט. יש תחושה שיהודים החרימו את העסקים הערביים, ועל הדרך כל המתחם נפגע. זה דבר שחייב להשתנות".

במועדון הבלוק מספרים שהמצב פוגע בעיקר בליינאפ שלהם. "הדבר שאני מרגיש ומדאיג אותי זה הגמגומים של סוכני התקליטנים", מספר הבעלים ירון טראקס. "זה דבר שעלול לפגוע בנו קשות בהמשך. כל הדברים שקורים בארץ זוכים להרבה הד בתקשורת העולמית וישר הסוכנים שמים לב ואומרים: 'בשלב זה האמן לא רוצה להגיע', או שבכלל הם לא אומרים לך דבר ואתה מבין לבד".

גם עדי שנהר, מנהל מועדון ברקפסט, מרגיש זאת: "20־30 אחוז מהדי.ג'ייז דופקים קטע לבוּקר שלנו. קיבלנו כמה ביטולים וכשאנחנו מדברים עם המפיקים יש בעיה רצינית".