אין כמו בבית: דירה מעוצבת שהכל בה מוצע למכירה

הנשים של סרפן הביאו העירה קונספט חדש שעלול לגרום לנו לרצות להחליף את כל הבית: דירה מעוצבת לעילא שכל מרכולתה מוצעת למכירה. הכי ניו יורק פינת כיכר המדינה

דירת סרפן. צילום: סיוון פליישר
דירת סרפן. צילום: סיוון פליישר
20 בנובמבר 2014

הרעיון שעומד מאחורי אפרטמנט של סרפן נולד בביקור בניו יורק, שם פועל פרויקט אפרטמנט המקורי, שאותו ייסדו ונסה טריינה ומורגן ונדלבורן – נשות חברה ואופנה מהמסוגננות בתעשייה. במרכז הרעיון עומד אתר אינטרנט שבו מוצעים למכירה פריטים שהן בחרו בקפידה מקולקציות של מעצבים וכן מוצרי טיפוח, עיצוב לבית ותכשיטים. כל המוצרים מאופיינים בשיק אלגנטי, נקי ומוקפד. קצת לאחר שהושק האתר הן פתחו את אתר האופליין שלהן – דירת לופט בסוהו שנראית כמו דירת החלומות של כל אחת. בדירה ארון בגדים מעוצב שבו תלויים פריטים של ריד קראקוף לצד כריסטוף לומייר, ועל המדפים נחים תיקים ונעליים, תכשיטים ואביזרים; חדר אמבטיה מעוצב ובו מוצרי טיפוח יוקרתיים וסלון ובו ספה ענקית ונוחה, שולחן קפה שעליו נחים מיטב ספרי העיצוב והאופנה ועוד. כל פריט, רהיט, חפץ או בגד שמוצג בדירה מוצע למכירה.

סיוון פליישר ואיילת שחר – בעלות השואורום הישראלי סרפן המייצג מעצבים ישראלים בפני קניינים מחו"ל – התאהבו ברעיון והחליטו ליישמו כאן, בעיר הלבנה. "כשנכנסתי לאפרטמנט בניו יורק נדהמתי", מספרת פליישר. "הפשטות של היופי והעיצוב הם בדיוק מה שאני אוהבת, אפילו את האופן שבו ליד דלת הכניסה הונח מגש ונזרקו עליו מפתחות הדירה, כשבעצם גם המגש הזה הוא למכירה כפריט עיצוב לכל דבר".

הדירה נראית מבחוץ כמו עוד דירת מגורים בבניין תל אביבי, אך כשנכנסים אליה האור הטבעי החזק מאיר את הפריטים המוצגים בה, והעין חושקת מיידית בכל פריט ופריט. בדירה ספרי עיצוב, רהיטים, קולקציות של מעצבים ישראלים כמו מיס אליס (שיין) ומאיה בש לצד מותגים מחו"ל כמו "Hope" השבדי, כלי קרמיקה דקורטיביים ומוצרי טיפוח אורגניים.

IMG_5685-p

אחת לכמה שבועות הן מסדרות את הדירה מחדש, מושכות רהיטים חדשים ממקום למקום, תולות מדפים ומייבאות פריטים חדשים לדירה. ברהיטים שנמכרים באפרטמנט אפשר למצוא את המותג The Butcher’s Furniture של אדם אפרת, מוצרי טיפוח אורגניים של אבלון, מוצרי טקסטיל לבית של Swift Textile, שטיחים של זינגר, קולקציית בובות תפורות בעבודת יד של Timo Handmade ושלל מגזיני עיצוב ואופנה.

לקראת כריסמס הקרֵב שחר ופליישר כבר עובדות על קונספט חדש לאפרטמנט, ובו יוצגו גופי תאורה שעיצבה מיקה בר, מדפים תלויים באוויר עם כבלים וקולקציות חדשות של בגדים ונעליים. "אין סוף לרעיונות שמקום כזה יכול לתת השראה להם", אומרת פליישר. "היתרון", מוסיפה שחר, "הוא שלא מדובר במחירים של אלפי דולרים כמו באפרטמנט הניו יורקית, כי אנחנו דואגות למחירים הוגנים כדי שגם הישראלים המקומיים יוכלו לעמוד בהם ולרכוש בכל פעם פריט כזה או אחר שיכניס שיק לאן שירצו: לחדר הארונות ולמלתחה, לפינת האוכל, לחדר השינה ואפילו למטבח".

אפרטמנט, רח' זכרון יעקב 10, קומת קרקע