בעקבות המחאה: בוטלו הופעותיהם של עטר מיינר והמסך הלבן באינדינגב

ההופעה הזו בוטלה, מה עם הבאות? עטר מיינר (צילום: איליה מלניקוב)
ההופעה הזו בוטלה, מה עם הבאות? עטר מיינר (צילום: איליה מלניקוב)

מאז פרסום הליינאפ לאינדינגב 2022 הפסטיבל הוותיק ספג ביקורת ציבורית על הבמה שניתנה למוזיקאים שהואשמו על ידי נשים בפגיעה בהן, ועכשיו הם מגיבים: "הגענו להחלטה כי ההופעות המדוברות לא יתקיימו בפסטיבל השנה".

בהחלטה נדירה – בטח עוד בתעשיית המוזיקה הישראלית – הופעותיהם של עטר מיינר ולהקת המסך הלבן בוטלו בעקבות מחאה ציבורית. היום (א'), פחות משבוע אחרי שפורסם הליינאפ של פסטיבל האינדי הגדול בארץ, מטעם הפסטיבל פורסם פוסט פייסבוק שמודיע כי האומנים הנ"ל לא ישתתפו השנה באינדינגב, שיערך ב-20 באוקטובר.

הודעת אינדינגב על ביטול ההופעות. צילום מסך/ פייסבוק
הודעת אינדינגב על ביטול ההופעות. צילום מסך/ פייסבוק

ההחלטה התקבלה לאחר שבמהלך סוף השבוע החלה מחאה וירטואלית שהנוגעת לשניהם, כאשר גולשים שונים הביעו אכזבה מהחלטת הפסטיבל לתת במה למוזיקאים שהואשמו על ידי נשים, כל אחד בדרכו, בפגיעה בהן. הפסטיבל, שידוע בתור מקום ששואף ומתאמץ לשילוב נשים בליינאפ ויצירת מרחב בטוח למבקרות בו, בחר להגיב במהירות ובפומבי למחאה, וכאמור ביטל את הופעותם של האומנים מעוררי המחלוקת. חשוב לציין שזה הוא צעד חריג, שכן גם המסך הלבן וגם עטר מיינר משתתפים תדירים באירועים, ורק לאחרונה הופיעו במסגרת אירועי התדר. בנוסף, מיינר צפוי להופיע במסגרת פסטיבל SHUGA ובמסגרת מופע ההיפ הופ "כל הקופה".

המסך הלבן. צילום: גאיה סעדון
המסך הלבן. צילום: גאיה סעדון

בחודש ינואר 2021 נטען, בסדרה של כמה פרסומים בסטורי, על ידי בחורה איתה יצא כי עטר מיינר פגע בה פיזית ונפשית. מיינר הכחיש את הטענות בפוסט פייסבוק מספר ימים לאחר מכן, ובין היתר כתב "אני מתכוון לעמוד על האמת ולהגן על שמי", אך מאז לא הוסיף דבר בנושא. לפני כשנתיים, נטען על ידי אישה, בתגובת פייסבוק שמאז הפכה לויראלית, כי חברי "המסך הלבן" בהטרדה מינית מילולית.

מהמסך הלבן נמסר: ״אנו תקווה כי אלו שרואים עצמם כקהל נאור וליברלי לא ימהרו להסיק מסקנות ולהסתמך על מידע שמופץ ברשת.
המסך הלבן הייתה ותמשיך להיות להקה המבקשת ליצור אמנות ללא פשרות ולהביא רק טוב לעולם״