הטרנד החדש: גיפט בוקס עם איברים קצורים ואמל"ח

במסגרת ה־Deep Web Challenge גולשים שהזמינו חבילות מסתוריות מהדארק ווב, מעלים ליוטיוב סרטונים שבהם הם חושפים את תכולתן

The Deep Web Challenge. צילום מסך: יוטיוב
The Deep Web Challenge. צילום מסך: יוטיוב
2 בספטמבר 2018

היו ימים שבהם הגיפט בוקס – קופסת הפתעות למנויים – הייתה דבר תמים וחמוד, כזה שעטוף בנייר עם נצנצים וחדי קרן ומכיל קוסמטיקה, ממתקים ופינוקים אחרים. עם זאת, בתקופה האחרונה התרחב ההיצע של קופסאות המנויים, כך שידבר גם אל פלח השוק שמכיל רוצחים, פדופילים וחולי נפש באשר הם.

במסגרת טרנד המכונה The Deep Web Challenge, טיפוסים מפוקפקים בעלי כוח קנייה (בביטקוין, רק בביטקוין) פונים לדארק ווב, שם הם מזמינים קופסאות בעלות תוכן מסתורי. הקופסאות האלה יכולות להכיל סמים, איברי אדם, כלי נשק, בגדים מוכתמים בדם ועוד. לאחר מכן, הם מעלים ליוטיוב סרטוני "Unboxing" שבהם הם מתעדים את פתיחת החבילות.

כך למשל, בסרטון פופולרי במיוחד גולש קנדי בשם ImJayStation קיבל קופסה שהכילה חלקי גופה ותמונות שלו עצמו, שצולמו במיקומים שונים מבלי שהבחין בכך . עם זאת, יצויין שלא כל הסרטונים שמועלים ליוטיוב אמיתיים, וכי חלקם מבויימים על ידי גולשים שרוצים כסף וצומי.

עבור מי שאינו בקיא, לא ניתן לגלוש בדארק ווב באמצעות דפדפנים רגילים כמו כרום ואקספלורר, וזהות ומיקום הגולשים נותרת מוצפנת הודות לשימוש במערכות קידוד. מטבע הדברים, מדובר במקום אידאלי לפעילויות לא חוקיות כמו סחר בסמים, בנשק ובבני אדם, פדופיליה, פורנוגרפיה ועוד. כיף!