חיים על תנאי

חדשות טובות: שירותים חדשים יאפשר לנו בעתיד הלא רחוק להיות אפילו יותר פאסיביים. כי מי צריך לכבות לבד את הטלוויזיה?

IF THIS THEN THAT
IF THIS THEN THAT
17 באוקטובר 2013

אתם מוקפים בתנאים: אין שום דבר טכנולוגי מסביבכם שלא מכיל בתוכו מערכת שלמה של תנאים. המחשב שלכם, הסמארטפון שלכם, הם כולם סדרה ארוכה של תנאי "אם־אז" – "…אם אני עושה ככה, אז תעשה את זה…". גם כשאתם משחקים בטמפל ראן אתם מוקפים בתנאים, לדוגמה: "…אם נתקע השחקן בעץ, אז תעלה את הכיתוב הזה עם המוזיקה הזאת…". הבעיה היא, למקרה ששכחתם את גיל ההתבגרות שלכם, שתנאים הם מהדברים המבאסים בעולם, ולכן עד היום כל המכשירים וכל התוכנות שסביבכם עושים הכל כדי להסתיר מכם את התנאים האלה. אבל שירות בשם IFTTT, שזה קיצור ל־If This Then That, שם את התנאים האלה בפרונט והופך את יצירת התנאים לפשוטה ולנגישה.

[tmwinpost]

ומה עושה IFTTT? הוא מתחבר להמון שירותים שבמקצתם אתם בוודאי משתמשים (מפורסקוור, טוויטר, ג'מייל, דרופבוקס, פייסבוק, סטרימים של RSS וכד'), מקבל מהם את הפונקציות העיקריות שלהם וגורם להם לדבר זה עם זה באמצעות תנאים שאתם (או אחרים) תגדירו. כמה דוגמאות: IFTTT מתחבר לשירות מזג האוויר ומאפשר לכם להגדיר תנאי ובו אם ירד גשם,  אז השירות ישלח לכם סימוס לקחת מטרייה. עוד תנאי: אם אעשה צ'ק אין במקום כלשהו, אז תכניס את זה ליומן שלי וככה, כשיהיו לי נכדים, הם יוכלו לראות איפה ומתי סבא שלהם אכל סביח. רוצים ארכיון? קיבלתם. כל תמונה שתעלו לאינסטגרם או שתתויג בפייסבוק תשמר לכם אוטומטית גם בדרופ בוקס.

שהאינטרנט יעבוד בשבילכם. קבלו את IFTTT:

השירות של IFTTT צובר תאוצה, ושירותים חדשים נוספים כל יום. עכשיו יש שם גם מוצרים פיזיים, שהמעניין שבהם הוא התממשקות עם Philips Hue, נורות הלד החכמות שאפשר לשלוט בהם מהאייפון. עכשיו אפשר ליצור תנאי כמו "אם אתה מזהה שאני לא בבית, כבה את האורות אוטומטית", או "אם אני חייב לכתוב סמינר לאוניברסיטה ולא יכול לראות את הדרבי, תתמשק עם ESPN, וכל פעם שהפועל מבקיעה תהבהב את האורות באדום, ואם מכבי מבקיעה תהבהב בצהוב".

אבל זה לא הכל: השירות הפיזי השני שהוא מתממשק איתו הוא השקע החכם של Belkin, ה־WeMo. מדובר בשקע שמגיע עם גלאי תנועה וגם כאן האפשרויות הן רבות: אם הוא מזהה תנועה בחדר שלכם כשאתם לא בבית, ניתן להגדיר לו שישלח מייל; אם הוא מזהה שאתם יוצאים מהעבודה ניתן לצוות עליו להדליק את המזגן כדי שתיכנסו לבית קריר; ואם הוא מקבל מידע שנגמר משחק ה־NBA שאתם רואים בטלוויזיה, ניתן להגדיר לו לכבות אותה אחרי תוצאות הסיום.

אל תבכה, בנדי, עוד מעט לא תצטרך לחפש את השלט. האפליקציה תעשה את זה בשבילך:

אם כל מה שאמרתי נכון, העתיד נמצא ביצירת תנאים ואוטומיזציה של החיים שלנו. סביר להניח שבעתיד הקרוב יתווספו עוד ועוד שירותים ומוצרים שידעו לדבר זה עם זה, וכל מה שישאר לכם לעשות הוא להציב להם תנאים.